Honda HR-V Forum banner
21 - 31 of 31 Posts
Zelfs 2015 Subaru Crosstrek XV heeft 4 sterren bij frontale botsingen, dus HR-V is dan goed.
Ik weet niet of ik die bewering zou doen. Alleen al omdat twee auto's dezelfde NHTSA-score hebben gekregen, wil nog niet zeggen dat ze even veilig zijn als je de lat hoger legt. Sterker nog, sommige 4*-auto's hebben het beter gedaan dan 5*-auto's. Om de zaken te verwarren: de Fit kreeg 5* maar kreeg slechts een Acceptabel bij de small overlap-test. De XV kreeg 4* maar kreeg een Good bij de small overlap-test. De Juke kreeg 3* en kreeg (terecht) een Poor bij de small overlap-test. De Outland Sport kreeg 4* en kreeg ook een Acceptabel. En al deze auto's (eigenlijk alle moderne auto's in het algemeen) kregen een Good-score bij de moderate overlap-test.

Met andere woorden, de resultaten van de NHTSA full frontal crash-tests zijn niet strikt gecorreleerd met de resultaten van de IIHS-tests, die naar mijn mening superieur zijn, niet alleen door het testen van gewelddadiger crashes, maar ook door het simuleren van real-world scenario's. Dat wil niet zeggen dat de NHTSA-test niet nuttig is, maar bij een crash zou ik veel liever in een 4* NHTSA / Good IIHS-auto zitten dan in een 5* NHTSA / Acceptable IIHS-auto. Als je naar de score-rubric voor de NHTSA kijkt, kun je zien dat het verschil tussen wat een 5 scoort en wat een 4 scoort niet zo groot is. Als je echter naar de datasheets van de IIHS kijkt, is het verschil tussen een Good en een Acceptable behoorlijk significant.

Ik heb het al eerder gezegd, maar de NHTSA-test is gewoon niet zo goed in het voorspellen hoe auto's zich zullen houden als het erop aankomt. Hun full frontal 35mph-test test de structuur van de auto niet echt veel en richt zich in plaats daarvan vooral op de manier waarop de airbags en veiligheidsgordels zijn ingesteld. In de echte wereld zijn de gevaarlijkste crashes echter de offset-crashes, waarbij de kans op binnendringing van de cabine groter is. In deze tijd, met de ontwikkelingen in kreukelzones, geavanceerde meertraps airbagtechnologie, en zelfs stoelen die in een optimale positie bewegen voor een dreigende crash, is het meestal de binnendringing van de cabine die je de das omdoet. Vandaar dat de IIHS de offset-tests gebruikt om de structurele integriteit van de auto te meten in combinatie met de manier waarop de airbags, stoelen en veiligheidsgordels zijn ingesteld. Voor mij is dat veel belangrijker dan wat de NHTSA doet.

Het Instituut voert offset frontale tests uit in plaats van full-width frontale tests. Bij een offset crash raakt slechts één kant van de voorkant van een voertuig, niet de volledige breedte, de barrière. Hierdoor moet een kleiner deel van de structuur de crash-energie opvangen en is de kans op binnendringing in het passagierscompartiment groter. Een offset-test is veeleisender voor de structuur van een voertuig dan een full-width test, terwijl een full-width test veeleisender is voor veiligheidsgordels en airbags. Bij een full-width test is er minder verplettering van de voertuigstructuur, dus de vertragingen die deze veiligheidsvoorzieningen moeten verwerken, zijn groter. Samen geven de tests een completer beeld van de frontale crashbestendigheid dan elke test afzonderlijk.

Een rapport over de NHTSA-classificaties:

2016 Honda HR-V behaalt (meestal) vijfsterren veiligheidsscores

Door Bengt Halvorson

De 2016 Honda HR-V heeft een vijfsterrenclassificatie behaald, in het algemeen, in de federale New Car Assessment Program (NCAP) crashtests. De resultaten zijn echter niet helemaal top.

Bij frontale crashtests (35 mph tegen een vaste barrière) behaalde de HR-V slechts vier sterren voor zowel mannelijke inzittenden op de bestuurdersstoel als vrouwelijke passagiers.

De HR-V behaalde echter wel top vijfsterrenresultaten van de federale overheid in alle aspecten van zijdelingse tests, inclusief een structureel veeleisende zijpaaltest.

Die NCAP-tests worden gecontroleerd door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).

