Honda HR-V Forum banner
101 - 120 of 207 Posts
Ik vraag me gewoon af wat de totale kosten van alles zijn voor deze retrofit als alles gezegd en gedaan is? Wat is ook de gemiddelde totale tijd die aan deze retrofit wordt besteed?
Het bovenstaande is nog steeds onbeantwoord. En hoe groot is dat scherm?

Volgens Honda is de CRV-radio een scherm van 8 inch. Degene die ik verkoop, wordt al geleverd met de software-update voor Apple CarPlay en de rand om de radio te plaatsen. Dit werkt alleen voor EX-modellen en hogere uitvoeringen.

Ik probeer erachter te komen hoeveel tijd het kost om de software-update en -installatie uit te voeren, zodat ik die tijd kan vermenigvuldigen met het uurtarief van Honda en zo een waarde op deze upgrade kan plakken. Misschien kunnen we ook een technicus betalen om het voor ons te doen.

Honda-technici doen het niet omdat het een bètasoftware is waar ze geen toegang meer toe hebben. Dit gebeurt allemaal buiten de dealer om. Het is vrij eenvoudig te doen. Het moeilijke deel is ervoor te zorgen dat je de juiste unit, de juiste software op een USB krijgt en 20-30 minuten van je tijd. Ik heb de radio al talloze keren in mijn HRV verwisseld. Alles is vrij eenvoudig.

Oké, bedankt. Ik zie nu dat het niet in mijn 2020 LX past, wat jammer is, want ik houd er van om OEM-onderdelen op mijn auto's te houden. Ik heb nu de $500 Dasaita 9-inch head unit die ongeveer 20 minuten nodig had om te installeren en ik ben er dol op. Ik heb de $200 Maxca 9-inch geprobeerd, maar die werkt alleen tot 2018. Ik vind die knoppen op de fabrieks head unit wel mooi, ach ja.

Ik denk erover om dit te doen. De enige CRV non-Amp head unit die ik momenteel op eBay kan vinden, komt van een Canadees model.

Weet iemand of dit gaat werken? Mijn voertuig is een Mexicaans model hier in de VS

Uiteindelijk heb ik hier en op de forums voor CR-V- en Civic-bezitters veel meer gelezen dan ik eigenlijk wilde, MAAR ik wilde echt weten welke onderdeelnummers compatibel waren, gezien het probleem van 6-luidspreker versus 7-luidspreker, enz. Uiteindelijk ontdekte ik dat beide onderdeelnummers hieronder voor de 6-luidsprekerconfiguratie zouden moeten werken. Als je een LX of EX hebt, neem dan niet de 7-luidspreker head unit, want dan heb je een versterker nodig. Je kunt het verschil zien door te kijken: de 7-luidspreker heeft een extra poort aan de achterkant.

Voor zover ik kan beoordelen, zou je deze upgrade moeten kunnen uitvoeren, zolang je het aantal luidsprekers matcht en het modelnummer NR-244UH is. Er zijn vergelijkbare onderdeelnummers waar je op moet letten. NR-245UH is de navigatieversie en die mag je NIET kopen. Er zijn andere versies van de NR-244UH, zoals NR-244GH en NR-244KH, maar ik kan niet bevestigen dat die compatibel zijn.

Waarom ben ik zo specifiek? Omdat ik het Amerikaanse onderdeel niet kon vinden voor een prijs die ik bereid was te betalen, maar het Canadese onderdeel (dat voor zover ik kan beoordelen identiek is, en ik heb Canadezen gezien die bevestigden dat hun CR-V's compatibel waren met de upgrade) was de helft van de prijs. Dus dat heb ik nu besteld, en uiteraard zal ik dit topic weer updaten als ik de kans heb gehad om de Canadese CR-V radio te testen met een Amerikaanse HR-V.

