Honda HR-V Forum banner
21 - 40 of 121 Posts
Ik zet de motor altijd af voordat ik ga tanken en het gebeurt nog steeds. Ik begin te denken dat het echt iets met het cluster te maken heeft. Het is ook moeilijk om de fout te reproduceren als je ermee naar de dealer gaat, omdat het weg is tegen de tijd dat je er bent :cautious:
Kun je het er een nachtje laten in het servicecentrum?

Je zou online een goedkope Go Pro-achtige camera kunnen kopen voor ongeveer £20 en deze met plakkerige klittenbandpads aan de plastic behuizing tussen het stuurwiel en het dashboard kunnen bevestigen (zorg ervoor dat je de snelheidsmeter e.d. niet bedekt), zodat je een opname hebt van wat er gebeurt om aan het personeel van de dealer te laten zien.

De mijne heeft het sinds de laatste post niet meer gedaan... het is ook koud in Illinois... ik vraag me af of het alleen gebeurde toen ik benzine tankte met de auto aan?
Ik had geen idee dat dit een ding was. Zeker illegaal waar ik vandaan kom

"Brandstofafgifteprocedures

4.5.8.6.

(1) Behalve zoals bepaald in zin (2), mogen brandbare vloeistoffen en brandbare vloeistoffen niet in de brandstoftank van een motorvoertuig, vaartuig of watervliegtuig worden afgegeven terwijl de motor draait.

(2) Het is toegestaan om een vloeistof van klasse II of IIIA in de brandstoftank van een motorvoertuig af te geven terwijl de motor draait, mits deze op niet minder dan 6 m afstand van een vloeistofdispenser van klasse I wordt afgegeven.

Dieselmotor mag draaien zolang de dieselpomp meer dan 6 m verwijderd is van de dichtstbijzijnde benzinepomp

maximale boete $50.000 boete en/of 1 jaar gevangenis"

Ik zet de motor altijd af voordat ik ga tanken en het gebeurt nog steeds. Ik begin te denken dat het echt iets met het cluster te maken heeft. Het is ook moeilijk om de fout te reproduceren als je ermee naar de dealer gaat, omdat het weg is tegen de tijd dat je er bent :cautious:
Zorg ervoor dat je elke keer dat het gebeurt een foto of een video maakt,

De dealer kan de media gebruiken als rechtvaardiging om Honda te laten besluiten de onderdelen te vervangen.

Het feit dat dit gebeurt op modellen van 2016-2019 is erg vreemd. Slechte kwaliteitscontrole van de fabrikant is mijn gok

Het feit dat dit gebeurt op modellen van 2016-2019 is erg vreemd. Slechte kwaliteitscontrole van de fabrikant is mijn gok
Je bent waarschijnlijk niet iemand die regelmatig met QC (Quality Control) te maken heeft. Als dit slechte QC was, dan zouden we veel meer van dit probleem zien. Alleen al het feit dat deze thread meer dan een jaar oud is en slechts 26 posts heeft, vertelt me dat dit een geïsoleerd incident is. Denk niet alleen aan de honderdduizenden HRVs die elk jaar worden geproduceerd. Denk eens aan de bijna 11.000 mensen op dit forum. Als dit slechte QC of een veelvoorkomend probleem was, zou deze thread meer actie hebben gehad. Elke keer dat je massaproductie hebt, kom je waarschijnlijk een verkeerd defect tegen. Het kan de lopende bandmedewerker zijn die net niet hard genoeg heeft geduwd omdat hij een keer jeuk had en een connector ergens niet helemaal vastzat. Is het door QC gekomen? Ja, maar tijdens het transport of bij gebruik is die connector losgeraakt. Het kan gewoon dat ene willekeurige fabricagefout zijn. Maar over het algemeen zou ik zeggen dat de QC op dit specifieke gebied van het voertuig vrij goed is. Is het rot voor degenen die het ervaren? Ja!!! Maar geen enorm QC-probleem. (Stap nu van mijn zeepkist af)

Had vanochtend hetzelfde probleem. Klaar met mijn gebruikelijke routine, de motor gestart en opgewarmd gedurende minstens 5-8 minuten totdat het pictogram voor lage temperatuur uit is. Ik begin met het rijden in mijn 2019 HRV als ik merk dat mijn brandstofmeter flikkert, reed minder dan een mijl om te parkeren en parkeerde mijn auto en zette de motor af, start de motor opnieuw en het probleem is verdwenen. Hopelijk komt het niet terug.

Had vanochtend hetzelfde probleem. Klaar met mijn gebruikelijke routine, de motor gestart en opgewarmd gedurende minstens 5-8 minuten totdat het lage temperatuur icoon uit is. Begin met het rijden in mijn 2019 HRV toen ik merkte dat mijn brandstofmeter flikkerde, reed minder dan een mijl om te zoeken naar een parkeerplaats en parkeerde mijn auto en zette de motor af, startte de motor opnieuw en het probleem was verdwenen. Hopelijk komt het niet terug.
Ik heb ontdekt dat het wel terugkomt 🤦🏼‍♀️

