Honda HR-V Forum banner
41 - 60 of 262 Posts
Ik heb een gebruikte transmissie laten plaatsen bij 112.000 mijl, nu 70K later lekt deze en Honda wil $7100 om een nieuwe te installeren. Ik heb een claim ingediend en dit is de reactie die ik kreeg, in feite jammer, uw probleem......

Bedankt dat u Honda Automobile Customer Service de gelegenheid geeft om op uw bericht te reageren. Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met de transmissie van uw HR-V uit 2017. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is en we stellen het op prijs dat u de tijd heeft genomen om ons te informeren. De originele transmissiegarantie is 5 jaar of 60.000 mijl voor defecten, afhankelijk van wat het eerst komt. Een gereviseerde transmissie die bij een Honda-dealer is gekocht, krijgt een garantie van 3 jaar of 36.000 mijl. Als de dealer een gebruikte transmissie heeft geïnstalleerd, krijgt deze geen garantie. We hebben deze zorg bekeken en gecontroleerd of het voertuig geen veiligheidsterugroepactie, garantieverlenging of productupdate heeft. Helaas valt het voertuig momenteel buiten alle garanties op basis van de hoge kilometerstand en zijn alle reparatiekosten voor rekening van de eigenaar. We raden u aan een Honda-dealer te bezoeken voor een inspectie om de benodigde reparatie te bevestigen. Bedankt en een fijne dag verder.

Met vriendelijke groeten,

Honda Automobile Customer Service
Het spijt me dat te horen. Ik weet hoe het voelt, want de mijne ging in maart kapot met 116.000 mijl en ik moest meer dan $6.500 uit eigen zak betalen bij de dealer. Hoeveel moest u betalen voor de gebruikte transmissie?

Het spijt me dat te horen. Ik weet hoe het voelt, want de mijne ging in maart kapot bij 116.000 mijl en ik moest meer dan $6.500 uit eigen zak betalen bij de dealer. Hoeveel moest u betalen voor de gebruikte transmissie?
Ongeveer $2500 voor de gebruikte, denk dat ze achter het bedrijf aangingen dat de transmissievloeistof voor de rest maakte. Jammer dat het geen 2 jaar heeft gehaald en nu is die ook slecht..... Honda wil nu $7100 voor een nieuwe, de auto staat voor $9K

Bedankt aan thx4pdf. Had meer dan een jaar geleden problemen met de 2018 hrv/cvt. Naar de dealer gebracht, monteur hoorde de geluiden. Service manager gaat mee en zegt dat hij niets hoort. Ik liet het bezoek documenteren. Vroeg de monteur en service manager naar reparaties en ze zeiden: "Honda repareert geen CVT's". Afgezien van softwarewijzigingen, aftappen en vervangen van vloeistof, vervangen ze gewoon de transmissie als er problemen zijn. Dus we reden weg met dat in gedachten en bezorgd over de toekomstige prestaties van de aandrijflijn.

Vooruit naar 16 juni 21 en service aan hrv bij Honda. We hadden de cvt-melding nog niet per post ontvangen en Honda zei dat "terugroepsoftware-update" werd uitgevoerd samen met de geplande service. Ontving de melding vandaag, 21 juni 21, met betrekking tot het cvt-probleem en Honda's aanpak van het probleem(en).

Dus ik denk dat de optie die we zullen volgen is om met het voertuig te rijden en het beste te hopen... geluiden en prestaties te controleren.

Kreeg gisteren mijn brief...... Was dit iets waarbij de dealer je de HRV liet achterlaten, of werd het dezelfde dag gedaan, etc.?
Ik heb mijn HR-V een paar dagen geleden naar de dealer gebracht voor een olieverversing... en naar verluidt de CVT-software-update. Totaal, iets meer dan een uur.

Het punt is dat de update niet op het papierwerk werd vermeld... dus ik weet niet zeker of ze het daadwerkelijk hebben gedaan, hoewel ik het ter sprake bracht bij het maken van de afspraak en toen ik hem bracht. Ik merkte het pas achteraf op, toen ik thuiskwam.

Toen ik de afspraak maakte, klonk het voor de persoon aan de telefoon alsof het relatief snel gedaan kon worden... "we zouden het erin moeten kunnen persen", terwijl ik wacht.