6-luidsprekers:
39100-T1W-A01-M1 (EX uit de VS)
39100-T1W-C01-M1 (SE uit CAN)

7-luidsprekers:
39100-T1W-A41-M1
39100-T1W-A41CN
39100-T1W-A41CP
39100-T1W-A41RM
39100-T1W-A410-M1 (kan al dan niet compatibel zijn)

Navigatie (NIET COMPATIBEL):
39100-T1W-A62-M1
39100-T1W-C620-M1

UPDATE: Goed nieuws! Ik kon de CarPlay-upgrade installeren op de Canadese CR-V-radio in mijn Amerikaanse HR-V. Dit lijkt misschien niet veel voor degenen onder u die deze upgrade al hebben gedaan, maar voor iedereen die nog twijfelt, is er nu een methode voor de halve prijs beschikbaar. Ik betaalde USD$110 voor de head unit inclusief verzendkosten, vergeleken met prijzen die het dubbele of meer waren voor de Amerikaanse head unit.

Ik heb ook video opgenomen tijdens het installatieproces om iedereen te helpen die het niet helemaal begrijpt van de schriftelijke handleiding, maar het is onwaarschijnlijk dat ik dat de komende paar dagen ergens zal knippen en plaatsen. Ik zal opnieuw posten zodra het klaar is.

UPDATE: Goed nieuws! Ik kon de CarPlay-upgrade installeren op de Canadese CR-V-radio in mijn Amerikaanse HR-V. Dit lijkt misschien niet veel voor degenen onder u die deze upgrade al hebben gedaan, maar voor iedereen die nog twijfelt, is er nu een methode voor de halve prijs beschikbaar. Ik betaalde USD$110 voor de head unit inclusief verzendkosten, vergeleken met prijzen die het dubbele of meer waren voor de Amerikaanse head unit.

Ik heb ook video gemaakt tijdens het installatieproces om iedereen te helpen die het niet helemaal begrijpt van de schriftelijke handleiding, maar ik zal dat waarschijnlijk pas over een paar dagen bewerken en ergens plaatsen. Ik zal opnieuw posten als het klaar is.

Hey, het is me gelukt om de grote opening te repareren. Ik heb de A/M-frontplaat verwijderd en met een vijl de zijkanten geschuurd en de head unit een beetje opnieuw afgesteld. De beugels zijn verstelbaar. Bekijk de nieuwe resultaten. Ik heb nieuwe foto's geüpload, nu is de opening minimaal.
Is er een kans dat je foto's van die van jou kunt uploaden? Ik ga deze swap volgende week doen

@Bxmoore Gefeliciteerd! En het spijt me, aangezien ik $110 heb betaald en het leek alsof niemand ooit opzettelijk de Canadese onderdelen kocht, vermoed ik dat de prijsverhoging een gevolg is van dit werk.

En ik heb video's gemaakt terwijl ik bezig was, dus zodra ik erachter ben welke software ik moet gebruiken om video's te bewerken, zal ik de installatiegids in elkaar zetten.

@Bxmoore Gefeliciteerd! En het spijt me, aangezien ik $110 heb betaald en het klonk alsof niemand ooit de Canadese onderdelen opzettelijk heeft gekocht, vermoed ik dat de prijsverhoging het gevolg is van dit werk.

En ik heb video's gemaakt terwijl ik bezig was, dus zodra ik erachter ben welke software ik moet gebruiken om video's te bewerken, zal ik de installatiegids in elkaar zetten.
Nou, laten we eens kijken wat er gebeurt, want ze hebben me gemaild met de vraag om mijn vin te sturen, omdat ze er veel hebben gehad met problemen bij het installeren. Ik heb ze verteld dat ik me bewust ben van de problemen, maar dat mijn auto compatibel is (2018 Honda HRV EX 6 speakers).

Blijf ons zeker op de hoogte houden van die video. Kan handig zijn tijdens de installatie

Oké, dus ze hebben me net laten schrijven dat ik het product accepteer zonder retour, omdat het technisch gezien niet voor mijn auto is gemaakt, lol

zéér raar en erg overdreven van hen

@Bxmoore Gefeliciteerd! En het spijt me, aangezien ik $110 heb betaald en het erop leek dat niemand ooit de Canadese onderdelen opzettelijk heeft gekocht, vermoed ik dat de prijsverhoging het gevolg is van dit werk.

