Honda HR-V Forum banner
121 - 140 of 207 Posts
VERDOMME!!! Eindelijk aan het werk gekregen!

Om de online diagnose op te roepen, moet je de menuknop ingedrukt houden. Dan kun je de eerste diagnosemenu's verwijderen
Heeft de Canada-radio het dus voor je gedaan? Trouwens, heb je de GPS-draad verwijderd of aangesloten gehouden?

Dus de Canadese radio werkte voor jou? Trouwens, heb je de GPS-draad verwijderd of aangesloten gelaten?
Ja, dat deed het! Ik heb hem losgekoppeld toen ik de installatie voltooide en het dashboard sloot. Heb hem erin gelaten voor de installatie.
Het enige probleem dat ik tegenkwam, was de diagnostische installatie. Mijn Canadese head unit bleef me vertellen dat het centrale display NG (rood) was en dus toen ik probeerde het diagnosescherm te omzeilen, kreeg ik niet de inline diagnose-optie. Dus elke keer als ik de auto startte, kreeg ik de unit setup die me de defecte centrale display-unit liet zien/ik moest op de knoppen op het stuurwiel drukken. Zie hieronder
32392

Om dit op te lossen, toen ik bij dit scherm hieronder kwam, moest ik de home-knop ingedrukt houden om het inline diagnosescherm op te roepen
32391

Als de inline diagnose verschijnt, tik dan op de optie (niet compleet) en selecteer dan (compleet). Dit blokkeert de initiële diagnostische setup van het verschijnen bij het opstarten van de auto.

Misschien was het alleen mijn head unit, maar dat leek het probleem op te lossen!

Definitieve installatie. Tbh, ik ga iemand vinden om een dikkere double din te 3D printen die meer een bolling aan de voorkant heeft, zodat de unit er niet uitsteekt. Maar voor nu maakt het niet uit, gewoon blij dat ik CarPlay heb. Had veel te veel bijna-ongelukken omdat ik naar mijn telefoon keek.

Om te beginnen heb ik er altijd de voorkeur aan gegeven om OEM-onderdelen te gebruiken voor een retrofit-upgrade en ja, dit is beter dan helemaal geen CarPlay, maar ik ben het niet eens met deze retrofit omdat er betere opties zijn. Dit is gewoon te veel werk en een gedoe voor een head unit met een klein scherm dat niet echt goed in het dashboard past. De Maxca- of Dasaita-head unit is voor slechts een paar dollar meer plug-and-play en je krijgt een enorm 9-inch scherm. Ik heb gewoon geen voorkeur voor deze "upgrade" omdat het een gok is en te veel werk voor het eindresultaat van een klein scherm en een slecht passende head unit. Hieronder staat een foto van mijn Dasaita en een link naar de thread en mijn fotoalbum ervan. De Dasaita kost $500 en past op de modellen van 2016-2021, de Maxca kost $200 en staat bekend om te passen op de modellen van 2016-2018 (ik kon hem niet aan de praat krijgen in mijn 2020). De Maxca is heel basic, maar de Dasaita is een full-featured app-radio en ik kan er zelfs films op kijken via de USB-poort. Zorg ervoor dat je een foto van je standaard head unit en indien mogelijk de kabelboom naar de verkoper stuurt. Ik vond de klantenservice van Dasaita (personeel) uitstekend en de Maxca (één man) goed.

