Honda HR-V Forum banner
21 - 40 of 842 Posts
Ik heb vandaag mijn HR-V naar een zelfbedieningswasserette gebracht...helaas werden de zwarte plastic bumper en sierlijsten wit. Ik denk dat de chemicaliën in de Seattle "milieuvriendelijke" zeep er iets mee hebben gedaan. Ik moet mijn detailer bellen om het te laten proberen te repareren. Je kunt de witte strepen op de foto zien. Ik heb nog nooit een auto met kunststof bekleding gehad, heeft iemand tips of trucs voor de verzorging?
Bleef het gestreept?

Did it stay streaked?
Bleef het gestreept?
Het bleef gestreept en het ontwikkelde zich tot bijna een krijtwitte laag op het oppervlak. Ik probeerde uiteindelijk Sprayway ammoniakvrije glasreiniger en een microvezeldoek, wat veel elleboogkracht kostte om de chemicaliën af te wrijven die met het plastic reageerden. Het is nog steeds niet perfect. Mijn detailer gaat ernaar kijken, maar het moet misschien naar de dealer om de schade te beoordelen.

Waar is de onderste afwerking van gemaakt? Is het verchroomd/geschilderd plastic? Ik vind het er mooi uitzien, maar denk niet dat ik de kosten zou kunnen rechtvaardigen. Ik wil zeker wat deurrandbeschermers. Ik sta erom bekend dat ik de deur naast de paal bij benzinestations parkeer. Misschien ook spatlappen. We zullen zien welk patroon het wegvuil deze week in de regen maakt.
De meeste afwerking op de HR-V is gewoon normaal zwart plastic. Ik heb de deurbeschermers die door de dealer vooraf zijn geïnstalleerd. Mijn dealer heeft niet de kleurgecodeerde exemplaren geplaatst, alleen de basiszwarte. In het begin vond ik het uiterlijk niet mooi, maar ze hebben me behoed voor het openen van mijn deur in de garage en het raken van de rand op een doos.

Het bleef gestreept en ontwikkelde zich tot bijna een krijtwitte laag op het oppervlak. Ik probeerde uiteindelijk Sprayway ammoniakvrije glasreiniger en een microvezeldoek, wat veel elleboogkracht kostte om de chemicaliën af te wrijven die met het plastic hadden gereageerd. Het is nog steeds niet perfect. Mijn detailer gaat ernaar kijken, maar het moet misschien naar de dealer om de schade te beoordelen.
Veel Subarus hebben vergelijkbare zwarte bekleding, misschien kijken of er iets op Google verschijnt? Ik ben ook in Seattle, dus ik ga nu heel kieskeurig zijn waar ik mijn wasbeurten doe! Carter Subaru in Ballard heeft geen carwash en geeft hun klanten in plaats daarvan coupons voor Brown Bear, dus misschien zou dat een veilige wasbeurt zijn. Armor All is een beetje vettig en raar, maar misschien zou dat werken als de dealer niets bedenkt.

Veel subaru's hebben vergelijkbare zwarte bekleding, misschien kijken of er iets op Google verschijnt? Ik ben ook in Seattle, dus ik ga heel kieskeurig zijn waar ik nu mijn wasbeurten doe! Carter Subaru in Ballard heeft geen autowasstraat en geeft hun klanten in plaats daarvan coupons voor Brown Bear, dus misschien is dat een veilige wasbeurt. Armor All is een beetje vettig en raar, maar misschien zou dat werken als de dealer niets bedenkt.
Brown Bear in Issaquah is waar het gebeurde, ze gebruiken verwarmd gerecycled water dat mogelijk chemicaliën bevat die het hebben veroorzaakt. Ik ben niet op andere locaties geweest, maar die in Issaquah is niet zo goed. Ik hoorde van een contactloze drive-through in Kirkland die ik misschien ga proberen.

Verdomme, ze zijn meestal ook goed! Brown Bear in Ballard is echter geen zelfbediening, maar een tunnelwas, gebruikt misschien minder gerecycled water? Ik heb gehoord dat zelfwasplaatsen daar berucht om zijn. Ik weet niet zeker of een van de Costco's aan de oostkant carwashes heeft, maar ze zijn relatief goed. Krijgt niet alles schoon, liet schaduwen van vuil achter onder de spoiler en achter de zijspiegels van mijn oude Fit, maar vermindert zeker het werk en heeft zelfs de banden mooi opgepoetst. Mijn buurt heeft volledig natuurlijke drainage en bioswales, dus ze zijn super tegen thuis wassen... Maar nieuwe auto! Misschien moet ik een HOA-rebel zijn totdat ik dapper genoeg ben om terug te gaan naar de carwash.

Ik heb vandaag mijn ramen op mijn EX getint, natuurlijk de voorkant, maar ik heb ook de achterkant donkerder getint. 20 procent aan de voorkant en 30 of zoiets aan de achterkant om ze te laten matchen. Ziet er GEWELDIG uit op mijn witte HR-V. Zodra ik het dit weekend schoonmaak en de ramen kan wassen, zal ik wat foto's delen als iemand geïnteresseerd is om het te zien.

Ik heb een organizer voor de zonneklep toegevoegd :) en een microvezeldoek in de console gestoken om te gebruiken tussen het afvegen door.

Ook heb ik wat wallpapers geüpload en uitgezocht hoe ik ze kan weergeven.

