Honda HR-V Forum banner

Gas resetten

11K views 12 replies 6 participants last post by  Chappie  
#1 ·
Als u tankt, hoe zet u de meter dan op nul?

#2 · (Edited)
Welke meter?

Brandstof: nooit, en dat zou ook niet moeten, want "nul" is een lege tank.

trip A/B: Hangt ervan af of je het handmatig of automatisch wilt doen.

De trip kan handmatig worden gewijzigd door de hendel/knop in het instrumentenpaneel een paar seconden ingedrukt te houden (slechts ongeveer 3 seconden), wanneer je de bijbehorende trip hebt geselecteerd.

Op EX- en hogere uitvoeringen kun je deze ook automatisch resetten in de instellingen van het multi-informatiedisplay.

Maar hoe dan ook, zou dit niet sneller zijn geweest als je gewoon de handleiding had gelezen?

#8 ·
Ik zal zeggen, enigszins ter verdediging van Marshall, dat ik in het begin een beetje verbaasd was: over het resetten van A en wat er werd weergegeven. Om het nog erger te maken, had de auto 117 mijl op de teller - maar zoals dealers nu doen, haalde ik hem op met een volle tank benzine. De tripmeter was echter niet gereset. Dus mijn trip A en de kilometerteller hadden allemaal dezelfde kilometerstand. Pas bij mijn eerste tankstop realiseerde ik me dat de 117 in de trip was meegenomen. LOL, even dacht ik dat ik een record MPG haalde!

#9 ·
Ik zal zeggen, enigszins ter verdediging van Marshall, dat ik in het begin een beetje verbaasd was: over het resetten van A en wat er werd weergegeven. Om het nog erger te maken, had de auto 117 mijl op de teller staan - maar zoals dealers nu doen, haalde ik hem op met een volle tank benzine. De tripmeter was echter niet gereset. Dus mijn trip A en de kilometerteller hadden allemaal dezelfde kilometerstand. Pas bij mijn eerste tankstop realiseerde ik me dat de 117 in de trip was meegenomen. LOL, even dacht ik dat ik een record MPG haalde!

Lees de sectie 'Informatiedisplay' van het handboek vanaf pagina 114 (althans in de pdf-versie). Ik vond het 'aanpassingsdiagram' (p. 125) in het begin ook verwarrend als de hel. De mijne staat niet ingesteld om automatisch te resetten bij het tanken, dus ik hoef er niet over na te denken. Ik vind de 'laatste 3 Trip A'-info wel fijn. Ik laat de B zoals hij is, of totdat ik mijn eerste lange afstand rit maak.
Zegt niet hoe je trip A of B weer op nul zet

#13 ·
Gewoon voor het geval de OP hetzelfde ervaart als wij, wanneer je in de bestuurdersstoel zit, is de 'knop' van de hendel eigenlijk uit het zicht verborgen door het stuurwiel. Ik rijd nooit 'als ik het kan vermijden' en ze stelde me op een dag dezelfde vraag nadat ze de auto onlangs had gekocht. De onze is een 2019 Sport, en ik weet niet of de plaatsing van het stuurwiel in verhouding tot de meters is veranderd, maar het is mogelijk dat de OP het gewoon niet eens ziet.