Nog iets... Ik heb geen terugroepbericht ontvangen voordat ik hem naar de dealer bracht... het was de website van de dealer die zei dat ik de update nodig had toen ik online een afspraak probeerde te maken. Ik moest hem annuleren en bellen omdat het online systeem de volgende beschikbare afspraak op 16 juli gaf.

@Goobers - Op mijn HRV merkte ik zeker een verschil in de manier waarop de auto rijdt toen de software werd bijgewerkt. De oprit naar een snelweg was minder dan een mijl van de dealer en de auto bleef langer op een hoger toerental, tot het punt dat ik me afvroeg of er iets mis was. Op de snelweg voel ik dat de auto sneller reageert als ik het gaspedaal indruk om een inhaalmanoeuvre te starten.

Ik heb een brief van Honda gekregen. De transmissies worden softwarematig bijgewerkt en geïnspecteerd en de garantie wordt verlengd tot 150.000 mijl.
Als er problemen worden geconstateerd bij de inspectie, dan is er een nieuwe transmissie van Honda.

Ik wil gewoon zeggen: Bedankt!
Ik stond op het punt om een Subaru Crosstrek met handgeschakelde versnellingsbak te kopen. Zo dichtbij. En misschien doe ik dat nog wel, maar nu word ik niet 'gedwongen' om die beslissing te nemen.
Als ik een Subaru krijg, kan ik me dan druk gaan maken over de koppakkingen. :)

Ik heb over een paar dagen een afspraak en laat dan ook de olie verversen. Het mentale gewicht dat van mijn schouders is genomen, is een opluchting.

Ik kan pas op 16/7 bij mijn dealer terecht voor deze update en inspectie.
Ik heb online een afspraak gepland voor mijn CVT software update (Nardy Honda, St. James, NY) Het is voor 23/8! Ik rijd nu niet veel (ontslagen van mijn baan) en heb geen lange reizen gepland tussen nu en dan.
Ik was bezorgd over de CVT-transmissie toen ik in maart 2016 mijn HRV kocht, maar ik dacht dat hij al een paar jaar in de Civic werd gebruikt, dus ik dacht dat het wel goed zat.
Niet erg zeker van het maken van een lange reis in mijn HRV nu :-( maar ik hou wel van het voertuig, de kenmerken, het brandstofverbruik, de rit is prima.
Geen enkele auto is perfect, maar een transmissievervanging op een Honda is verontrustend. Ik verwachtte 150.000-200.000 mijl probleemloze service (nu 35.000 mijl) Ik houd het onderhoud van al mijn auto's bij.
Olieverversingen om de 5000 mijl (synthetisch) transmissie, achterdifferentieelvloeistof om de 30.000 mijl. Antivries 50.000 mijl. Remvloeistof spoelen om de 5 jaar of eerder. Interieurfilter, luchtfilter om de 25.000 mijl etc...
Ik heb geen problemen gehad met de HRV, rijdt goed. Het enige probleem dat ik had, waren roestende achterrotoren, ongelijkmatige
slijtage van de remblokken achter binnen 25.000 mijl. Ik liet foto's zien aan de servicemanager bij een bezoek voor
service en hij had geen commentaar (auto was niet meer in garantie) Ik verving rotoren en remblokken door
PowerStop-onderdelen van RockAuto, lijken in orde te zijn

Dus, follow-up na software-update op 23/8/21.
1. HRV lijkt iets trager te starten,
Nauwelijks merkbaar verschil.
2. Rubberbandeffect lijkt minder, hoewel ik nooit
dacht dat het zo erg was.
3. Hoewel het een CVT is, heb ik altijd een "verschuiving" opgemerkt.
rond 40 mph. De "verschuiving" lijkt nu zachter
4. Het brandstofverbruik is iets lager, misschien 3 mpg, maar ik heb pas
ongeveer 100 mijl gereden sinds de update, meestal lokaal. Ik heb
gisteren een rit op de snelweg gehad, ongeveer 70 mijl in totaal en het
schijnt dat de mpg verbetert.
Laatste opmerking, al deze observaties zijn zeer subtiel en kunnen gewoon
mijn verbeelding zijn :) lol
Update duurde iets meer dan een uur, de serviceafdeling was hun
normaal gesproken druk in de vroege ochtend, maar ze zijn best goed.
Ik zal transmissie/achterdiff-vloeistofwissels blijven doen om de
30.000 mijl, Honda-vloeistof is niet zo duur en het is gemakkelijk
genoeg om te doen.
Laat me weten wat jullie denken.

