Honda HR-V Forum banner
1,021 - 1,040 of 1,068 Posts
Ik verafschuw hoe oncomfortabel de bestuurdersstoel is. Na 20 minuten rijden kan ik het niet meer verdragen. Ik kocht mijn HRV vanwege het brandstofverbruik en de bagageruimte. Maar na een jaar bezit ben ik gewoon ellendig. Dus ik ruil hem in voor een CRV. De stoel is ronduit waardeloos.
Dit is best ironisch voor mij, want ik deed het tegenovergestelde. De stoel in mijn 2016 CRV was zoals je beschrijft, de rechterkant van de zitting groef in mijn dij. Toen ik een klacht indiende, werd de stoel onder garantie vervangen omdat Honda zei dat de steun aan de zitting was ingestort, de nieuwe stoel was niet anders.
Ik vind de stoel van de HRV veel comfortabeler, om maar te laten zien dat één maat niet voor iedereen geschikt is. :)

Dit is best ironisch voor mij, want ik deed het tegenovergestelde. De stoel in mijn 2016 CRV was zoals je beschrijft, de rechterkant van de zitting groef in mijn dij. Toen ik een klacht indiende, werd de stoel onder garantie vervangen omdat Honda zei dat de zitting van de zitting was ingezakt, de nieuwe stoel was niet anders.
Ik vind de stoel van de HRV veel comfortabeler, het laat maar zien dat één maat niet voor iedereen geschikt is. :)
Ja, zeker. Ik heb precies dat probleem. Plus het piept constant. Problemen begonnen nadat de stoel losraakte van de rails tijdens het rijden. Dus de Honda-dealer verving de rails en het onderste zitkussen. Daarna was het nog oncomfortabeler. Dit was mijn eerste gloednieuwe voertuig sinds 02'.

Het zou goedkoper zijn om je stoel te vervangen,
Of, vraag het in een auto-/bootstoffeerderij. Ze zouden de vulling in je originele stoel kunnen aanpassen, zodat deze bij je torso past voor minder dan de afschrijving die je zou oplopen. (Iedereen heeft tenslotte andere verhoudingen)

Vraag ze ook naar een opblaasbare lendensteun in de stoel.

Ik ben eigenlijk een bandiet. Geen afschrijving. Werkelijk eigen vermogen. Dus het is uiteindelijk gelukt. Ik wacht gewoon tot de crv gebouwd is.

Ik wacht gewoon tot de crv gebouwd is.
Als je hem krijgt, controleer dan of alles werkt. Er zijn een paar threads (CNBC, NY Times) op mijn Google feed geweest dat om voertuigen aan klanten te leveren, bepaalde functies of apparatuur zijn verwijderd of uitgeschakeld vanwege het chiptekort.

Sommige bedrijven zijn er open over geweest, andere niet zozeer.

Het zitcomfort op mijn HR-V is enorm verbeterd sinds ik een opblaaspomp op de rugleuning van de bestuurdersstoel heb gemonteerd. Momenteel heb ik hem met klittenband onder een stoelbekleding bevestigd, maar ik kan overwegen hem professioneel te laten installeren.

Al met al vind ik mijn 2018 AWD CVT leuk, maar er zijn een paar dingen die me storen aan de CVT. Zelfs bij de geringste helling gaat het toerental omhoog als de CVT naar een lagere ratio gaat, ook al geef ik nauwelijks gas. Ik snap het, zo hoort het te werken. Dit ding heeft niet veel koppel. Ik heb echter het gevoel dat als ik een handgeschakelde versnellingsbak had, ik deze zeer lichte helling gemakkelijk in een hoge versnelling zou kunnen beklimmen en een iets betere MPG zou kunnen halen. Dit gebeurt ook in de Econ-modus. Zelfs op een vlakke weg, toen ik in Florida was, varieerde het toerental tussen 2000 en 2500 bij een constante snelheid van 65 MPH.

Oké, er is dus altijd de handmatige modus met de schakelflippers... ze zijn cool en geweldig, tenminste in Formule 1-auto's waar je het stuur niet meer dan een kwartslag de ene of de andere kant op draait. Ik zou de bedieningselementen net zo lief op de versnellingspook hebben, waar je ze kunt vinden, zelfs als je een bocht van 90 graden maakt. Ook kun je in de handmatige modus de hoogste overdrive-verhouding niet selecteren, hoe snel je ook gaat. WAAROM!? 😬

@Pgh Biker Je kunt zelfs op een matige helling nog steeds gepakt worden in een handgeschakelde auto. Ik schakel gewoon terug naar de 3e of 4e versnelling en laat de VTEC zijn ding doen. Koppel is geweldig (ik reed hiervoor een turbodiesel), maar ze zijn snel buiten adem (rond 1750 tpm). Geen echt probleem met de VTEC, die begint pas op te warmen bij 5000 tpm.

Volwaardige reservebanden verdwijnen, sommige auto's hebben zelfs geen reservebanden, zoals ik weet van sommige BMW's, en mijn Chevy Bolt heeft er geen, maar beide hebben andere middelen... de ene heeft runflat-banden, de andere zelfdichtende banden.
De reden daarvoor is dat lekke banden zeldzaam zijn. Ik heb er al minstens 4-5 jaar geen meer gehad, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een reserveband heb moeten monteren. Reservebanden nemen veel ruimte in beslag en voegen gewicht toe aan het voertuig dat je de hele tijd meezeult. We zitten in een competitieve wereld wie de beste MPG haalt. Als je een donut hebt, is dat goed genoeg.

