Honda HR-V Forum banner

2018 HRV Hoe alle deuren ontgrendelen met smart entry?

15K views 18 replies 9 participants last post by  hikendan  
#1 ·
Hé jongens, ik probeer het zo te maken dat wanneer ik de bestuurdersdeur open, alle andere deuren en ook de achterklep ontgrendelen. Is er een manier om dat mogelijk te maken?
Wil ook graag weten of er een manier is om de vervelende waarschuwingstoon van de veiligheidsgordel uit te schakelen?
Mijn auto is een 2018 Honda HRV EX-L met Navi
Bedankt

#2 ·
Het staat in de handleiding.......

Geen manier om de beltoon via de bedieningselementen uit te schakelen.....

#3 ·
Its in the manual.......

No way to kill the chime from controls.....
Ik heb de handleiding doorgelezen en alleen de pagina gezien om aan te passen wanneer de deuren op slot gaan/ontgrendelen tijdens het rijden.

Bedankt daarvoor, dat is echter erg nuttig.......

Ik wil dat alle deuren ontgrendelen als ik de handgreep van de bestuurdersdeur van buitenaf aantrek.

#4 ·
Dan moet je beter lezen...... Probeer pagina 111 of zo....... Ja, als je de deur opentrekt, gaat alles open.

#6 ·
Maar van buitenaf, als je de deur ontgrendelt, wanneer je passagier zijn deur opent, worden alle deuren en de poort ontgrendeld.

#7 ·
Deurgreep bestuurdersportier ontgrendelt bestuurdersportier.
Deurgreep passagiersportier ontgrendelt alle deuren.
Handgreep achterklep ontgrendelt alleen de achterklep.
Achterdeuren hebben geen keyless touch-systemen.

Er is geen instelling bekend om dit aan te passen, of er is geen oplossing gevonden.

Om veiligheidsgordels te omzeilen, heb ik dummy clips gezien die je kunt plaatsen om te voorkomen dat deze piepen (of gordelverlengers dienen hetzelfde doel), maar waarom? Het kost bijna geen tijd en kan je leven redden?

#8 ·
Ik hoopte alle deuren van buitenaf te kunnen ontgrendelen wanneer ik de bestuurdersdeur open, maar ik denk dat dat niet mogelijk is.

Het is een beetje lastig als je boodschappen of andere spullen probeert in te laden en je moet ofwel de ontgrendelknop op de bestuurdersdeur indrukken of de sleutel zoeken om te ontgrendelen.

#11 ·
Ik heb me erbij neergelegd om de bestuurdersdeur te openen en op de ontgrendelknop van de deur te drukken. Oh, de beproevingen!
Ja, het is een klein ongemak. ;)

Met de smart entry kun je alle deuren openen als je de passagiersdeur van buitenaf opent - ik wou dat het werkte voor de bestuurdersdeur, maar ik neem aan dat het een veiligheidsvoorziening is.
Ik vraag me af of je alle deuren van het LX-model kunt openen door de bestuurdersdeur te ontgrendelen?

#12 ·
Nooit problemen mee gehad, mijn HRV heeft altijd alle deuren ontgrendeld bij het instappen via de bestuurdersdeur, of het nu via de deurgreepoptie of de sleutelhangerknop is. Er moet ergens een instelling zijn die deze functie mogelijk maakt. De standaardmodus op de bovenstaande screenshot toont *1, heeft u deze optie gecontroleerd?

#13 ·
Heb hier nooit problemen mee gehad, mijn HRV heeft altijd alle deuren ontgrendeld bij het instappen via de bestuurdersdeur, of het nu via de deurgreepoptie of de sleutelhangerknop is. Er moet ergens een instelling zijn die deze functie mogelijk maakt. De standaardmodus op de bovenstaande screenshot toont *1, heeft u deze optie gecontroleerd?
Moet een verschil zijn tussen Amerikaanse en Australische modellen - als ik twee keer op de ontgrendelknop van de sleutelhanger druk, gaan alle deuren open - één keer drukken - alleen de bestuurdersdeur ontgrendelt. Met behulp van smart entry, ontgrendelt alleen de bestuurdersdeur.

#15 ·
Honda HR-V ontgrendelen

Laten we hier even over nadenken... Ik denk dat de Honda-ingenieurs hier goed over nagedacht hebben. Stel dat een dief uw auto wil stelen. Als u geparkeerd staat met de bestuurdersdeur naar de winkel en ze zich achter de passagiersdeur verstoppen... als u alle deuren ontgrendelt, hoeven ze alleen maar naar binnen te springen als deze eenmaal ontgrendeld zijn. Als ze alle deuren vanaf die kant ontgrendelen, zou dat betekenen dat er iemand anders rijdt en hen zou zien. Als u alleen de achterklep opent, geen probleem.