Tot nu toe zet dat de HR-V, een geheel nieuw klein compact crossover-model, een stap achter de veiligheidsclassificaties die de huidige Honda Fit heeft behaald, waarop de HR-V is gebaseerd. De Honda Fit 2015 en 2016 behaalt vijf sterren in elke testcategorie.

We houden van het zicht naar buiten van de HR-V, evenals het veelgebruikte LaneWatch-camerasysteem dat helpt bij het zien van voertuigen, voetgangers of fietsers naast het voertuig bij het rechts afslaan.

De HR-V is nog niet beoordeeld door de andere organisatie die Amerikaanse crashtests uitvoert, het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

http://www.thecarconnection.com/news/1099721_2016-honda-hr-v-achieves-mostly-five-star-safety-scores

Wat was het kreukelpercentage voor de frontale botsingstest? Hoeveel ruimte had de passagier nog over na een frontale botsing?
Geen cabine-indringing, wat niet verrassend is gezien een frontale botsing van 35 mph een relatief lichte test is. Zeer weinig moderne auto's (zo niet alle) hebben cabine-indringing bij deze tests.Zelfs de allerslechtste auto van 2011 (Nissan Versa, 3* bij de frontale botsing) had minimale cabine-indringing. (afbeelding nummer 34: http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/databa...6994&existreport=Y&r_tstno=6994&existvideo=Y&v_tstno=6994&database=v&tstno=6994)

Attachments

Ik ben niet bezorgd over de veiligheid van de HR-V, of eigenlijk veel auto's. Veiligheid is meer een drempel dan iets waarvan ik het beste wil. Als een auto onder de veiligheidsdrempel presteert, zal ik hem niet overwegen.

Discussion starter · #27 ·
Coupernator, ik denk niet dat ze met die snelheid testen, maar misschien komt er wel iemand met meer kennis van zaken tussen.

Kan iemand mij Waar of Onwaar vertellen?... als twee auto's die beide 30 mph rijden botsen, betekent dat dan dat de impact eigenlijk als 60 mph wordt beschouwd?

Geen cabine-intrusie, wat niet verrassend is gezien een frontale botsing van 35 mph een relatief lichte test is. Zeer weinig moderne auto's (zo niet) hebben last van cabine-intrusie in deze tests.

Zelfs de allerergste auto van 2011 (Nissan Versa, 3* bij de frontale botsing) had minimale cabine-intrusie. (afbeelding nummer 34: http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/databa...6994&existreport=Y&r_tstno=6994&existvideo=Y&v_tstno=6994&database=v&tstno=6994)
Dus aangezien we een hoogteverstelling in de stoel hebben, is het veiliger om de hoogte zo laag mogelijk, middelhoog of zo hoog mogelijk in te stellen voor de veiligste positie?

Coupernator, ik denk niet dat ze met die snelheid testen, maar misschien komt er wel iemand met meer kennis van zaken tussen.

Kan iemand mij Waar of Onwaar vertellen?... als twee auto's die beide 30 mph rijden botsen, betekent dat dan dat de impact eigenlijk als 60 mph wordt beschouwd?
Onwaar, twee auto's van dezelfde grootte en hetzelfde gewicht die frontaal op elkaar botsen met elk 30 mph, staat gelijk aan één auto die met 30 mph tegen een onbeweeglijk object (bijvoorbeeld een muur) botst. De energie van een frontale botsing van 30 mph wordt gelijkmatig verdeeld over de twee auto's, terwijl de energie van het botsen tegen een muur (ervan uitgaande dat de muur niet vervormt) uitsluitend wordt verdeeld over de ene auto.

Onjuist, twee auto's van dezelfde grootte en hetzelfde gewicht die frontaal botsen met elk 30 mph, staan gelijk aan één auto die met 30 mph tegen een onbeweeglijk object (bijv. een muur) botst. De energie van een frontale botsing van 30 mph wordt gelijkmatig verdeeld over de twee auto's, terwijl de energie van het raken van een muur (ervan uitgaande dat de muur niet vervormt) uitsluitend wordt verdeeld over de ene auto.
Je hebt het 100% correct... misschien alleen het onderscheid maken tussen schade en energie:

De schade aan elke auto die frontaal botst met 30 MPH zal dezelfde hoeveelheid schade zijn als een enkele auto die met 30 MPH tegen een massieve muur botst.

Maar de energie is 2x zoveel met twee auto's die frontaal botsen met 30 MPH dan met één auto die tegen de muur botst... maar de energie wordt verdeeld over beide auto's, dus de schade is gelijk.

Dit is daadwerkelijk uitgevoerd op Myth Busters.

21 - 31 of 31 Posts