Honda HR-V Forum banner

2022 HRV Onderhoudsschema

1.9K views 3 replies 4 participants last post by  WDHewson  
#1 ·
Ik maak een onderhoudsschema voor mijn 2022 HRV met ongeveer 60.000 mijl (gereden sinds 2022) en regulier intervalonderhoud. Ik kan geen officieel schema vinden op een van de Honda-sites, behalve de "onderhoudsherinneringen", maar ik wil iets uitgebreider.

Hieronder staan de details over wat ik tot nu toe doe en heb gedaan; laat me weten of er andere onderdelen ontbreken, zoals aandrijflijn, transmissie, schokdempers, remmen, enz.:

Remmen
  • Wanneer te vervangen?
Remvloeistof
  • Honda Heavy Duty Remvloeistof DOT 3
  • Vervang remvloeistof om de 3 jaar
Bougies - elke 30.000

Motorolie (Mobil 1 OW-20) en filter (7317); elke 7.500 mijl

Motorkoelvloeistof
  • Honda Long Life Antivries/Koelvloeistof Type 2
Motorluchtfilter

Interieurfilter

CVT-transmissievloeistof
  • Honda HCF-2
  • Elke 30.000 mijl

#2 ·
^^^ Dat is een goed begin.

Remblokken zijn afhankelijk van uw rijgedrag. Ze hebben geen vast interval, maar zowel de dikte van de binnenste als de buitenste remblokken moet worden geïnspecteerd wanneer de banden worden verwijderd voor rotatie. Vergeet niet de glijpennen van de remklauw te smeren!

Huidige iridium bougies gaan veel langer mee dan 30.000 mijl. 100.000 mijl is typisch.

We INSPECTEREN onze motor- en interieurfilters jaarlijks. Reinig ze of vervang ze als ze echt vuil zijn. (Ik heb er altijd één van elk op voorraad.) Interieurfilters, je kunt koolstoffilters of gewone filters krijgen. Dochter #1 heeft allergieën, dus het is het 'goede spul' voor haar, na het pollenseizoen (dat hier op dit moment op zijn hoogtepunt is). :eek:

Als u een motorolie ververst, inspecteer/reinig dan de CVT-transmissie-ontluchting aan de voorkant van de motor.

Reinig na 5 - 10 jaar de PCV-klep (deze moet rammelen als u hem schudt).

Ik weet zeker dat ik IETS ben vergeten...

+++++++++++

Een ander ding dat ik doe (terwijl ik wacht tot de olie is afgetapt) is siliconenspray spuiten op alle rubberen bussen en balgen eronder, om het rubber soepel te houden.

Oh, en als de klus is geklaard, heeft u recht op een alcoholische versnapering!!! :giggle:

• Like
Reactions: John35g
#4 ·
Onderhoud is een interessant onderwerp.

De eerste verdedigingslinie is visueel, zoals slijtage van het loopvlak en de doorschijnende HDPE-containers voor koelvloeistof, remvloeistof en ruitensproeiervloeistof. En motoroliepeil met de peilstok. Analytische zekerheid is zeer hoog voor niveaus, maar niet voor de kwaliteit van de vloeistof.

Dingen als slijtage van remblokken zijn ook visueel, maar iets ingewikkelder.

Ik zou zeggen dat de meest complexe evaluatie verreweg de oliekwaliteit is, of het nu gaat om de motor, de versnellingsbak, de olie in de airconditioning Freon of het vet in de wiellagers. Je weet nooit echt wanneer deze smeermiddelen onvoldoende zijn. En dus kan het verlengen van een olieverversing niet schadelijker zijn dan om 13.00 uur in plaats van 12.00 uur te lunchen. En het verkorten van een olieverversing is misschien niet voordeliger dan om 11.00 uur in plaats van 12.00 uur te lunchen.

Onderhoud heeft een zeer grote psychologische component, omdat jij (en ik) je goed voelen bij het doen van iets positiefs. En marketeers weten dit heel goed en gebruiken het in hun voordeel.

En schoon impliceert goed onderhouden, maar garandeert dit niet, zoals in deze Triumph die ik onlangs heb gespot.

Image