Om te beginnen heb ik er altijd de voorkeur aan gegeven om OEM-onderdelen te gebruiken voor een retrofit-upgrade en ja, dit is beter dan helemaal geen CarPlay, maar ik ben het oneens met deze retrofit omdat er betere opties zijn. Dit is gewoon te veel werk en een gedoe voor een head unit met een klein scherm dat niet echt goed in het dashboard past. De Maxca- of Dasaita-head unit is voor slechts een paar dollar meer plug-and-play en je krijgt een enorm 9-inch scherm. Ik geef gewoon niet de voorkeur aan deze "upgrade" omdat het een gok is en te veel werk voor het eindresultaat van een klein scherm en een slecht passende head unit. Hieronder staat een foto van mijn Dasaita en een link naar de thread en mijn fotoalbum ervan. De Dasaita kost $500 en past op de modellen van 2016-2021, de Maxca kost $200 en staat bekend om te passen op de modellen van 2016-2018 (ik kreeg hem niet aan de praat in mijn 2020). De Maxca is heel basic, maar de Dasaita is een volledig uitgeruste app-radio en ik kan er zelfs films op bekijken via de USB-poort. Zorg ervoor dat je een foto van je standaard head unit en indien mogelijk de kabelboom naar de verkoper stuurt. Ik vond de klantenservice van Dasaita (personeel) uitstekend en die van Maxca (één man) goed.

Image

Dat ziet er gaaf uit! Maar je hebt daar 700 voor uitgegeven. Ik snap het helemaal, maar niet iedereen wil zoveel uitgeven om zijn scherm te vervangen.

Ieder het zijne, ik vind je set-up super netjes, ik ga niet liegen lol

Bedankt. Ik ben jaloers dat je OEM-onderdelen hebt, maar in deze toepassing is het gewoon de minste van de twee opties.

Even voor de duidelijkheid: als je rechtstreeks (www.aliexpress.com) bij hen koopt, kost de Dasaita $500 en de Maxca $200, inclusief verzending via UPS. Sterker nog, mijn Dasaita-hoofdeenheid kostte $498. Ik weet niet waar je het getal $700 vandaan hebt.

Bedankt. Ik ben jaloers dat je OEM-onderdelen hebt, maar in deze toepassing is het gewoon de minste van de twee opties.

Even voor de duidelijkheid: als je ze rechtstreeks (www.aliexpress.com) bij hen koopt, kost de Dasaita $500 en de Maxca $200, inclusief verzending via UPS. Sterker nog, mijn Dasaita head unit kostte $498. Ik weet niet waar je het nummer van $700 vandaan hebt.
Ik heb je bericht verkeerd gelezen lol, ik heb de twee eenheden bij elkaar opgeteld omdat ik dacht dat je naar twee onderdelen verwees.

Ik heb een 2018 dus de Maxca klinkt best interessant...... Ik vraag me af of ik dat moet doen en dit Crv-model moet verkopen lol

Als het doel hier is om CarPlay of Android Auto te krijgen, zie ik de logica niet in het gebruik van die oude, verouderde, kleine, slecht passende head unit, behalve dat deze OEM is.

Ik heb zowel de Maxca als de Dasaita gekocht en gehad in mijn 2020 LX AWD. Mijn doel was om CarPlay te krijgen en ik probeerde eerst de Maxca omdat deze goedkoper was en de CarPlay werkte, maar de achteruitrijcamera en de bediening op het stuur werkten niet. Ik heb een tijdje met de verkoper samengewerkt en dingen geprobeerd, waaronder een firmware-update, maar we konden de bediening op het stuur of de achteruitrijcamera niet aan de praat krijgen. Dus ik verkocht het aan iemand met het vroege model en het werkte allemaal in zijn auto (zie thread).

De Dasaita was geweldig en bij de eerste installatie werkte alles behalve de achteruitrijcamera, dus stuurden ze me een andere (andere) kabelboom en toen werkte de achteruitrijcamera en was deze volledig functioneel. Ze stuurden me de andere kabelboom gratis.

Ik zie dat de Maxca-prijs nu $179 is (gratis DHL-verzending). Ja, naar mijn mening zou ik de Maxca verkopen (of deze CRV-head unit in de eerste plaats niet doen) en de Maxca krijgen als je alleen CarPlay wilt of de Dasaita als je CarPlay en een volledig uitgeruste app-radio wilt. Vergeet niet om dit soepel en gemakkelijk te maken, zorg ervoor dat je de bouwjaar, het model, de markt (land) van je auto vermeldt en voeg een foto van de voorkant van de head unit en de kabelboom aan de achterkant toe.