Ik heb gemerkt dat het terugkomt 🤦🏼‍♀️
Had vanochtend hetzelfde probleem. Heb mijn gebruikelijke routine gedaan, de motor gestart en opgewarmd gedurende minstens 5-8 minuten totdat het pictogram van de lage temperatuur uit is. Begin met het rijden in mijn 2019 HRV toen ik merkte dat mijn brandstofmeter flikkerde, reed minder dan een mijl om te parkeren en parkeerde mijn auto en schakelde de motor uit, startte de motor opnieuw en het probleem is verdwenen. Hopelijk komt het niet terug.
Om eerlijk te zijn, ik negeer het op dit moment gewoon. Honda probeert me een arm en een been te laten betalen voor een nieuw cluster met installatie. Als het er helemaal mee ophoudt, zal ik me er zorgen over maken 🤷

Nooit gedaan. Heb er gewoon mee geleefd. Het gebeurt zelden en ik ben niet zeker van een trend in het voorkomen. De twee dealers die het hebben gezien, hebben gezegd dat er mogelijk een software-update nodig is, maar ik denk dat ze het mis hebben.
Ik heb hetzelfde gehad in mijn 2016 hrv, sinds het koud begon te worden. Voor mij in Bay Area CA, als het weer veel onder de 50 graden is, dan wordt het leeg... in het begin viel het uit zoals anderen hebben gemeld. Ik belde een Honda-dealer en ze zeiden dat ze nog nooit van het probleem hadden gehoord (wat een verrassing!) en moedigden me aan om het te laten controleren, voor $ 240, zonder beloften.
Ik heb geen andere problemen opgemerkt en ga er gewoon mee om en kijk uit naar warmer weer!

Misschien moeten we Honda America bellen en klagen, dan verlengen ze misschien onze garanties, zoals ze onlangs deden voor het probleem met de startknop. Het kan geen kwaad.
Ik heb hetzelfde meegemaakt in mijn 2016 hrv, sinds het koud begon te worden. Voor mij in de Bay Area CA, als het weer veel onder de 50 graden is, dan wordt het leeg... in het begin viel het uit zoals anderen hebben gemeld. Ik belde een Honda-dealer en ze zeiden dat ze nog nooit van het probleem hadden gehoord (wat een verrassing!) en moedigden me aan om het te laten controleren, voor $ 240, zonder beloften.
Ik heb geen andere problemen opgemerkt en ga er gewoon mee om en kijk uit naar warmer weer!
Ik denk dat we allemaal Honda America moeten bellen en een klacht moeten indienen. Dan verlengen ze misschien tenminste onze garanties om dit probleem te dekken, zoals ze hebben gedaan voor de startknop.

Ik heb gezien dat anderen hetzelfde probleem hebben gepost dat mijn 2019 ervaart. Alleen als het buiten koud is, en alleen totdat de auto warm is. De dealer heeft ernaar gekeken en kon de oorzaak niet vinden. Ze hebben het hele dashboard gereset, maar het probleem is er nog steeds.

Nog iemand die een brandstofmeter / kilometerteller heeft die in en uit gaat? Als het buiten kouder is geweest, heeft de mijne in het verleden onzin laten zien, nu verschijnt hij gewoon niet totdat mijn auto warm is. Mij is verteld dat het een communicatieprobleem is. Ideeën om dit op te lossen? Ik betaal liever niet de dealer om problemen op te lossen en ik heb geen garantie meer.
Ja, en de dealer kon niet achterhalen waarom.

Je bent waarschijnlijk niet iemand die regelmatig met QC (Quality Control) te maken heeft. Als dit slechte QC was, dan zouden we dit probleem veel vaker zien. Alleen al het feit dat deze thread meer dan een jaar oud is en slechts 26 posts heeft, vertelt me dat dit een geïsoleerd incident is. Denk niet alleen aan de honderdduizenden HRVs die elk jaar worden geproduceerd. Denk eens aan de bijna 11.000 mensen op dit forum. Als dit slechte QC of een veelvoorkomend probleem was, zou deze thread meer actie hebben gehad. Elke keer dat je massaproductie hebt, zul je waarschijnlijk een fout tegenkomen. Het kan de lopende bandmedewerker zijn die net niet hard genoeg heeft geduwd omdat hij jeuk had en een connector ergens niet helemaal vast zat. Is het door QC gekomen? Ja, maar tijdens het transport of bij gebruik is die connector losgeraakt. Het kan gewoon die ene willekeurige fabricagefout zijn. Maar over het algemeen zou ik zeggen dat de QC vrij goed is op dit specifieke gebied van het voertuig. Is het waardeloos voor degenen die het ervaren? Ja!!! Maar geen enorm QC-probleem. (Stap nu van mijn zeepkist af)
Zelfde probleem met mijn 2019

Ga het morgen (4-1) ophalen en laat je weten wat ze hebben gedaan. Het is een lease met 8.400 mijl en het is een 2019 HRV Sport.

ik had er vorige week twee keer een probleem mee, een keer toen ik in mijn HRV stapte om hem op een warme ochtend te starten.

gaat het morgen (4-1) brengen en laat je weten wat ze hebben gedaan. Het is een lease met 8.400 mijl en het is een 2019 HRV Sport

ik had er vorige week twee keer problemen mee, een keer toen ik in mijn HRV stapte om hem op een warme ochtend te starten.
Ja, laat ons weten wat ze vinden. Ik ben benieuwd naar een andere mening.

21 - 40 of 121 Posts