Honda HR-V Forum banner

Waterlek

72K views 52 replies 30 participants last post by  John35g  
#1 ·
Ik heb mijn HRV-EXL nu ongeveer 5 weken. Vandaag, toen ik van mijn werk vertrok, zag ik een watervlek boven de passagiersdeur. We hebben eerder op de dag behoorlijk veel regen gehad. Hoewel ik de ramen nooit op een kier open laat staan, heb ik het dubbel gecheckt en het was goed gesloten.

Nog iemand anders dit probleem?

Attachments

#3 ·
De mijne zit boven de voorportier. De enige reden dat ik het opmerkte, is omdat ik altijd een zonnescherm over de voorruit legde en de watervlek zag toen ik het scherm eraf haalde.

Ik zet de auto in de garage en hij is nog niet blootgesteld aan zo'n hevige regen als we vandaag hadden.

Ik belde de serviceafdeling en hij zei dat het klonk als het gebied waar de afvoeren voor het zonnedak zich bevinden.

Ik breng hem morgen weg om ernaar te laten kijken.

#8 ·
UPDATE: 8 dagen later is de auto nog steeds niet klaar. Blijkt dat het probleem een lekkage in de voorruit was...geen verstopping in de afvoer.

Onderdelen zijn in backorder...2 zijn binnengekomen, wachten op de derde.

IK BEN NIET BLIJ!!!!
Hopelijk hebben ze je een goede leenauto gegeven.
Als je lekkage in de voorruit zegt, bedoel je dan de afdichting rond het glas?

#9 ·
Ze gaven me een '13 Fit...niet slecht, maar het is niet mijn HRV! Ja, het is de afdichting. Eerst dachten ze dat het een verstopping in de afvoer van het zonnedak was. Ze vervangen de hemelbekleding en zullen de voorruit opnieuw afdichten. Misschien moet ik ze vertellen dat ze 1/3 van mijn maandelijkse betaling moeten betalen, aangezien ik minstens 10 dagen zonder de auto zal zitten.

#11 ·
Ik heb het in de gaten gehouden, maar er is niet genoeg serieuze regen geweest om het te controleren --- en het is prima om door een wasstraat te gaan. Heel vreemd dat het die ene keer gebeurde. Misschien stond het raam een klein beetje open? Ik zal dit draadje zeker updaten als het weer gebeurt.

#12 ·
Ik heb het in de gaten gehouden, maar er is niet genoeg serieuze regen geweest om te controleren --- en het gaat prima door een wasstraat. Heel vreemd dat het die ene keer gebeurde. Misschien stond het raam een klein beetje open? Ik zal dit draadje zeker updaten als het weer gebeurt.
Heb ik het gemist? Is die van jou een EX-L?

Bedankt.

#13 ·
Wauw, dat is balen. Ik vraag me af of dit een probleem is bij meer auto's, maar gewoon niet is opgemerkt omdat het niet veel heeft geregend in de rest van het land.

De dealer heeft je tenminste een leenauto gegeven, denk ik, zelfs als het letterlijk Honda's goedkoopste auto is. Nog steeds beter dan een huurauto te moeten halen. Ik heb hier in de buurt nog geen geluk gehad met het krijgen van een leenauto.

#14 ·
In het begin kwamen we in een enorme stortbui terecht en mijn vriendin merkte watervlekken op in de hemelbekleding boven de passagiersdeur. Hij is een paar keer door de wasstraat geweest en we hebben geen verdere vlekken gekregen, maar ik ga het zeker laten nakijken tijdens het eerste onderhoud, zo niet eerder. En ja hoor, hier EX-L.

#15 ·
In het begin kwamen we in een enorme stortbui terecht en mijn vriendin merkte wat watervlekken op in de hemelbekleding boven de passagiersdeur. Hij is een paar keer door de wasstraat geweest en we hebben geen verdere vlekken gekregen, maar ik ga er zeker naar laten kijken tijdens het eerste onderhoud, zo niet eerder. En ja, EX-L hier.
Twee EX-Ls en een fantoom :)

#17 ·
Ja, EX-L ---- lichte vlek (nu nauwelijks zichtbaar) boven de achterste linker passagiersstoel, direct achter en boven het raam.
Ah soka ... bedankt,

Nu vraag ik me af of het iets te maken heeft met het montageproces - eenmalige lijm, kit, enz. - in welk geval uw verdwijnende, lichte vlek van weinig belang is.

Of, aan de andere kant, is het een waterlek, verergerd door harde wind en regen?

Slechts een kleine ∆t zal het uitwijzen.

Ongeacht, EX-eigenaren die overwegen rails van derden te installeren, willen misschien wachten tot dit probleem is opgelost.

#21 ·
dag 14...nog steeds wachten op het laatste onderdeel.

Ik wou dat iemand me kon uitleggen hoe een onderdeel dat nodig is voor een voertuig uit 2016 niet op voorraad kan zijn.

Weet niet wanneer ik zo gefrustreerd ben geweest.
Semi-wekelijkse vluchten naar China zijn om de een of andere reden geannuleerd?

