Honda HR-V Forum banner
21 - 40 of 96 Posts
Ik heb vandaag zelf mijn CVT-vloeistof vervangen bij iets meer dan 40.000 mijl. De code volgens de onderhoudsherinnering was nog niet verschenen. De vloeistof kwam er relatief helder uit, met minimale zwarte residu (geen metaalschilfers) op de aftapplug. Precies de hoeveelheid die eruit kwam (4,2 quarts) weer bijgevuld, makkelijke doe-het-zelf klus! Ik ben absoluut een rustige bestuurder en pusht de auto helemaal niet, maar zoals in eerdere berichten is aanbevolen, is preventief onderhoud zeker goedkoper dan later een nieuwe transmissie te laten plaatsen.

Dus je stelt voor dat ik de onderhoudsherinnering niet volg en vaker ververs, zoals 50.000 km of 40.000 km?
Dit is mijn eerste CVT, dus ik ben er niet bekend mee.
Uit de handleiding van 2019
"Rijden in bergachtige gebieden bij zeer lage voertuigsnelheden resulteert in hogere transmissietemperaturen.
Dit vereist vaker verversen van de transmissievloeistof dan aanbevolen door de Onderhouds-
Herinnering. Als u regelmatig met uw voertuig onder deze omstandigheden rijdt, laat dan de transmissievloeistof verversen
elke 25.000 mijl (40.000 km)."

Ik rijd niet onder die omstandigheden, maar ververs mijn CVT-vloeistof toch volgens dit schema. En groeten van een gepensioneerde uit Tennessee Resolute!

Geen MM-melding, maar ik heb de vloeistof laten vervangen door Honda bij ~45k mijl. Het verschil is als dag en nacht in hoe mijn auto rijdt. Vooral het schakelen naar de achteruit voelde nogal lomp/ruw aan, en ik had ook het probleem van overmatige trillingen als de auto in de achteruit stond... dat is nu allemaal verdwenen.

Hopelijk was dit niet “te laat”, en ik kom later geen CVT-problemen tegen. Op basis van deze ervaring zou ik ten zeerste aanbevelen om de vloeistof elke 20-30k te verversen. Wie weet wanneer de MM zou zijn afgegaan... 60-75k?

Mij ​​werd door mijn dealer verteld dat de CVT-vloeistof elke 30.000 mijl vervangen moet worden. Ik had meer dan 40.000 op mijn oude HRV toen deze total loss raakte en de nieuwe die ik kreeg heeft 26.000. Even controleren of dit echt nodig is bij 30.000. Ik weet niet meer of ik deze service zo snel op mijn andere HRV heb laten uitvoeren.

Wat denk je?
Voor Britse auto's geeft de handleiding aan dat de verandering elke 25.000 mijl moet plaatsvinden.

Ik heb net een gebruikte 2017 HRV gekocht met 74.000 mijl. De oorspronkelijke eigenaar heeft de transmissie- of differentieelvloeistof, die wordt aanbevolen bij 60.000 mijl, niet ververst, geloof ik. Dat klinkt voor mij een beetje vroeg om de vloeistof te verversen. De dealer die ik belde, raadde aan om de transmissievloeistof elke 30.000 mijl te verversen. Dat klinkt echt vroeg. Denken jullie allemaal dat ik het moet laten verversen als ze het aanraden (bij 74.000 mijl) en verversen jullie het elke 30.000 mijl?

Ik heb net een gebruikte 2017 HRV gekocht met 74.000 mijl. De oorspronkelijke eigenaar heeft de transmissie- of differentieelvloeistof, die wordt aanbevolen bij 60.000, niet ververst, geloof ik. Dat klinkt voor mij een beetje vroeg om de vloeistof te verversen. De dealer die ik belde, raadde aan om de transmissievloeistof elke 30.000 mijl te verversen. Dat klinkt echt vroeg. Denken jullie allemaal dat ik het moet laten verversen als ze het aanraden (bij 74.000 mijl) en verversen jullie het elke 30.000 mijl?
Nou, veel berichten hier hebben overvolle CVT's vanaf de fabriek gemeld - dus als je het nu ververst, moeten ze het ook tot het juiste niveau vullen.

Ik heb net een gebruikte 2017 HRV gekocht met 74.000 mijl. De oorspronkelijke eigenaar heeft de transmissie- of differentieelvloeistof, die wordt aanbevolen bij 60.000, niet ververst, geloof ik. Dat klinkt voor mij een beetje vroeg om de vloeistof te verversen. De dealer die ik belde, raadde aan om de transmissievloeistof elke 30.000 mijl te verversen. Dat klinkt echt vroeg. Denken jullie allemaal dat ik het moet laten verversen als ze het aanraden (bij 74.000 mijl) en verversen jullie het elke 30.000 mijl?
En laat de transmissie-ontluchtingsdop controleren en reinigen - een klein rubberen dopje dat verstopt kan raken met vloeistof/stof-vuil-combinatie. Gemakkelijk schoon te maken.

Mijn dealer vertelde me dat de CVT-vloeistof elke 30.000 mijl vervangen moet worden. Ik had meer dan 40.000 op mijn oude HRV toen deze total loss werd verklaard en de nieuwe die ik kreeg heeft 26.000. Even controleren of dit echt nodig is bij 30.000. Ik weet niet meer of ik deze service zo snel heb laten uitvoeren op mijn andere HRV.

