Honda HR-V Forum banner

Per ongeluk de zijspiegel van de '23 HR-V van mijn zus kapot gemaakt. Advies om te repareren/vervangen?

7.3K views 8 replies 9 participants last post by  typ240  
#1 Ā·
Ik ben op bezoek bij mijn zus in LA en heb haar auto geleend. Had een black-out en reed per ongeluk tegen een betonnen pilaar tijdens het achteruitrijden in een parkeergarage. Niets mis met de elektronica/spiegel, maar de zwarte behuizing is een beetje kapot en de witte buitenkant heeft een paar afgebroken lipjes. De buitenkant sluit niet meer helemaal aan.

Kent iemand de onderdeelnummers? Het lijkt erop dat alle Honda OEM-onderdelenwebsites geen zijspiegelassemblages te koop aanbieden? Weet iemand of er overlap is met een andere Honda-auto qua ontwerp van deze assemblage (misschien kan ik er een tweedehands kopen van een oudere auto)?

#3 Ā·
Als je de onderdelen nog hebt, kun je ze er misschien gewoon weer op klikken. Ik heb zoiets gedaan met de zijkant van de garage in onze 2018, en hoewel een van de clips brak, ging hij er redelijk goed weer op en klikte hij er gewoon weer in.

#4 Ā·

Apple auto-demontage
2701 east Anaheim st
Wilmington, CA 90744

Deze 1 wordt in LA uit elkaar gehaald, heeft nog de spiegel.

Ik ben op zoek naar sport- of ex-l spiegels omdat ze verwarmd zijn en de knipperlichten hebben, terwijl mijn lx dat niet heeft.

#6 Ā·
Mijn aanbeveling is om de nieuwe HRV van je zus met je creditcard naar een carrosseriebedrijf te brengen. Laat alle schade zo snel mogelijk repareren. Dan hopen dat je zus niet meer boos op je is! :)

#7 Ā·
Als de spiegelbehuizing nog intact is, kan deze met Shoe Goo of soortgelijke siliconen terug worden gelijmd. Wat de deur betreft, denk ik dat de verfoverdracht verwijderd kan worden. Raadpleeg een detailer om te zien hoe u verder moet gaan. In plaats van naar een autoschadeherstelbedrijf te gaan, zou ik een PDR-man raadplegen. PDR = uitdeuken zonder spuiten. Het is verbazingwekkend wat die mensen kunnen doen.

#8 Ā·
Als de spiegelbehuizing nog intact is, kan deze met Shoe Goo of soortgelijke siliconen terug worden gelijmd. Wat de deur betreft, denk ik dat de verfoverdracht verwijderd kan worden. Raadpleeg een detailer over hoe te werk te gaan. In plaats van naar een autoschadeherstelbedrijf te gaan, zou ik een PDR-man raadplegen. PDR = uitdeuken zonder spuiten. Het is verbazingwekkend wat die mensen kunnen doen.
Nog een stem hier voor PDR om die deuk en verf te verwijderen. Ze leveren zeker geweldig werk.