Honda HR-V Forum banner
81 - 100 of 207 Posts
Wat doet iedereen met de groene USB2-poort aan de achterkant van de radio, of hebben jullie die stekker op je harnas? De onze heeft hem niet en ik denk dat dat het probleem kan zijn dat we hebben.

Zegt dat mijn auto gestopt moet worden om verbinding te maken met BT, ook al staat hij in de parkeerstand en staat de elektronische parkeerrem aan. Wanneer ik de telefoon aansluit op de USB, toont het scherm de USB, maar staat er dat er geen telefoon is aangesloten.

Discussion starter · #90 ·
Het gaat niet werken omdat de EX & EXL aparte draden hebben die een signaal naar de BCM sturen om te vertellen of deze in de parkeerstand staat of niet. De BCM heeft ook andere draden die naar de headunit gaan om te bepalen of het voertuig in beweging is of dat de airbags zijn geactiveerd, die het Bluetooth-systeem zullen gebruiken om 911 te bellen. Omdat de LX-bedrading die draden niet al vooraf heeft ingesteld, zal dit problemen zoals dit veroorzaken. De CRV-radio heeft de benodigde parameters om te werken op de HRV, maar alleen op EX- en high-trim-modellen. Ik liep tegen een probleem aan toen ik de CRV-radio op de LX CRV probeerde te installeren, die dezelfde parameters mist als de HRV LX.

Ik heb een probleem waarbij ik voorbij het ja/nee-scherm voor de update kom, het systeem opnieuw opstart en vervolgens krijg ik alleen te horen dat de USB niet goed gelezen kon worden. Ik heb 5 verschillende flashdrives met FAT32 geprobeerd.

Dus ik heb de mijne net in de HRV van mijn zoon geïnstalleerd en hij vroeg om een ontgrendelcode omdat hij te lang uit stond. Godzijdank voor internet, hier is de site voor het geval iemand anders een ontgrendeling nodig heeft. Gelukkig had de sloop een label op de radio met het VIN# en serienummer.

Honda Radio/Nav Ontgrendelcode Ophalen

Ik zal zijn Metra dashboard installatiekit moeten dremelen omdat de CRV radio iets te groot is.
Dus iedereen zegt dat de Vezel erin past, maar volgens de maatvoering zou de Metra kit voor HRV er ook in moeten passen?

Ik vraag me gewoon af wat de totale kosten van alles zijn voor deze retrofit als alles gezegd en gedaan is? Wat is ook de gemiddelde totale tijd die nodig is om deze retrofit uit te voeren?

Het kritieke punt waar iedereen zich van bewust moet zijn, is dat je een HRV EX- of hogere uitrustingsniveau van 2016-2018 moet hebben om deze swap te laten werken.
Plus de versterkerverschillen als je een HRV EXL hebt of een head unit van een CRV EX-L in een lagere HRV verwisselt.

Het lijkt erop dat je voor plug-and-play een CRV EX head unit in een HRV EX moet verwisselen.
En een CRV EX-L head unit in een HRV EX-L.
Bedenk ook dat deze thread alleen van toepassing is op Amerikaanse HRV's uit 2016-2018.

Ik vraag me af of een van de mods deze threadtitel zou kunnen wijzigen om het kritieke uitrustingsdetail op te nemen?
@Einz @SlowFosho

Misschien de threadtitel verbeteren naar:
"Eindelijk Carplay voor 2016-2018 HRV EX- of hogere uitrustingsniveaus! (CRV Head Unit)"

Slechts een gedachte die iedereen zal helpen voordat ze deze swap overwegen.

81 - 100 of 207 Posts