#23 ·
Ik heb de servicedienst al verteld dat ik verwacht, op zijn minst, een set all-weather vloermatten in de auto te zien zodra ik hem terugkrijg.

Ik kreeg vandaag een telefoontje van de klantenservice van Honda nadat ik vorige week contact met hen had opgenomen. Ze proberen een voering van een andere dealer te vinden (mijn dealer heeft geen HR-V's op voorraad).

De voeringen worden op 9/8 verwacht in het Parts Distribution Center en worden verzonden naar de 3 dealers die erop wachten.

Ik vind het een beetje vreemd dat 2 andere mensen ook op hemelbekledingen wachten.

#26 · (Edited)
Ik heb de servicedienst al verteld dat ik op zijn minst een set all-weather vloermatten in de auto verwacht als ik hem terugkrijg.

Ik kreeg vandaag een telefoontje van de klantenservice van Honda nadat ik vorige week contact met hen had opgenomen. Ze proberen een bekleding te vinden van een andere dealer (mijn dealer heeft geen HR-V's op voorraad).

De bekledingen zouden op 9/8 in het Parts Distribution Center moeten arriveren en worden verzonden naar de 3 dealers die erop wachten.

Ik vind het een beetje vreemd dat er nog 2 andere mensen op hemelbekledingen wachten.
Ik denk dat mijn auto net zo lang in de garage heeft gestaan. Ik heb hem nu, maar het probleem is er nog steeds. Ik heb hem opgehaald en hij had een lege accu, dus ik weet niet of daardoor iets kortsluiting heeft veroorzaakt (de bestuurdersdeur gaat niet op slot met de sleutelhanger, ik moet de sleutel erin steken om hem op slot te doen en hij gaat elke keer op slot als ik de 10 mph-grens passeer, niet maar één keer, maar elke keer als ik die mph bereik) of dat ze gewoon alles hebben vervangen wat ze konden en niet de moeite hebben genomen om te controleren of het probleem is opgelost (of zelfs of de lege accu er op de een of andere manier mee te maken heeft). Het is gewoon een extra pijn in de kont omdat de dealer ongeveer 40 minuten verderop zit in een gebied waar ik normaal gesproken niet kom, dus het is meer dan een uur om hem af te leveren. En hun telefoonsysteem is waardeloos, dus het is erg moeilijk om contact met ze te krijgen. Ik documenteer op dit moment gewoon alles omdat ik het gevoel heb dat ik in de lemon law-territorium terechtkom. Zeker, het is niet de transmissie, maar als ik hem wil verkopen, hoe moet ik dit probleem dan uitleggen? Hoe dan ook, ik ben er niet blij mee omdat ik al het andere van de auto leuk vind. Maar ik krijg de hele tijd smoesjes over de nieuwe onderdelen die niet binnenkomen, enz.

Maar ik breng hem vandaag of morgen weer weg.

#25 ·
OMG!! Ik kan niet geloven dat het zo veel dagen zonder je auto is geweest. Het is belachelijk. Bedankt voor het plaatsen over de lekkage. Ik zal het in de gaten houden als het ooit weer regent in Californië. Ik heb een EX.
Mijn voorspelling blijft: geen rails geen lekken ... EX, geen lek.

De instructies van een rail-leverancier van derden toonden boren door het dak om te installeren ... weet niet hoe de OEM's worden geïnstalleerd. We hebben een werkplaatshandboek nodig. (Ik heb verschillende Japanse video's, maar ze behandelen de installatie van rails niet).

In de tussentijd moeten de dealers de bron van de lekkage duidelijk identificeren voordat ze de hemelbekleding vervangen. Hebben ze dat gedaan?

#27 ·
Geen onderdelen op nieuwe voertuigen komt zeer vaak voor. Er is nog geen voorraad van onderdelen opgebouwd, aangezien alle bestaande onderdelen naar de fabriek gaan. Niet dat het je gelukkiger maakt, maar weet dat dit niet ongebruikelijk is bij een nieuwe auto voor ongeveer het eerste productiejaar. Mijn andere auto is een Fiat en sommige mensen wachtten 4-6 maanden op onderdelen, zelfs toen de auto al 2 volle jaren op de markt was. Het lijkt eenvoudig om onderdelen op voorraad te hebben, maar het lijkt erop dat dit moeilijker is dan gedacht.

Honda komt na het eerste jaar wel goed, maar deze eerste paar maanden zullen frustrerend zijn voor mensen wanneer ze een onderdeel nodig hebben dat specifiek is voor het nieuwe voertuig.

#30 ·
UPDATE: EINDELIJK, EINDELIJK, EINDELIJK heb ik vandaag na 4 weken mijn auto teruggekregen.

Er werden verschillende problemen geconstateerd die jullie allemaal zouden moeten weten. Gelukkig heeft de serviceadviseur foto's gemaakt en ze aan mij laten zien. Zelfs als vrouw die vrijwel niets weet van de mechanische aspecten van een auto, kon ik het slechte werk duidelijk herkennen.

