Honda HR-V Forum banner

Achterklep gaat niet open

20K views 12 replies 12 participants last post by  RobertScottsdale  
#1 ·
Ik heb een probleem met mijn HR-V uit 2016. De achterklep gaat niet open als ik op de knop druk. Ik moet hem van binnenuit met een platte schroevendraaier ontgrendelen. Ik heb deze auto al 3 jaar en heb nog nooit problemen gehad. Weet iemand of er een zekering is voor de solenoïde van de achterklepontgrendeling? Ik heb hem niet gevonden op het zekeringenschema. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

Bedankt!

#4 ·
Dus er komt geen geluid of iets anders als je op de knop drukt? Ik heb de mijne wel eens gedeeltelijk open gehad of bij koud weer, maar meestal helpt het om hem dicht te duwen of het een paar keer te proberen.

Als het nog steeds het ontgrendelgeluid maakt, probeer dan wat spraysmeermiddel in het mechanisme

#6 ·
En, ik wens je succes. Ik had hetzelfde probleem. Heb het naar de dealer gebracht. Vier bezoeken later, en $400, kan ik de achterklep gebruiken. Ze hebben het onderdeel niet op voorraad en hebben in eerste instantie het verkeerde onderdeel besteld.
Dus .. Wat was het onderdeel?
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2016. Geen geluid van de grendel/vergrendeling van de achterklep als ik op de vergrendel/ontgrendelknop op de fob druk, hetzelfde met de fob achterklepknop.
Schakelaar op de poort zelf lijkt ook dood. Ik zie geen zekering vermeld voor de grendel of schakelaar van de poort in de handleiding.

#8 ·
Ik heb een probleem met mijn 2016 HR-V. De achterklep gaat niet open als ik op de knop druk. Ik moet hem van binnenuit ontgrendelen met een platte schroevendraaier. Ik heb deze auto al 3 jaar en heb nog nooit problemen gehad. Weet iemand of er een zekering is voor de solenoïde van de achterklepontgrendeling? Ik heb hem niet gevonden op het zekeringdiagram. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

Bedankt!
Er is geen zekering, maar er is iets misgegaan en dat is Honda 74810-T4N-H01 Switch Assy., Achterklepopener (Smart), dat moet u vervangen. Zo niet, dan kunt u net zo goed de vergrendelingsassemblage vervangen. Beide kunnen kapot gaan. Ze zijn niet moeilijk te vervangen, u kunt het zelf doen met wat paneelverwijderaars, een 10 mm en 8 mm dop en een verlenging van 4 inch. Het zou u ongeveer 45 minuten moeten kosten.

#9 ·
Voor degenen die op zoek zijn naar een oplossing. Er zijn 2 onderdelen die kapot kunnen gaan, voornamelijk de Honda 74810-T4N-H01 Switch Assy., Tailgate Opener (Smart) en de andere Onderdeelnummer: 74800-T7Y-K01 Lock Assy., Tailgate. Allemaal voor 2016 Honda HRV AWD 5-deurs navigatie. Match uw VIN bij het kopen van onderdelen. De gereedschappen die u nodig heeft zijn 10 mm en 8 mm doppen en een 4 inch verlengstuk en een paneelverwijderingskit. Om de schakelaar te verwijderen, moet u het Honda logo paneel op de achterklep verwijderen door de 2 8 mm schroeven aan beide uiteinden van de panelen aan de binnenkant te verwijderen. Ze zitten bij de achterste knipperlichten. Dan aan de binnenkant van de achterklep alle panelen verwijderen die deze bedekken. Til op. Trek hard bij het verwijderen, maak je geen zorgen over het breken van geluiden, het is normaal, kies gewoon een kant bij het verwijderen en trek recht naar achteren. Zodra alle panelen zijn verwijderd, zoek de zilveren metalen plaat in het midden van de lift en verwijder alle verbindingen, gebruik uw vingers of een punttang om ze te verwijderen. Zoek de 3 (gebruik 10 mm dop) schroeven die de plaat vasthouden en verwijder ze voorzichtig, die plaat is voor de achterruitenwisserarm. U hoeft de arm niet te verwijderen, draai hem gewoon totdat u een beter zicht heeft op de schakelaar aan de binnenkant en verwijder de 2 10 mm moeren. Vervang het onderdeel en doe het hele proces achterstevoren. Om de vergrendelingsassemblage te verwijderen, is het veel gemakkelijker om gewoon de 2 10 mm schroeven te verwijderen die de vergrendeling bij elkaar houden, u zult ze zien wanneer u de achterklep optilt. Wees voorzichtig dat de vergrendeling niet naar beneden valt, want u moet de 2 verbindingen die zich binnenin bevinden, verwijderen. Vervang het onderdeel en doe het proces achterstevoren. Het proces zou u 45 minuten of minder moeten kosten.

#10 ·
Ik heb een probleem met mijn HR-V uit 2016. De achterklep gaat niet open als ik op de knop druk. Ik moet hem van binnenuit ontgrendelen met een platte schroevendraaier. Ik heb deze auto al 3 jaar en heb nog nooit problemen gehad. Weet iemand of er een zekering is voor de solenoïde van de achterklepontgrendeling? Ik heb het niet gevonden op het zekeringenschema. Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Bedankt!
Ja, het is de schakelaar van de achterklep.

#13 ·
Hallo lijst,

Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar als ik probeer het luik te openen, hoor ik een klik, maar de vergrendeling blijft vergrendeld. Voordat ik naar buiten ga en onderdelen koop, vroeg ik me af of er een aantal stappen voor probleemoplossing zijn die ik zou kunnen nemen.

Ik heb een 2016 HR-V LX. Op de website voor onderdelen zie ik een slot, schakelaar, vergrendeling en sluitplaat. Ik zou ze liever niet allemaal kopen. :)