Ik wil dit draadje niet kapen. Dus, nog vragen over de Maxca of Dasaita, plaats deze dan respectvol in die draadjes.

Maxca:

Dasaita:

Als het doel hier is om CarPlay of Android Auto te krijgen, zie ik de logica niet in het gebruik van die oude, verouderde, kleine, slecht passende head unit, behalve dat het OEM is.
Een groot deel van de aantrekkingskracht van deze upgrade is dat de LaneWatch-camera op de passagiersspiegel plug-and-play compatibel is. Ik denk niet dat ze dat in de LX-uitvoering hebben opgenomen, dus ja, er is niet echt een reden voor jou om voor de CR-V head unit te gaan in plaats van een ander merk, behalve de prijs.

Een groot deel van de aantrekkingskracht van deze upgrade is dat de LaneWatch-camera op de passagiersspiegel plug-and-play compatibel is. Ik denk niet dat ze dat in de LX-uitvoering hebben opgenomen, dus ja, er is niet echt een reden om voor de CR-V-hoofdeenheid te gaan in plaats van een ander merk, behalve de prijs.
Je hebt gelijk, de LX heeft geen LaneWatch, maar de Maxca- en Dasaita-hoofdeenheden hebben die functie ook (de mogelijkheid om de LaneWatch te gebruiken). Dus als men de Maxca of Dasaita zou gebruiken om CarPlay (draadloos trouwens) of Android Auto te krijgen, zouden ze de LaneWatch nog steeds kunnen gebruiken als hun auto het heeft. Sterker nog, toen ik de Maxca in mijn LX had en de rechter richtingaanwijzer aanzette, probeerde het scherm (9 inch trouwens) de LaneWatch te tonen, maar het was zwart omdat mijn LX de camera aan de zijkant niet heeft. Dus ja, de LaneWatch zou werken met de Maxca of Dasaita met de andere uitrustingsniveaus boven de LX... en het is ALLEMAAL plug-and-play.

Sorry jongens, ik zie gewoon geen voordeel in deze oude tech kleine scherm slecht passende ingewikkelde veel gedoe om het werkende CRV-hoofdeenheid te krijgen anders dan dat het OEM is. Als er in de toekomst een groot scherm volledig uitgerust perfect passende hoofdeenheid is die OEM Honda is en in onze HR-V-auto's past, dan zou ik die graag in mijn auto plaatsen, omdat ik de voorkeur geef aan OEM-onderdelen.

De Maxca kost minder dan $200 en lijkt een start-up te zijn met één man aan het roer, maar de Dasaita van $500 is een bekend bedrijf. Ik probeer niets te promoten of op de tenen te trappen, ik deel gewoon mijn ervaring met iedereen die liever de hoofdeenheid in minder dan 20 minuten installeert en werkend heeft, met een 9-inch scherm en perfect past in plaats van talloze uren onderzoek, werk en gedoe voor een 7-inch scherm dat eruitziet alsof een of andere man verderop in de straat het in je dashboard heeft geïnstalleerd voor een sixpack bier.

En ik heb video's gemaakt terwijl ik bezig was, dus zodra ik erachter ben welke software ik moet gebruiken om video's te bewerken, zal ik de installatiegids in elkaar zetten.
Freemake is een gebruiksvriendelijke software voor videobewerking en -authoring die gratis is. www.freemake.com

Dus na het een paar weken gebruikt te hebben, is het voor mij absoluut duidelijk dat de reden dat de software nooit is uitgebracht, is dat de hardware gewoon niet krachtig genoeg is om het te ondersteunen. Het werkt redelijk goed, maar niet goed genoeg om een volledige release te zijn. Concreet heb ik gemerkt dat er soms een kleine vertraging is bij selecties, inclusief het activeren van de LaneWatch-camera wanneer ik mijn richtingaanwijzer gebruik. Het is maar een fractie van een seconde langer dan voorheen, maar in regio's met agressiever verkeer kan het vervelend zijn als je gewend bent die functie te gebruiken.

