Honda HR-V Forum banner

Bagageafdekking/Cargo Cover

15K views 20 replies 9 participants last post by  gcgirl  
#1 ·
Hallo allemaal,
Van de 3 verschillende soorten hoedenplanken/bagageafdekkingen (zoals afgebeeld) (hoe je ze ook wilt noemen, ik kan er geen consistente naam voor vinden), welke vind je het handigst en gemakkelijkst in gebruik?
Ik heb de harde hoedenplank (1) rechtstreeks van Honda OEM besteld, omdat ik dacht dat het de zachte hoedenplankversie (2) was.

Ze hebben niet eens de zachte hoedenplank te koop, ik zou er een van een autosloperij moeten halen (wat ik oorspronkelijk van plan was te doen), maar ik had al met Honda gebeld en een nieuwe besteld, want het was maar $50 meer nadat ik mijn bestelling voor een zachte hoedenplank bij de autosloperij had geannuleerd. Dus ik bestelde deze van Honda, omdat ik dacht dat het de zachte hoedenplank was.

De 2e foto is precies die van Honda, hij is mij NA aankoop toegestuurd (toen ik naar andere onderdelen keek) en mij werd verteld dat hij geïnstalleerd moet worden? Ik heb hem nog niet opgehaald.
De reden dat ik niet voor een intrekbare hoedenplank ging, was omdat ik helemaal niet in de auto wilde boren en omdat het geen origineel onderdeel is (het is OEM verkrijgbaar voor CRV's).

De reden dat ik de zachte versie wilde, was omdat ik wist dat hij snel en gemakkelijk te verwijderen en gemakkelijk op te bergen was, ook al weet ik dat hij gammel is.

Van wat ik online en op deze foto kan vinden, lijkt het erop dat de harde hoedenplank niet omhoog gaat, waar ik niet blij mee ben...

Op de 3e foto zie je mijn kofferbak zoals hij er momenteel uitziet.
Met de harde hoedenplank:
  • Kan ik toegang krijgen tot mijn opbergvakken met de harde hoedenplank?
  • Gaat hij omhoog als je de kofferbak opent?
  • Is hij gemakkelijk uit te nemen als je de stoelen wilt neerklappen?
  • Kun je de achterstoelen nog steeds in de achteroverleunende positie hebben?

Wat is je feedback over je hoedenplanken?

Image

Image

View attachment 34561

Attachments

#4 ·
Hé!! Waar kwamen al die andere antwoorden vandaan, terwijl ik dit aan het typen was??

In het VK zouden we naar de eerste afbeelding verwijzen als een hoedenplank, Honda UK noemt het een 'harde' hoedenplank;

Echte Honda HR-V Harde Hoedenplank 2015 en verder

De tweede wordt de Flexibele Bagageafdekking genoemd, in het VK was deze alleen beschikbaar op de basis benzine - vraag niet waarom!

De derde was niet beschikbaar in het VK.

Ik heb de standaard harde hoedenplank verwisseld voor de flexibele bagageafdekking omdat ik af en toe honden in de kofferbak vervoer. Van een stationwagen na 10 jaar ben ik gewend geraakt aan de oprolbare hoedenplank en ben ik vergeten hoe onhandig de harde hoedenplank kan zijn bij het vervoeren van honden of lange en volumineuze items in de kofferbak. De flexibele afdekking is zeer eenvoudig te gebruiken, hoewel ik hem meestal gewoon in de achterzak van de passagiersstoel bewaar.

De harde hoedenplank kan zo worden ingesteld dat hij uit de weg gaat wanneer u de achterklep opent, of als u de touwconnectoren loskoppelt, blijft hij gewoon op zijn plaats totdat u hem optilt. Voor zover ik me herinner, heeft de harde hoedenplank een opening zodat u de achterstoelen nog steeds kunt laten kantelen. Hij is zeer eenvoudig te verwijderen, het opbergen is een andere kwestie!

De grote vraag is, is uw voertuig zo ingesteld dat het de harde of flexibele afdekking kan herbergen? In het VK zijn hoedenplanken iets dat minstens sinds de jaren 80 als standaarduitrusting wordt verwacht, maar zoals ik hier heb ontdekt, is het in andere markten een optionele extra die mogelijk zelfs enige aanpassing aan het voertuig vereist om het te kunnen herbergen.