18/10/21 follow-up op mijn follow-up :)
trans software-upgrade gedaan op 35.874 mijl. Ik heb nu 37.300
en heb één rit van 500 mijl gemaakt. Het brandstofverbruik is weer
naar normaal. Ik denk dat het wat rijden kostte voor de computers om alle
parameters opnieuw te leren. Trans werkt goed.

Ik heb online een afspraak gepland voor mijn CVT-software-update (Nardy Honda, St. James, NY). Het is
voor 23/8! Ik rijd nu niet veel (ontslagen van mijn baan) en heb geen
lange reizen gepland tussen nu en dan.
Ik was bezorgd over de CVT-transmissie toen ik in maart 2016 mijn HRV kocht
maar ik dacht dat het al een paar jaar in de Civic werd gebruikt, dus ik dacht dat het wel goed zat.
Niet erg zeker van het maken van een lange reis in mijn HRV nu :-( maar ik hou wel van het voertuig
veel, functies, brandstofverbruik, rijgedrag is prima.
Geen enkele auto is perfect, maar een transmissievervanging op een Honda is zorgwekkend. Ik verwachtte 150.000-200.000
mijlen probleemloze service (nu 35.000 mijlen) Ik houd de onderhoudsbeurten van al mijn auto's bij.
Olieverversingen om de 5000 mijl (synthetisch) transmissie, achterdifferentieelvloeistof om de 30.000 mijl. Antivries 50.000 mijl.
Remvloeistof spoelen om de 5 jaar of eerder. Interieurfilter, luchtfilter om de 25.000 mijl etc...
Ik heb geen problemen gehad met de HRV, rijdt goed. Het enige probleem dat ik had, waren roestende achterrotoren, ongelijk
slijtage van de remblokken op de achterremmen binnen 25.000 mijl. Ik liet foto's zien aan de servicemanager bij een bezoek voor
service en hij had geen commentaar (auto was niet meer in garantie) Ik verving rotoren en remblokken door
PowerStop-onderdelen van RockAuto, lijken in orde te zijn
Ik heb de CVT-vloeistof ongeveer 2 jaar geleden zelf vervangen, de vloeistof zag er goed uit - ik maak me niet al te veel zorgen over dingen, ik heb net gelezen dat mensen zeggen dat het opnieuw programmeren de CVT beter laat lopen, en als Honda zegt dat de druk te hoog is etc. dit zou moeten helpen om de storingen die mensen op dit forum hebben gedocumenteerd, te verminderen.

Mijn 2017 met iets meer dan 30.000 mijl, ziet veel stadsverkeer met stop-and-go - maar elk transmissiewerk aan elke auto is zeker groot werk.

Ik heb maandag mijn brief van Honda ontvangen en mijn afspraak voor de CVT-update gepland. Omdat ik mijn HRV pas 1,5 jaar heb en er 13.000 km mee heb gereden, zal ik zien hoe hij loopt... misschien verkoop ik hem wel voordat de garantie van 3 jaar/36.000 mijl afloopt.

Ik kreeg maandag mijn brief van Honda en plande mijn CVT-update afspraak. Omdat ik mijn HRV pas 1,5 jaar heb en er 13k op heb staan, zal ik zien hoe hij loopt... misschien verkoop ik hem wel voordat de 3 jaar/36 garantie voorbij is.
Grappig dat je dat zegt, toen ik mijn 2016 HRV kocht, wilde de F&I persoon me een
extra garantie verkopen. Ik zei hem dat als ik problemen heb in de eerste 3 jaar, ik er gewoon van af zal komen nadat
de garantie is afgelopen!! lol

Ik heb de brief maandag ontvangen en gisteren heb ik het online formulier ingevuld voor de vergoeding van de nieuwe transmissie die ik heb betaald. Ik duim dat Honda erdoor komt.
Ik heb net een telefoontje gehad van Honda en ze zeiden dat ze bij de dealer aan het verifiëren waren of mijn transmissie door hen is vervangen. Ze wilden ook mijn adres verifiëren zodat ze me mijn $6.500 konden sturen.

Dit is goed nieuws voor andere mensen die hun transmissie moesten laten vervangen.

41 - 60 of 262 Posts