Honda HR-V Forum banner

Wtryskiwacze paliwa Fun

1.1K views 6 replies 3 participants last post by  Huff HRV  
#1 ·
Samochód żony z 2016 roku, kupiony jako nowy i był dobrym pojazdem, ale zaczyna pokazywać oznaki wieku przy przebiegu 150 tys. mil. Wykonałem większość regularnych czynności konserwacyjnych z dobrym skutkiem. Poza tym alternator.
Niedawno wymieniłem oryginalne wtryskiwacze, próbując pozbyć się "czkawki" podczas przyspieszania ze startu zatrzymanego i uszkodziłem jeden z wtryskiwaczy, próbując wepchnąć zespół szyny paliwowej. Wow, to wywołało mnóstwo kontrolek na desce rozdzielczej. Wyczyściłem wszystko i wymieniłem wszystkie wtryskiwacze, ale tym razem nie wciskałem na siłę zespołu szyny/wtryskiwacza. Działa płynnie z dobrą mocą, ale najwyraźniej gdzieś traci ciśnienie paliwa. Zrobiłem "test natryskowy" z odrobiną środka czyszczącego MAF wokół wtryskiwaczy i szyny paliwowej, podczas gdy silnik pracował i nie wykryto żadnych wycieków powietrza ani paliwa. Nie odłączyłem nawet szyny paliwowej podczas wymiany wtryskiwaczy - po prostu wysunąłem zespół, wyjąłem stare i włożyłem nowe i ponownie zamontowałem całość. Kiedy silnik jest zimny, samochód uruchamia się tak, jakby szyna paliwowa była pusta - duże szarpanie aż do zapłonu, a potem działa dobrze.
Mam przeczucie, że kiedy uruchomiłem silnik na uszkodzonym wtryskiwaczu, zanim go (ponownie) wymieniłem, mogłem rozprysnąć wystarczającą ilość paliwa, aby uszkodzić czujnik o2 upstream, który zamierzam wymienić niezależnie od tego, ze względu na duży przebieg.
Oto dziwna część - wskazane mpg jest znacznie powyżej normy - 45 w mieście, 50 na autostradzie! Rzeczywista wartość netto na stacji benzynowej wynosi około 31 mpg, co jest normalne.
Właśnie jechałem z Vegas/LA i wyrzucił kod PO172, ale po wyczyszczeniu pozostał wyłączony.
Myśli?
Wielkie dzięki - Huff
 
#2 ·
Dobry pomysł z testem oleju na obecność paliwa w oleju.
Czy ktoś wie, jak odłączyć listwę paliwową przy "szybkozłączce"? Większość typów ma mechanizm "zaciskowy" do zwolnienia, ale ten wydaje się być osłonięty przez beczkowaty kawałek białego plastiku i zielony zaciskowy zadzior/kołnierz odsłonięty w małym okienku na beczce, który bezskutecznie wciskałem. Prawie wygląda na to, że lufa ma się podnieść w punkcie zawiasu po stronie pasażera, aby uzyskać dostęp do zielonego mechanizmu zaciskowego na drugim końcu, ale nie chcę tego wymuszać.
 
#3 ·
Dobry pomysł z testem oleju na obecność paliwa w oleju.
Czy ktoś wie, jak odłączyć szynę paliwową przy "szybkozłączce"? Większość typów ma mechanizm "zaciskowy" do zwolnienia, ale ten wydaje się być osłonięty przez beczkowaty kawałek białego plastiku i zielony zaciskowy zadzior/kołnierz odsłonięty w małym okienku na beczce, który naciskałem w dół bezskutecznie. Prawie wygląda to tak, jakby beczka miała się podnieść w punkcie zawiasu po stronie pasażera, aby uzyskać dostęp do zielonego mechanizmu zaciskowego na drugim końcu, ale nie chcę tego robić na siłę.
Kilka zdjęć może pomóc komuś w zasugerowaniu lub faktycznym dowiedzeniu się, jak to zrobić.
 
#4 ·
Po obejrzeniu używanych/odzyskiwanych listw paliwowych na eBay jestem prawie pewien, że rozgryzłem to - zawias pokrywy lufy unosi się po stronie pasażera, odsłaniając szybkozłącze w całej okazałości.
 
#5 ·
W oparciu o to, że komputer pokładowy tak bardzo się myli, polecam podłączenie skanera OBD II i sprawdzenie długo- i krótkoterminowych korekt paliwowych.

Ponieważ właśnie wymieniłeś wtryskiwacze, może się okazać, że nie mają one odpowiedniej kalibracji i zrzucają więcej paliwa, niż nakazuje ECM. Spowoduje to, że korekty paliwowe będą odczytywane wysoko w kierunku ujemnym.
 
#6 ·
(re) wymieniłem wtryskiwacze. Kluczem do tej pracy jest nie uszkodzenie zatrzaskowych złączy - żeński metal jest bardzo delikatny. Odkręć (2) śruby 10 mm na osłonie wiązki przewodów, aby zrobić miejsce i podłącz złącza przed zamontowaniem całego zespołu szyny ORAZ czystość, co może być powodem, dla którego miałem problemy z uszczelnieniem pierścieni uszczelniających. Wymień zielone plastikowe złącze przewodu paliwowego. Moja "osłona", która zakrywa to połączenie, pękła, ale wydaje się nie mieć większego znaczenia, ponieważ ma taki sam styl jak złącza przewodów paliwowych przy zespole pompy paliwa i te nie są osłonięte. Myślę, że ta "beczkowa" osłona jest funkcją bezpieczeństwa, aby po prostu trzymać z dala wścibskie ręce. Mogę po prostu owinąć trochę taśmy silikonowej wokół połączenia i skończyć. Krótkoterminowa i długoterminowa korekta paliwa jest teraz rozsądna, ale dowiem się więcej następnym razem, gdy żona napełni swój zbiornik. "Bleed-down" również zniknął, podczas gdy system musiał być przygotowany (kluczyk włączony na kilka sekund przed uruchomieniem silnika), aby rozrusznik nie kręcił przez kilka sekund przed zapłonem silnika. Wskaźnik mpg jest nadal zbyt optymistyczny, 50 w mieście! Nadal mam lekkie zawahanie przy dużym wkładzie przepustnicy (rampy autostradowe, do włączenia się itp.) i sprawdzę czystość przepływomierza powietrza, filtra powietrza (chociaż zwykle nie pozwalam, aby takie rzeczy były zbyt brudne) i przy 150 tys. mil na liczniku przebiegu wymienię teraz czujnik o2 upstream, aby zobaczyć, co to da, wyczyszczę EGR i korpus przepustnicy, może wyreguluję zawory. Aktualizacja, później.
 
#7 ·
Aktualizacja-
Oczyszczony EGR, PCV, MAF, przepustnica (filtr powietrza dobry, ale myślę, że nawet prawidłowo naoliwiony K&N powoduje minimalne zaolejenie w dół), wymieniony czujnik O2 i samochód jeździ jak prawie nowy przy 150 tys. mil. Wahnięcia zniknęły, odpala od razu. Skrzynia biegów również lepiej zmienia biegi, tak się wydaje - wciąż chcę trochę za szybko wrzucić niski bieg. Krótkoterminowe i długoterminowe korekty paliwa wydają się być w porządku. Szalenie wysokie mpg wraca do normy.
Następne do regulacji zawory.