Als u uw voertuig moet aanpassen om een van beide opties te kunnen herbergen, dan zou ik overwegen om de aftermarket oprolbare optie te kopen, die u het beste van beide werelden zou geven; hij zou aanwezig zijn wanneer u hem nodig heeft, ingetrokken wanneer u hem niet nodig heeft, en u hoeft zich geen zorgen te maken over het vinden van een plek om hem op te bergen of te vergeten waar u hem hebt neergelegd!

Ik begrijp niet waarom Honda de oprolbare hoedenplank van de Civic niet in de HR-V heeft gebruikt!!

#6 ·
Hé!! Waar zijn al die andere antwoorden magisch vandaan gekomen terwijl ik dit aan het typen was??

In het VK zouden we naar de eerste afbeelding verwijzen als een hoedenplank, Honda UK noemt het een 'harde' hoedenplank;

Echte Honda HR-V Harde hoedenplank achter 2015 en verder

De tweede wordt de Flexibele Bagageafdekking genoemd, in het VK was deze alleen beschikbaar op de basis benzine - vraag niet waarom!

De derde was niet beschikbaar in het VK.

Ik heb de standaard harde hoedenplank verwisseld voor de flexibele bagageafdekking omdat ik af en toe honden in de kofferbak vervoer. Omdat ik na 10 jaar uit een stationcar kwam, raakte ik gewend aan de oprolbare hoedenplank en vergat ik hoe onhandig de harde hoedenplank kan zijn bij het vervoeren van honden of lange en volumineuze items in de kofferbak. De flexibele afdekking is heel gemakkelijk te gebruiken, hoewel ik hem meestal gewoon in de achterzak van de passagiersstoel bewaar.

De harde hoedenplank kan zo worden ingesteld dat hij uit de weg gaat wanneer u de achterklep opent, of als u de touwconnectoren loskoppelt, blijft hij gewoon op zijn plaats totdat u hem optilt. Voor zover ik me herinner, heeft de harde hoedenplank een opening zodat u de achterstoelen nog steeds kunt laten kantelen. Hij is heel gemakkelijk te verwijderen, het opbergen is een andere zaak!

De grote vraag is, is uw voertuig zo ingericht dat het de harde of flexibele afdekking kan herbergen? In het VK worden hoedenplanken sinds minstens de jaren 80 als standaarduitrusting verwacht, maar zoals ik hier heb ontdekt, is het in andere markten een optionele extra die mogelijk zelfs enige aanpassing aan het voertuig vereist om het te kunnen herbergen.

Als u uw voertuig moet aanpassen om een van beide opties te kunnen herbergen, dan zou ik overwegen om de aftermarket oprolbare optie te kopen, die u het beste van beide werelden zou geven; hij zou aanwezig zijn wanneer u hem nodig heeft, ingetrokken wanneer u hem niet nodig heeft, en u hoeft zich geen zorgen te maken over het vinden van een plek om hem neer te leggen of te vergeten waar u hem hebt neergelegd!

Ik begrijp niet waarom Honda niet de oprolbare hoedenplank van de Civic in de HR-V heeft gebruikt!!

#7 ·
Image

Image

Image

Ja Hadley, ik begin een paar dingen over Honda en HRV's een beetje verwarrend te vinden! Hier in Australië hebben ze ook de intrekbare hoes op de CRV.
Ik kan in godsnaam geen brochure/catalogus vinden van welke opties er beschikbaar waren toen de auto in 2021 oorspronkelijk door iemand anders werd gekocht. Hoewel het nog maar een jaar geleden is! Ik kan alleen onderdeelnamen krijgen. Ik heb zelfs geprobeerd contact op te nemen met een Honda-verkoper die ze in 2020-2021 verkocht, maar blijkbaar is het hele systeem veranderd en zijn er geen "verkopers" meer. Als je nu een nieuw model wilt kopen, moet alles online gebeuren. Er was dus letterlijk niemand op de Honda-afdeling om mee te praten.

Nee, het is niet ingesteld voor de harde hoedenplank, zoals ik pas besefte toen het meisje van Honda Parts in een offerte voor andere onderdelen die ik bekijk, toevoegde dat de installatie een half uur duurt, wat extra $85 gaat kosten 🤔

Toen klikte het dat het niet de flexibele bagageafdekking was en ik belde haar en ontdekte dat het de harde is. Ze heeft nooit iets over installatie vermeld toen ik het onderdeel bestelde.

