Is de Honda CVT een premiumvloeistof of zijn er betere?
Ja, alle Honda-vloeistoffen zijn premiumvloeistoffen. Ze zijn echter niet volledig synthetisch, wat beter presteert.
Ik raad Honda-vloeistoffen aan, maar ik gebruik Amsoil CVT-vloeistof in de HR-V-transmissie. Honda CVT-vloeistof is goed, maar Amsoil heeft voor mij beter gepresteerd.
Evenzo gebruik ik alleen Honda Long Life Coolant in het koelsysteem en ik vervang het met intervallen van 30.000 mijl.
Ik gebruik Amsoil ATF in mijn
niet-CVT automatische transmissies en Amsoil Manual Synchromesh in mijn 5-versnellingsbak Element-transmissie. Controleer gewoon de etiketten op de achterkant van de niet-Honda-vloeistoffen om te zien of ze voldoen aan de Honda-specificatie-eisen. Honda vermeldt de specificaties van zijn concurrenten niet op zijn etiketten.
De enige Honda-vloeistof die ik gebruik in de achterdifferentieelvloeistof van mijn HR-V, Element en CR-V is Honda Dual Pump II, omdat niemand anders het maakt. Afhankelijk van hoeveel ik de AWD-functie in de winter gebruik bij zware sneeuwval, vervang ik deze met intervallen van 15.000 of 30.000 mijl. Het is dun en kan afbreken bij hitte en extreem gebruik. Je kunt het verschil voelen en horen wanneer het begint af te breken.
Voor de motor gebruik ik ofwel Mobil1 volledig synthetisch in al mijn motoren, maar ik houd me aan de viscositeitsvereisten voor elk. Mijn HR-V draait het best op Mobil1 0W-20 AFE (Advanced Fuel Economy), die speciaal voor deze motor is ontworpen. Mobil1 heeft zelfs de Honda-naam op het voorlabel voor deze.
Ik hoop dat dit helpt.