Wat denk je?
Ik ververs om de 30000 km. Gewoon om veilig te zijn. Nog steeds goedkoper dan een nieuwe CVT.

Mij is door mijn dealer verteld dat de CVT-vloeistof elke 30.000 mijl vervangen moet worden. Ik had meer dan 40.000 op mijn oude HRV toen deze total loss raakte en de nieuwe die ik heb heeft 26.000. Even controleren of dit echt nodig is bij 30.000. Ik weet niet meer of ik deze service zo snel heb laten uitvoeren op mijn andere HRV.

Wat denk je?
Ik ben het ermee eens. Gebruik hetzelfde interval voor uw achterdifferentieel als u AWD heeft.
Om uw transmissie langer mee te laten gaan, zet u deze in de neutrale stand of in de parkeerstand als u weet dat u langer dan normaal stilzit. Het houdt de transmissie koeler en voorkomt dat de wrijvingsplaten sneller slijten.

Mijn procedure is simpel: olieverversingen om de 5.000 mijl.
Koelvloeistofverversingen om de 30.000 mijl.
ATF-verversingen om de 30.000 mijl.
Handgeschakelde transmissiesmering om de 30.000 mijl.
Achterdifferentieel Dual Pump II smering om de 30.000 mijl.
Het is allemaal DIY en ik doe dit al sinds 1991 met mijn Honda's.
Ik laat ze de remvloeistof en waar van toepassing de hoofdremcilinder en stuurbekrachtiging VOLLEDIG SPOELEN om de 30.000 mijl.
Onderhoudsindicator? Ik heb geen stinkende onderhoudsindicator nodig.

Mijn procedure is simpel: olieverversingen om de 5.000 mijl.
Koelvloeistofverversingen om de 30.000 mijl.
ATF-verversingen om de 30.000 mijl.
Handgeschakelde transmissiesmering om de 30.000 mijl.
Achterdifferentieel Dual Pump II smering om de 30.000 mijl.
Het is allemaal DIY en ik doe dit al sinds 1991 met mijn Honda's.
Ik laat ze de remvloeistof en waar van toepassing de hoofdremcilinder en de stuurbekrachtiging VOLLEDIG SPOELEN om de 30.000 mijl.
Onderhoudsherinnering? Ik heb geen stinkende onderhoudsherinnering nodig.
Ik ben hetzelfde... Mijn laatste auto was een 2007 Honda Accord SE met de 2.4....Ik doe ongeveer hetzelfde als jij....Ik had er 385.000 op staan toen ik hem een paar maanden geleden inruilde voor een 2021 Honda HRV Sport...De Accord reed geweldig en ik reed er een paar keer per jaar mee van Louisville KY naar Navarre FL zonder problemen...Het enige wat ik nog deed was Motor Kote toevoegen bij elke andere olieverversing...

Het geheim om een Honda langer te laten draaien, is het gebruik van premium vloeistoffen en deze regelmatig te vervangen. Er was een oude tv-commercial over het overslaan van olieverversingen en de monteur zei: "Betaal me nu of betaal me later!" Dit geldt voor veel dingen in het leven.
FRAM oliefilters was de enige...

Het geheim om elke Honda langer te laten draaien, is het gebruik van premium vloeistoffen en deze regelmatig te verversen. Er was een oude tv-commercial over het overslaan van olieverversingen en de monteur zei: "Betaal me nu of betaal me later!" Dit geldt voor veel dingen in het leven.
Is de Honda CVT een premium vloeistof of zijn er betere?

Is de Honda CVT een premiumvloeistof of zijn er betere?
Ja, alle Honda-vloeistoffen zijn premiumvloeistoffen. Ze zijn echter niet volledig synthetisch, wat beter presteert.
Ik raad Honda-vloeistoffen aan, maar ik gebruik Amsoil CVT-vloeistof in de HR-V-transmissie. Honda CVT-vloeistof is goed, maar Amsoil heeft voor mij beter gepresteerd.

Evenzo gebruik ik alleen Honda Long Life Coolant in het koelsysteem en ik vervang het met intervallen van 30.000 mijl.

Ik gebruik Amsoil ATF in mijn niet-CVT automatische transmissies en Amsoil Manual Synchromesh in mijn 5-versnellingsbak Element-transmissie. Controleer gewoon de etiketten op de achterkant van de niet-Honda-vloeistoffen om te zien of ze voldoen aan de Honda-specificatie-eisen. Honda vermeldt de specificaties van zijn concurrenten niet op zijn etiketten.

De enige Honda-vloeistof die ik gebruik in de achterdifferentieelvloeistof van mijn HR-V, Element en CR-V is Honda Dual Pump II, omdat niemand anders het maakt. Afhankelijk van hoeveel ik de AWD-functie in de winter gebruik bij zware sneeuwval, vervang ik deze met intervallen van 15.000 of 30.000 mijl. Het is dun en kan afbreken bij hitte en extreem gebruik. Je kunt het verschil voelen en horen wanneer het begint af te breken.

Voor de motor gebruik ik ofwel Mobil1 volledig synthetisch in al mijn motoren, maar ik houd me aan de viscositeitsvereisten voor elk. Mijn HR-V draait het best op Mobil1 0W-20 AFE (Advanced Fuel Economy), die speciaal voor deze motor is ontworpen. Mobil1 heeft zelfs de Honda-naam op het voorlabel voor deze.

Ik hoop dat dit helpt.

21 - 40 of 96 Posts