Dit is hoe de mijne eruit ziet, de Australische 2021 HRV VTi LX (dat is de luxe-editie), maar ik weet dat alle versies van de 2021 zo zijn, en voor zover ik weet alle Aus HRV's sinds 2017-2021. Het nieuwe model is anders. Dit betekent dus ook dat Honda alle extra accessoires heeft stopgezet voor alles ouder dan 2022.

Ook heb ik sindsdien met haar gesproken, sinds het onderdeel is aangekomen, ze zei dat er geen touwtjes zijn, alleen wat ze kan zien zijn 2 boutachtige dingen die geïnstalleerd moeten worden. Vandaar dat ik me zorgen maak dat het niet omhoog gaat als de kofferbak opengaat.

Zoals je zegt, lijkt de flexibele veel gemakkelijker... en ik wil niet echt in de auto boren.

#8 ·
Honda UK heeft de online MkII accessoirecatalogus verwijderd met de MkIII (Hybrid). U kunt echter de volgende link nuttig vinden, omdat deze alle items vermeldt die beschikbaar waren voor de MkII. Ik stel niet voor dat u bij hen koopt, hoewel ze wereldwijde levering vermelden!, alleen dat u de beschrijving in een zoekmachine kunt invoeren en kunt zien wat deze oplevert voor uw regio.

Cox Honda Online Store

De groef aan weerszijden van uw kofferbak is perfect voor de flexibele bagageafdekking, hoewel ik zie dat Cox deze niet langer op hun website vermeldt. Nogmaals, het kan de moeite waard zijn om het gewoon in een zoekmachine te plaatsen en te kijken wat eruit komt.

Een paar dingen die ik heb ontdekt tijdens het rondneuzen op internet, is dat het erop lijkt dat de Amerikaanse harde hoedenplank dezelfde groeven gebruikt als de flexibele bagageafdekking, wat het voor mij ongeldig zou maken;

Een beetje zoeken onthulde dit
U zou kunnen proberen het daadwerkelijke product online te vinden, of als u zich een beetje dapper voelt, zou u kunnen overwegen om de harde hoedenplank die u heeft besteld, zo te modificeren?

Eén ding dat ik zou willen toevoegen, is dat ik de standaard harde hoedenplank heb vervangen door de flexibele bagageafdekking, hoewel Suki op de achterbank wordt vervoerd, zitten mijn vrouw en ik op de bagagestap (kofferbakrand) om onze wandelschoenen aan te trekken als we Suki uitlaten, dus we hebben helemaal geen afdekking geïnstalleerd.

Wat de vraag oproept, heeft u daadwerkelijk een bagage-/koffer-/kofferbakafdekking nodig of zou u wegkomen met het gebruik van een donkergekleurde handdoek/laken voor die gelegenheden waarop u de inhoud van de kofferbak wilt verbergen voor nieuwsgierige blikken?

#9 ·
Ik heb de harde hoes (hoedenplank). Hij beweegt niet automatisch op en neer als je de achterklep/kofferbak opent. Hij schuift in de sleuf die op sommige van de bovenstaande foto's te zien is. Voordelen - stevig genoeg om er wat spullen op te leggen terwijl je andere dingen uit de achterkant haalt; schuift gemakkelijk in en uit. Nadelen - is vast en kan in de weg zitten als je iets hogers in de kofferbak moet laden. In de praktijk heb ik wel eens gehad dat de hoes in de weg zat. Ik schuif hem er dan gewoon uit en leg hem tegen de achterbank, of waar hij dan ook past.

#11 ·
Ik heb de harde hoes (hoedenplank). Hij beweegt niet automatisch op en neer als je de achterklep/kofferbak opent. Hij schuift in de sleuf die op sommige van de bovenstaande foto's te zien is. Voordelen - stevig genoeg om wat spullen op te houden terwijl je andere dingen uit de achterkant haalt; schuift er gemakkelijk in en uit. Nadelen - is vast en kan in de weg zitten als je iets hogers in de kofferbak moet laden. In de praktijk heb ik wel eens meegemaakt dat de hoes in de weg zat. Ik schuif hem er gewoon uit en leg hem weer tegen de achterbank, of waar hij dan ook past.
Bedankt voor de feedback Dammit. Ik denk dat dat betekent dat mijn opbergvakken die aan de achterkant hangen, niet toegankelijk zullen zijn...