Ja, ik ben nog steeds van plan de how-to video uit te brengen, maar ik ben nog steeds bezig met de verkoop van mijn huis voor een verhuizing door het hele land en hoop binnenkort tijd te hebben om dat in elkaar te zetten. Sorry voor de vertraging.

De vraag of de 2019+ HRV-modellen CarPlay hebben? En zo ja, is er dan een verschil in connector, functionaliteit en fysieke montage?
Met het oog op de aankoop van een gebruikte 2019+ head unit en het plaatsen ervan in mijn 2018.

Iedereen die deze headunit wil toevoegen, ik heb een werkend model met CarPlay dat ik voor $125 verzend. We hebben hem uit de HRV van mijn vrouw gehaald voordat we hem inruilden en de gewone er weer in gezet.

De vraag stellen of de 2019+ HRV-modellen CarPlay hebben? En zo ja, is er dan een verschil in connector, functionaliteit, fysieke montage?
Met het oog op de aankoop van een gebruikte 2019+ head unit en deze in mijn 2018 te plaatsen
Ja, de 2019+ heeft CarPlay, behalve het LX-model. De mounts zijn hetzelfde; de bedrading en de harnasconnectoren zijn echter verschillend. De 2016-2018 en 2019+ hebben verschillende harnasconnectoren. Dus nee, je kunt geen 2019+ in een eerder model plaatsen zonder de draden te hacken (en te weten hoe dat moet) omdat de harnasconnector van de 2016-2018 niet in de 2019+ head unit past. Misschien wil je meer onderzoek doen, want ik ben nieuw in het toevoegen van CarPlay aan een Honda (hoewel ik al meer dan 15 jaar Honda's heb), maar ik heb drie maanden gezocht om dit te doen (een fabriek Honda head unit met CarPlay toevoegen) aan mijn 2020 LX en vond geen oplossing, dus ik heb in plaats daarvan een aftermarket head unit gekocht.

Merk ook op dat de LX/EX/EX-L/Sport/Touring/etc. allemaal verschillende functies per model hebben en dus de head unit en/of de draden en/of de harnasconnectoren verschillend zijn/kunnen zijn. Het is eigenlijk heel ingewikkeld en ik heb in mijn geval gemerkt dat het beter was om een aftermarket head unit te kopen waarbij de leverancier al alle technische specificaties voor mij had uitgezocht. Dasaita is de head unit die ik heb gekozen, want zelfs in mijn geval dat ik een 2020 heb, kon ik er nog steeds geen fabriek Honda head unit in plaatsen met CarPlay omdat mijn LX niet eens de bedrading bevat om dat te ondersteunen (niet dat ik dat weet of kon uitzoeken).

Het kritieke punt waar iedereen zich van bewust moet zijn, is dat je een HRV EX of hoger uit 2016-2018 moet hebben om deze swap te laten werken.
Plus de versterkerverschillen als je een HRV EXL hebt of een head unit van een CRV EX-L in een lagere HRV verwisselt.

Het lijkt erop dat je voor plug and play een CRV EX head unit in een HRV EX moet verwisselen.
En een CRV EX-L head unit in een HRV EX-L.
Bovendien is deze thread alleen van toepassing op Amerikaanse HRV's uit 2016-2018.

Ik vraag me af of een van de mods de titel van deze thread kan wijzigen om de kritieke trimdetails op te nemen?
@Einz @SlowFosho

Misschien de threadtitel verbeteren naar:
"Eindelijk Carplay voor 2016-2018 HRV EX of hogere trimmodellen! (CRV Head Unit)"

Slechts een gedachte die iedereen zal helpen voordat ze deze swap overwegen.
Jullie moeten op de hoogte zijn van bovenstaande quote. Ik heb de hele thread gelezen toen ik dit onderzocht en ik ben er zeker van dat veel mensen dat niet hebben gedaan. Om nog maar te zwijgen van het feit dat dit een ietwat technische en ingewikkelde upgrade is.

121 - 140 of 207 Posts