En ik heb video's gemaakt terwijl ik bezig was, dus zodra ik erachter ben welke software ik moet gebruiken om video's te bewerken, zal ik de installatiehandleiding in elkaar zetten.
Hoi @HRVSummoner. Heb je de videogids toevallig kunnen afmaken?
@Hondaboy Verkoop je nog steeds radio's? Ik ben misschien geïnteresseerd.

- Ik heb deze thread meerdere keren gelezen en ook de CRV-thread. Ik heb een 2018 Honda HRV EX en ik heb een paar vragen:

- Doet het GPS/kompasprobleem zich ook voor op de HRV? Ik heb alleen een grondige discussie gezien op het CRV-forum en in een youtube-video voor CRV-software-installatie, maar slechts één bericht hier dat anderen eraan herinnert om de GPS/kompaskabel niet aan te sluiten. Heeft iemand die het aangesloten heeft gelaten problemen ondervonden?

- Heb je de VIN van de andere autoradio nodig? Ik heb er een gevonden op eBay, maar ze hebben de VIN van de auto niet. Ik heb andere verkopers op eBay benaderd, maar geen antwoord gekregen over het kennen van de VIN. Ik heb op andere plaatsen gelezen dat de ontgrendelingscode niet nodig is, maar wil dit bevestigen.

- Heb je bij degenen die het hebben geïnstalleerd en de software hebben gebruikt, maanden later problemen ondervonden? Omdat het bètasoftware is en Apple hun iOS heeft bijgewerkt, heb je glitches of problemen ondervonden?

Ik hoop er een te kopen en het in een autowerkplaats te laten installeren. Het is heel eye-opening geweest om met verschillende werkplaatsen te praten. Sommigen zeggen dat het onmogelijk is, zelfs niet met aftermarket-radio's, dat ik al mijn in de fabriek geïnstalleerde items kan behouden, zoals stuurwielbediening, achteruitrijcamera en LaneWatch. Anderen willen me $1500 in rekening brengen. Ik wil gewoon CarPlay.
Ik twijfel tussen de 2015/2016 CRV-radioweg of gewoon een Dasaita, maar ik vind het niet leuk dat de Dasaita geen radio biedt en Android OS gebruikt.

Oké jongens, ik ben aan het installeren, maar ik loop hier tegen een probleem aan.
Als ik opstart, wordt mijn centrale display rood weergegeven. Ik weet niet zeker wat het probleem is, maar als ik naar de volgende stap ga, waarbij ik op power, home & eject druk, kom ik bij de twee zelfdiagnoseopties waar ik dan de aan/uit-knop ingedrukt moet houden. Maar er lijkt op dit punt niets te gebeuren.
Iemand ideeën? Foto's hieronder bijgevoegd

Oké jongens, ik ben aan het installeren maar loop hier tegen een probleem aan.
Als ik opstart, toont mijn centrale display rood. Ik weet niet zeker wat het probleem is, maar als ik naar de volgende stap ga om op power, home en eject te drukken, word ik naar de twee zelfdiagnose-opties gebracht, waar ik dan de aan/uit-knop ingedrukt moet houden. Maar er lijkt op dit punt niets te gebeuren.
Enige ideeën? Foto's hieronder bijgevoegd

View attachment 32382
View attachment 32383
Heb je de andere USB-poort geprobeerd?

Heb je de andere USB-poort geprobeerd?
Geen probleem met het installeren van de software. Het probleem is de systeemdiagnose. Het vertelt me dat de centrale displayfout NG is. Ik weet niet zeker wat ik moet doen, ik heb CarPlay geïnstalleerd, maar elke keer als ik de auto start, moet ik het diagnosescherm omzeilen en dat is irritant. Ik ben nooit naar het in-line diagnosescherm gebracht.

101 - 120 of 207 Posts