Een stuurwielhoes geïnstalleerd:

Ik heb het woord "installeren" gebruikt omdat het nogal wat moeite kostte om hem erop te zetten. Ik dacht dat hij na een paar pogingen nooit zou passen, tot mijn partner te hulp schoot. Misschien ben ik een beetje kieskeurig, maar het standaard stuur is gewoon waardeloos, hopelijk helpt deze hoes.

Een stuurwielhoes geïnstalleerd: http://www.amazon.com/gp/product/B00SXMIQBC?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s01

Ik gebruikte het woord "Installeren" omdat het nogal wat moeite kostte om hem erop te zetten. Ik dacht dat hij na een paar pogingen nooit zou passen, tot mijn partner te hulp schoot. Misschien ben ik een beetje kieskeurig, maar het standaard stuur is gewoon waardeloos, hopelijk helpt deze hoes.
Eens over het niet leuk vinden van het standaard stuur. Ga bestellen bij Wheelskins. Heb ze al eerder gebruikt - ze zijn geweldig.

I added a visor organizer :) and stuck a microfiber cloth in the console to use between wipes.
Welke visor organizer heb je gekregen? Ik heb er een van mijn oude auto meegenomen, maar misschien koop ik er een voor de passagierskant. Er zijn er zoveel om uit te kiezen. Welke doekjes heb je gekregen?

Man heeft de spatlappen geïnstalleerd. Deurfolie en afstandsstarter gekocht, nog niet geïnstalleerd. Heb ook die pocket caddy's gekregen die tussen de stoelen en de console komen. Zien er goed uit, heb de auto er nog niet mee gebruikt - hopelijk zijn ze goed. Heb ook de rubberen vloermatten gekregen - moet ze stofzuigen voordat ik ze installeer! Zoals hieronder vermeld, bestel ik een lederen stuurwielhoes van Wheelskins (veel geluk mee gehad in het verleden) en een soort ventilatieclip voor mijn telefoon, omdat ik hem graag kan zien tijdens het rijden. Vind het idee leuk van iets dat op de ventilatie rechts van de bestuurder komt.

Vandaag heb ik 12 zakken mulch vervoerd en merkte dat er nog veel meer in kon! Onder de indruk!
Cool! Ik heb er vorige week 4 in mijn Fit gedaan en het leek alsof ik hem met hydraulica had verlaagd LOL. Ik weet niet zeker of ik de mulchgeur met de nieuwe auto geur voor die rit naar huis zou kunnen verdragen!

Ik ga dit weekend met de hand wassen. Veel stof in mijn werkwijk (industriegebied + vliegveld) en natuurlijk heeft een vogel de auto op de parkeerplaats met de tijdelijke platen gevonden.

Welke vizier-org heb je gekregen? Ik heb er een meegenomen van een oude auto, maar misschien haal ik er een voor de passagierskant. Er zijn er zoveel om uit te kiezen. Welke doekjes heb je gekregen?
Ik heb net deze van Amazon genomen. Ik dacht dat ik voor $5 niet verkeerd kon gaan.
Om het scherm schoon te maken, gebruik ik een microvezeldoek van MagicFiber en dan wat overgebleven brillendoekjes. Het waren Bausch & Lomb - ik denk de Sight Savers. Gewoon een paar die we in huis hadden en die we nooit gebruikten - we vinden het merk Zeiss beter. Als deze op zijn, koop ik de Zeiss.
Ik zal een paar foto's van de vizierpasvorm toevoegen - ik wilde een kleinere, maar een die de spiegel niet zou hinderen.
Image

Image

Attachments

Ik heb vandaag de ramen van mijn EX getint, natuurlijk de voorkant, maar ik heb ook de achterkant donkerder getint. 20 procent aan de voorkant en 30 of zoiets aan de achterkant om ze te laten passen. Ziet er GEWELDIG uit op mijn witte HR-V. Als ik hem dit weekend schoonmaak en de ramen kan wassen, zal ik een paar foto's delen als iemand geïnteresseerd is om het te zien.
Ik ben erg geïnteresseerd! Ik heb ook een witte en ik twijfel om dit te doen. Heb je het zelf gedaan, zo niet, wie heeft het voor je gedaan?

Ik heb net deze van Amazon genomen. Dacht dat ik voor $5 niet verkeerd kon gaan.
http://smile.amazon.com/gp/product/B008DREON6?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o01_s00

Om het scherm schoon te maken, gebruik ik een microvezeldoek van MagicFiber en dan wat overgebleven brillendoekjes. Het waren Bausch & Lomb - ik denk de Sight Savers. Gewoon wat we in huis hadden en nooit gebruikten - we vinden het merk Zeiss beter. Als deze op zijn, koop ik de Zeiss.
Bedankt voor de geweldige info en foto's. De zonneklep is iets korter dan in mijn oude auto, dus de organizer die ik had, is iets te lang - die jij hebt gekozen ziet er goed uit. Ik had een tweede in mijn oude auto, alleen voor cd's - maar dat voorkomt dat de zonneklep helemaal omhoog gaat - misschien moet ik hem wel weggooien. Die van jou ziet er wel goed uit!

Vanmorgen met de hand gewassen. Nieuwe vloermatten zouden vandaag moeten komen, dus ik zal stofzuigen voordat ik ze erin doe. Vanavond waarschijnlijk in de was zetten.

21 - 40 of 842 Posts