Ik weet niet hoe het in de VS zit, maar hier in Australië komen klapbanden vaak voor, zelfs in voorstedelijke en landelijke omgevingen. Ik zou verdomme niet betrapt willen worden op de "Marlborough Straight" - de Nullabor oversteken of de achterafweggetjes van Queensland - West-Australië of Northern Territory, en dan honderden kilometers op een donut moeten rijden naar een benzinestation dat misschien niet eens een bandenmaat op voorraad heeft die bij mijn voertuig past.

Radiateur: vul hem als hij koud is en laat hem met rust. Als hij niet lekt, is het goed. Het is niet nodig om hem steeds te openen en te controleren.

Het radiateursysteem van de auto's van tegenwoordig is een gesloten systeem, als zodanig zijn ze bedoeld om water in de overloopfles te laten ontsnappen wanneer het water heet wordt en uitzet. Wanneer de motor en het water afkoelen, is de radiateur bedoeld om dat uitgestoten water terug in de radiateur te zuigen, waardoor deze vol blijft.
Mijn radiateur zuigt niet terug als hij afkoelt. Hoe ver onder de vulhals het waterpeil staat, weet de hemel, ik kan helemaal geen water zien. Er moet ergens in het systeem een luchtlek zijn, of het nu in de radiateur zelf is of in een slang of slangverbinding, het punt is dat het gesloten radiateursysteem niet werkt zoals het zou moeten.

View attachment 33393
Wat de radiateur betreft, het is geen ontwerpprobleem, maar ik ben het er wel mee eens dat je een probleem hebt. Hoogstwaarschijnlijk de dop of de aansluitingen op de slang die naar de fles gaat. Het kan ook een defect zijn in de expansietank zelf.

Ik heb onlangs een nieuwe '22 HR-V Sport (US) gekocht en dit zijn mijn klachten:

De contactsleutel en afstandsbediening zijn ouderwets. Ik moet de sleutel nog steeds insteken en omdraaien om de motor te starten. En het sleutelgedeelte trekt zich niet eens terug in de afstandsbediening. Over ouderwets gesproken!
Geen plafondlamp in de kofferbak. Het licht aan de zijkant is niet helder genoeg.
Geen dashboardkastverlichting
Geen automatische aan/uit-koplampen. Super ouderwets!
141 magere paarden
Bekerhouder plaatsing
Gebrek aan opbergruimte op de voorstoelen. De opbergruimte achter de bekerhouders is een grap.
Geen middenarmsteun op de achterbank
Chromen wielmoeren op zwarte wielen

Afgezien daarvan ben ik nog steeds dol op mijn HR-V!!!

Sommige van uw afkeer is markt- en modelgerelateerd; Ik kan 3 van uw afkeer afvinken.

U kunt de kofferbakverlichting upgraden naar LED;

Wat betreft uw chromen wielmoeren, uw dealer zou u zwarte moeten kunnen leveren, of ze online kunnen bestellen.

So, things that I would like to see:

1. An improved cup holder. I don't like how it slides and lifts. The mechanism is plastic and I feel it's going to bust.
2. Automatic rear tail lift gate option including automatic closing function (available on CRV)
3. Optional powered seat. The only options are manual which is annoying when you have two very different sized people driving.
4. The usual "why can't I do this colour with this seat option?" and the "why can't I drive stick in an EX-L Navi?"
Het voelt alsof het kapot gaat omdat het ZO IS.

Wtf over de bekerhoudersituatie?!?!? Het is verschrikkelijk
Ik denk dat dit modelspecifiek kan zijn.

De multi-verstelbare bekerhouders in mijn HR-V zijn een van de beste die ik heb gebruikt, zeker beter dan de VW-frisdrank-contrapties die ze de afgelopen anderhalf decennium hebben gemonteerd.

De brandstofklep ontgrendelt niet met de centrale vergrendeling.
Geen 'Onderhouds'-modus voor de ruitenwissers, erg handig bij het wassen van het voertuig of bij het vervangen van de ruitenwisserbladen, wat ik meestal twee keer per jaar doe.
De bestuurdersstoel gaat niet ver genoeg naar achteren of laag genoeg.
De sleutel moet in het contact zitten om de 12V-aansluitingen te gebruiken (wat voor mij ook een pluspunt is!).
IJswaarschuwingslampje, gaat maar een paar seconden aan (knipperen en je mist het!), in plaats van aan te blijven totdat de waarschuwing niet meer relevant is, zoals bij mijn vorige voertuig.
Het dashboardkastje is van het 'emmerstijl' in plaats van het nuttigere en gemakkelijker te gebruiken planktype.
Geen licht in het dashboardkastje, zelfs niet op Europese modellen!!!!
Geen zonnebrilhouder - inmiddels verholpen!
Geen bekerhouders in de armsteun achterin.
Gebrek aan lendensteun op de bestuurdersstoel.
Geen opbergvak aan de achterkant van de bestuurdersstoel - inmiddels verholpen!
De voorruit is vreselijk kromgetrokken

1,021 - 1,040 of 1,068 Posts