De voorruit was NIET correct geïnstalleerd op de assemblagelijn. De machine die de voorruit in de opening plaatst, heeft hem te hoog geplaatst. Op een gegeven moment lijkt er een poging te zijn gedaan om hem in de juiste positie te laten zakken, maar dat is kennelijk niet gelukt. Er bleef ook een klodder kit achter die problemen veroorzaakte. Er waren verschillende plaatsen langs de opening waar het duidelijk was dat de voorruit niet correct was geïnstalleerd.

In een eerdere post heb ik vermeld dat er twee andere mensen (in Oregon en Texas) waren die ook wachtten op de backorderde hemelbekleding, maar het was op dat moment onbekend of de andere mensen een waterlek of een ander probleem hadden. Het blijkt dat ze OOK waterlekken hadden die erg op die van mij leken, dus het lijkt erop dat ze ook verkeerd uitgelijnde voorruiten hadden.

De servicemonteur dat er een incidentrapport naar Honda is gestuurd, zodat er een "service"-terugroepactie komt als meer HR-V-eigenaren dit probleem hebben.

Blij dat deze beproeving voorbij is....hopelijk....

#31 ·
UPDATE: EINDELIJK, EINDELIJK, EINDELIJK heb ik vandaag na 4 weken mijn auto teruggekregen.

Er werden verschillende problemen opgemerkt die jullie allemaal zouden moeten weten. Gelukkig heeft de serviceadviseur foto's gemaakt en ze aan mij laten zien. Zelfs als vrouw die vrijwel niets weet van de mechanische aspecten van een auto, kon ik het slechte werk duidelijk herkennen.

De voorruit was NIET correct geïnstalleerd op de assemblagelijn. De machine die de voorruit in de opening plaatst, heeft hem te hoog geplaatst. Op een gegeven moment lijkt er een poging te zijn gedaan om hem in de juiste positie te laten zakken, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Er bleef ook een klodder kit achter die problemen veroorzaakte. Er waren verschillende plaatsen langs de opening waar het duidelijk was dat de voorruit niet correct was geïnstalleerd.

In een eerdere post heb ik vermeld dat er nog twee andere mensen (in Oregon en Texas) waren die ook wachtten op de bestelde hemelbekleding, maar het was op dat moment onbekend of de andere mensen een waterlek of een ander probleem hadden. Het blijkt dat ze OOK waterlekken hadden die erg op die van mij leken, dus het lijkt erop dat ze ook verkeerd uitgelijnde voorruiten hadden.

De servicemonteur dat er een incidentrapport naar Honda is gestuurd, zodat er een "service"-terugroepactie komt als meer HR-V-eigenaren dit probleem hebben.

Blij dat deze beproeving voorbij is....hopelijk....
Bedankt voor de geweldige informatie en dat je de tijd hebt genomen om deze met ons te delen.

#32 ·
Ik heb mijn HRV iets meer dan een jaar. Helaas ben ik vorige maand van achteren aangereden. Een paar dagen later regende het hard en kreeg ik een watervlek op de hemelbekleding direct achter de achterstoel aan de bestuurderskant. Helaas zegt de verzekering nu dat het een garantieprobleem van de dealer is en de dealer heeft het nog nooit gezien en zegt dat ik de verzekering moet bestrijden omdat het van het ongeval moet komen. Heeft iemand anders dit probleem onlangs in zijn HRV opgemerkt? Ik wil gewoon dat mijn auto wordt gerepareerd en dat iemand de verantwoordelijkheid neemt.

#33 ·
Een GROTE Negatief!

Te veel problemen, denk ik. De mijne had een zwembad in de passagiersvloer omdat een of andere man, of vrouw, in Ol' Mexico was vergeten een kort stukje afvoerslang onder de rechterkant van het dashboard te plaatsen.
Moest stoelen, console, tapijt eruit halen, drogen en een buis kannibaliseren. Lijkt nu oké, maar geen garage betekent dat ik mijn vingers moet kruisen, denk ik.

#36 ·
Ik heb een HRV uit 2016. Ben net voor de tweede keer terug geweest voor hetzelfde waterlek. De vloer aan de bestuurderskant vult zich met water na een flinke regenbui. De eerste keer dat ik hem bracht, zeiden ze dat het water afkomstig was van de afvoer van het zonnedak die langs de stijl loopt. Deze afvoer zou aan de onderkant een elleboogvormig stuk moeten hebben dat water van de auto afvoert. Ze hebben het stuk gehaald, de auto gedroogd en hem terug naar mij gestuurd. Nou, bij de volgende flinke regenbui zit ik weer vol water. Terug naar de dealer. Ik zal de voorruit aan hen vermelden. Ik maak me zorgen over schimmel en roest.

#37 ·
Ik heb een 2016 HRV EXL en hij is voor de 2e keer terug bij de dealer, na een flinke regenbui. De vloer aan de bestuurderskant vult zich met water. Onder de matten en kruipt omhoog. De eerste keer zeiden ze dat het onderste elleboogstuk ontbrak dat aan het einde van de afvoer van het zonnedak zit. Ze droogden de kat op en zetten het stuk erop. Nu, na de regen van gisteravond, is hij terug bij de dealers. Opnieuw overstroomd