Honda HR-V Forum banner

Een racekart slepen

3.5K views 17 replies 8 participants last post by  ddemetra  
#1 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat de HRVs uit 2016-2022 mogelijk alleen een trekhaak van klasse 1 (1,25") ondersteunen. Aangezien sommige van deze go-karts tussen de 125 en 175 pond wegen, heb ik dan pech met dit voertuig?

#3 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat de HRVs uit 2016-2022 mogelijk alleen een trekhaak van klasse 1 (1,25") ondersteunen. Aangezien sommige van deze skelters tussen de 125-175 lbs wegen, heb ik dan pech met dit voertuig?
  • Classificatie: Klasse I
    • Maximaal bruto aanhangergewicht: 2.000 lbs
    • Maximaal kogeldruk: 200 lbs
Het meeste gewicht van de skelter zou in de aanhanger zitten en niet op de kogel, zolang deze maar in evenwicht is.
Uw kogeldruk moet tussen de 10 en 15 procent van het totale gewicht van uw beladen aanhanger liggen, ook wel bekend als uw bruto aanhangergewicht (GTW).

Ik heb nu 8 jaar met mijn HR-V gesleept, maar houd het onder de 1.000 lbs bruto aanhangergewicht.

#4 ·
  • Beoordeling: Klasse I
    • Maximaal bruto aanhangergewicht: 2.000 lbs
    • Maximaal kogeldruk: 200 lbs
Het meeste gewicht van de gocart zou in de aanhanger zitten en niet op de kogel, zolang deze maar in evenwicht is.
Uw kogeldruk moet tussen de 10 en 15 procent van het totale gewicht van uw beladen aanhanger liggen, ook bekend als uw bruto aanhangergewicht (GTW).

Ik sleep nu al 8 jaar met mijn HR-V, maar houd het onder de 1.000 lbs bruto aanhangergewicht.
Bedankt hiervoor! Ik voel me nu zekerder.

Dit kan breed zijn en afhankelijk van elk gebruikstype, maar kunt u specifieke sleepuitrusting aanbevelen voor de HR-V?

#5 ·
We brengen een of twee keer per maand vuilnis naar de overslaglocatie. Hebben dit gedaan met zowel onze 2018 EX als onze 2022 EX.

Hebben een Curt Class I trekhaak, met een aangepaste kabelboom. Gebruik een aanhangwagen die ongeveer 450 lb weegt. De vuilnisronde is meestal 6-8 bakken met een gewicht van 75-100 lbs per stuk, en ik heb er onlangs bijna duizend pond rubberen mulch in vervoerd. Alles verliep prima, zelfs op de snelweg met de mulch.

#9 ·
Heb je het over het gebruik van een drager of een aanhanger? Een lichte aanhanger zou zeker OK zijn... Een drager, dat weet ik niet, de Go Kart zou waarschijnlijk te zwaar zijn. Ik zou niets zwaars op een drager met een klasse 1 trekhaak zetten.
De drager is wat ik oorspronkelijk in gedachten had, maar het lijkt riskanter, dus ik zal waarschijnlijk de aanhangerroute volgen. Dat is een belangrijk onderscheid, bedankt.

Ik heb echter een vrij goedkope Draw-Tite klasse 3 trekhaak gevonden met een 2" aansluiting. Heeft iemand hier ervaring mee?

#8 ·
Ik heb een lichtgewicht aluminium aanhanger van 330 lb en houd het brutogewicht onder de 1.000 (700 vracht).
Vergeleken met vier jongens van 250 lb in de auto, is 1.000 in de aanhanger veel beter, omdat het gewicht op de wielen en assen van de aanhanger rust.
Ja, ze staan het officieel niet toe, maar als je langzamer versnelt en vertraagt, is het vrij veilig.

#10 ·
Ik heb een lichtgewicht 330lb aluminium aanhanger en houd het brutogewicht onder de 1.000 (700 cargo)
Vergeleken met vier mannen van 250 lb in de auto, is 1.000 in de aanhanger veel beter omdat het gewicht op de wielen en assen van de aanhanger zit
Ja, ze staan het officieel niet toe, maar als je langzamer versnelt en vertraagt, is het vrij veilig
Dat klinkt goed. Heeft u toevallig een link of productnaam ervoor?

#11 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat de HRVs uit 2016-2022 mogelijk alleen een trekhaak van klasse 1 (1,25") ondersteunen. Aangezien sommige van deze go-karts tussen de 125-175 lbs wegen, heb ik dan pech met dit voertuig?

De meeste dragers die ik voor dit doel zie, lijken 2" ontvangers te hebben en ik wil geen duidelijke veiligheidsrisico's nemen. Bedankt op voorhand.
Ik heb een klasse 1 (1,25") trekhaak die ik gebruik voor een fietsenrek met een maximaal gewicht van ongeveer 100 lb en het heeft prima gewerkt. Ik denk dat de kogeldruk de belangrijkste zorg zou zijn. Zolang uw aanhanger in evenwicht is en het grootste deel van de lading gewoon wordt getrokken, zou ik denken dat een paar honderd pond door de motor en transmissie zouden worden gevoeld, maar geen probleem zouden moeten zijn?

#12 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat de HRVs uit 2016-2022 mogelijk alleen een trekhaak van klasse 1 (1,25") ondersteunen. Aangezien sommige van deze go-karts tussen de 125 en 175 pond wegen, heb ik dan pech met dit voertuig?

De meeste dragers die ik voor dit doel zie, lijken 2"-ontvangers te hebben en ik wil geen duidelijke veiligheidsrisico's nemen. Bedankt op voorhand.
De Honda HR-V is op zich al een go-kart.

#17 ·
Ik waardeer ieders inbreng enorm. Heeft er ten slotte iemand nadelen ondervonden van het installeren van een trekhaak op hun HRV? Ik ben gewoon benieuwd, aangezien ik het grootste deel van de tijd niets zal vervoeren en ik overweeg er bijna een te installeren als een leuke extra, als dat logisch is.