Honda HR-V Forum banner

Honda HRV VTi bestuurdersstoel hoogteverstelling probleem

15K views 10 replies 9 participants last post by  Pat B  
#1 ·
Hallo allemaal,

ik merk dat ik de hoogte tijdens het rijden misschien wel elke 5-10 minuten moet aanpassen.

Heeft iemand anders dit ook ervaren en weet een oplossing? Moet ik ermee terug naar de dealer?

Bedankt

#11 ·
Dat zou het niet moeten doen. Ik zou teruggaan naar de dealer.

Maar de mijne doet iets soortgelijks. De stoel zakt langzaam in de loop van een paar weken, en ik moet hem omhoog zetten/verstellen om de paar weken.
Ik heb mijn HRV al een jaar. De stoel zakt terwijl ik rijd. Volgens de dealer is het een bekend probleem zonder oplossing. Iets met de hydraulische druk. Help, iemand!!

#3 ·
Kan een defect zijn. De mijne is niet verschoven sinds ik hem instelde voordat ik van het terrein reed. Geen onbedoelde beweging, geen aanpassing nodig. Slechts één bestuurder en de stoel blijft verticaal staan.

Maar het is nog steeds een ergernis van mij dat deze auto's niet zijn uitgerust met gemotoriseerde verstelbare bestuurdersstoelen. Die "pomp"-hendel is zo knullig en het lijkt erop dat als er twee bestuurders zijn die die stoel vaak mechanisch moeten verstellen, hij uiteindelijk kapot zal gaan.

#5 ·
Maar het is nog steeds een ergernis van mij dat deze auto's niet zijn uitgerust met gemotoriseerde verstelbare bestuurdersstoelen. Die "pomp"-hendel is zo knullig en het lijkt erop dat als er twee bestuurders zijn die die stoel vaak mechanisch moeten verstellen, hij uiteindelijk kapot gaat.
Ik ben echt verbaasd dat je geen gemotoriseerde bestuurdersstoelen hebt in de VS, ik heb het in mijn HR-V hier beneden in OZ en vind het een uitkomst, want mijn vrouw en ik delen het besturen van de auto en veranderen constant de positie van de stoel heen en weer, op en neer.

Wat betreft gemotoriseerde stoelen, het zou fijn zijn als Honda een soort voorinstelling zou kunnen bedenken, zodat ik mijn stoelpositie en die van mijn vrouw kan instellen en de stoel met een druk op de knop naar die positie kan terugkeren. Lezen jullie dit, Honda? :)

#6 ·
Wat betreft de stoelinstellingen... Ik ben lang. Elke keer als ik de truck van mijn schoonmoeder bestuur, is het alsof ik in een pers word gestopt. Hij beweegt de stoel automatisch helemaal naar voren en klemt mijn knieën tegen het dashboard als ik niet oplet.

Ik ben het er echter mee eens, in de meeste gevallen is het fijn om te hebben :)

#9 ·
Hallo, ik bezit ook een HRV VTi en heb hetzelfde probleem. De mijne heeft een bouwdatum van februari 2018 en ik merkte het probleem voor het eerst na ongeveer 10 maanden bezit. Ik heb maandenlang gedacht dat het mijn verbeelding was voordat ik het aan mijn lokale Honda-dealer meldde. Ik zit graag in een verhoogde positie, dus ik zet mijn stoel op de hoogste stand. Na slechts 1 uur rijden in de stad zijn er 3 keer de handmatige hendel nodig om de stoel terug te brengen naar mijn voorkeurspositie. Daarom zijn er na ongeveer een week rijden 15 tot 20 keer nodig om hem terug te brengen naar mijn voorkeurspositie. In een week rijd ik maar ongeveer 6 uur. Ik heb al meer dan 8 maanden met dit probleem te maken met zowel de Honda-dealer als Honda Australia en ze dekken het niet onder de garantie, omdat het wordt veroorzaakt door "externe invloed". Zoveel voor een garantie van 7 jaar? Tips voor iemand?