#12 ·
We hebben geen bagageafdekking, niet in de HRV, niet in de Fit.......toen ik de Fit kocht, kocht ik een set zwarte queen-size lakens, één in elke auto.....tussen de getinte ramen en het laken kun je niet zien dat er iets is, tenzij het echt hoog uitsteekt
RSDX bedankt voor je feedback. Ik heb wel getinte ramen, ik denk dat ik het gewoon netjes en opgeruimd wil hebben. Ik woon en werk ook in een gebied met veel auto-inbraken die getinte ramen of niet, de dieven niet zullen afschrikken. Geweldig idee!
Honda UK heeft de online MkII accessoirecatalogus met de MkIII (Hybrid) verwijderd. U kunt echter de volgende link nuttig vinden, omdat deze alle items bevat die beschikbaar waren voor de MkII. Ik stel niet voor dat u bij hen koopt, hoewel ze wereldwijde levering vermelden!, alleen dat u de beschrijving in een zoekmachine kunt invoeren en kunt zien wat deze oplevert voor uw omgeving.

Cox Honda Online Store

De groef aan weerszijden van uw kofferbak is perfect voor de flexibele bagageafdekking, hoewel ik zie dat Cox deze niet langer op hun website vermeldt. Nogmaals, het is misschien de moeite waard om het gewoon in een zoekmachine te plaatsen en te kijken wat eruit komt.

Een paar dingen die ik heb ontdekt tijdens het rondneuzen op internet, is dat het erop lijkt dat de Amerikaanse harde hoedenplank dezelfde groeven gebruikt als de flexibele bagageafdekking, waardoor deze voor mij ongeldig zou zijn;

Een beetje zoeken onthulde dit
U zou kunnen proberen het daadwerkelijke product online te vinden, of als u zich een beetje dapper voelt, zou u kunnen overwegen om de harde hoedenplank die u heeft besteld, zo aan te passen?

Eén ding dat ik zou willen toevoegen, is dat nadat ik de standaard harde hoedenplank heb vervangen door de flexibele bagageafdekking, hoewel Suki op de achterbank wordt vervoerd, mijn vrouw en ik op de bagagestap (kofferbaklip) zitten om onze wandelschoenen aan te trekken als we Suki uitlaten, dus we hebben helemaal geen afdekking geïnstalleerd.

Hierdoor rijst de vraag: heeft u daadwerkelijk een bagage-/kofferbak-/kofferbakafdekking nodig of zou u het kunnen redden met een donkergekleurde handdoek/laken voor die gelegenheden waarop u de inhoud van de kofferbak wilt verbergen voor nieuwsgierige blikken?
Bedankt Hadley. Ik ben absoluut niet dapper genoeg om er zelf een intrekbare te installeren. Zoals ik hieronder al zei, woon en werk ik in een gebied waar veel auto-inbraken zijn. Ik heb wel getinte ramen, maar als je goed kijkt, kun je er nog steeds in kijken. Ik denk eigenlijk dat het plaatsen van een donker laken of handdoek de dieven in mijn omgeving zou aantrekken, het laat zien dat er iets te verbergen valt.

Er zijn letterlijk geen flexibele hoedenplanken online te koop die naar Australië verzonden kunnen worden, die ik kan vinden. Er zijn heel veel plaatsen in de VS die ze gloednieuw op voorraad hebben, maar niet internationaal verzenden.

Ik zal gewoon kijken hoe de harde hoedenplank bevalt, en als ik er niet aan kan wennen, zal ik hier een flexibele moeten vinden van een sloopbedrijf...

#17 ·
Ik bezit een Sport uit 2019. Hij werd geleverd met een afdekking nr. 2. Zeer gemakkelijk in de zijsleuven te schuiven en er volledig uit te halen indien nodig. Ik bewaar mijn golfclubs de hele tijd in het voertuig. Je kunt ze niet zien door de zij- of achterklepramen en het is hoogstwaarschijnlijk de goedkoopste optie.

#21 ·
Eindresultaat!
Voor de geïnteresseerden, vooral de Aussie's hier, dit is hoe de OEM Honda harde hoes eruit ziet als hij is geïnstalleerd, en wat er door de installateurs aan toegevoegd moest worden.
Het is heel gemakkelijk om hem aan en uit te klikken, en ik kan de zachte hoedenplank er nog steeds in plaatsen als ik ze ooit wil verwisselen (uiteindelijk heb ik er een zachte van een sloperij gekregen, ze zijn niet nieuw verkrijgbaar bij Honda in Australië of ergens online).
Image

Image

Image

Image

Image

Attachments