Honda HR-V Forum banner

2018 Honda HRV Probleem/Problemen

25K views 26 replies 8 participants last post by  Yolita9  
#1 ·
2018 Honda HRV EX
30.000 mijl

Onlangs heeft onze 2018 Honda HRV EX een probleem gehad waarbij het voertuig probeert zichzelf aan te zetten wanneer we het parkeren en vergrendelen. Ik heb gemerkt dat het alleen echt gebeurt op de dag dat het regent. Ik heb genoeg video's van het doen wat het doet, maar kan niet bedenken waarom.
Het hele dashboard licht op alsof het voertuig probeert aan te gaan, maar de sleutelhanger is nergens in de buurt van de auto. Dit zet dan mijn alarm af en irriteert de buurt. We zijn begonnen met het loskoppelen van de batterij 's nachts. Omdat we direct naast mijn slaapkamerraam geparkeerd staan, maak ik me ook niet al te veel zorgen dat iemand inbreekt.
Ik heb naar de stekkers in het zonnedak gekeken en ze lijken niet verstopt te zijn en er verzamelt zich nergens water in het voertuig op het tapijt.
Mijn stressniveaus hebben de max bereikt sinds ik net ben verhuisd en een nieuw appartement en baan heb aangenomen. Met een zeer klein banksaldo kan ik het me gewoon niet veroorloven dat deze gloednieuwe auto dit op dit moment doet...
De geplaatste foto's zijn screenshots van de video. De sleutelhanger zat niet in de auto, maar de auto deed nog steeds alsof ik op de startknop drukte zonder mijn voet op de rem om de auto daadwerkelijk te starten.
Image
Image
Image

#2 ·
Even ter verduidelijking: deze lichten blijven slechts 0,5 seconde aan en herhalen zich meerdere keren totdat de auto wordt ingeschakeld (en zich dan volledig normaal gedraagt) of we de batterij loskoppelen. Wanneer ik het voertuig aanzet, kan ik ermee rijden alsof er niets aan de hand is. Het is pas als ik het voertuig uitzet dat dit gebeurt op een regenachtige dag.

#7 ·
Dat is vreemd en geen veelvoorkomend probleem op dit forum.

Ten eerste, voor elk modern voertuig moet de ECU worden gescand op eventuele DTC's.

Voor de HRV is het monitoren van de accuspanning met een soort voltmeter in de cabine cruciaal.

Lees gewoon alle HRV-accuprobleemthreads.

U vermeldt dat het probleem zich voornamelijk voordoet als het regent. Is er bewijs van water op het tapijt, onder het dashboard aan weerszijden van het voertuig?

Uw EX HRV moet een startknop hebben.

Er zijn veel problemen gemeld voor die drukknop, hoewel het gebruikelijke symptoom is dat de HRV niet start.

Ik vraag me af of de startknop van de drukknop niet goed werkt.
Honda heeft er een TSB/terugroepactie voor uitgebracht, en veel andere mensen hebben de schakelaar uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Heb je de startknop bekeken? TSB/terugroepactie en reinigingsprocedure?

#9 ·
Dat is vreemd en geen veelvoorkomend probleem dat op dit forum wordt gemeld.

De eerste stap voor elk modern voertuig is het scannen van de ECU op eventuele DTC's.
Voor de HRV is het monitoren van de accuspanning met een soort voltmeter in de cabine cruciaal.
Lees gewoon alle HRV-accuprobleemthreads.

U vermeldt dat het probleem zich voornamelijk voordoet als het regent. Is er bewijs van water op het tapijt, onder het dashboard aan weerszijden van het voertuig?

Uw EX HRV moet een startknop hebben.
Er zijn veel problemen gemeld voor die drukknop, hoewel het gebruikelijke symptoom is dat de HRV niet start.

Ik vraag me af of de startknop niet goed werkt. Honda heeft er een TSB/terugroepactie voor uitgebracht en veel andere mensen hebben de schakelaar uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Heb je de startknop bekeken? TSB/terugroepactie en reinigingsprocedure?
Bedankt voor je feedback. De problemen ontstaan wanneer de sleutel niet in het voertuig zit. Zou dat dan nog steeds een probleem met de drukknop zijn? Ik zou denken dat de drukknop geen probleem zou hebben, tenzij de sleutelhanger in het voertuig zit.
Ik ga de batterij vervangen om te zien of het een batterijprobleem is en om uit te sluiten wat het zou kunnen zijn.

#10 ·
Werd vandaag wakker met een lege batterij. Maar er kwamen constante klikgeluiden van deze twee relais, hoewel de auto dood was. Toen ik de auto startte met startkabels, stopte het klikken. Toen ik die twee relais eruit haalde, stopte het klikken ook (voordat ik het voertuig startte met startkabels).

Attachments

#13 ·
Zou het de Smart Entry Module kunnen zijn? Hieronder staat uit een eerdere thread.

Mijn vader denkt ook dat het iets met de smart entry te maken heeft. Bedankt voor dat idee en de link naar de andere thread. U wordt zeer gewaardeerd.

#14 ·
UPDATE 16-10-2021 #2

Het koplamprelais en welk enkel relais zich ook aan de linkerkant van de motorruimte in de doos bevindt, zoals afgebeeld, zijn eruit gehaald (als je het antwoord op de naam weet, verlicht me dan). De auto is tot nu toe niet uitgevallen (staat ongeveer 1,25 uur geparkeerd).

Verder kan het voertuig met beide relais eruit worden aangezwengeld. Ik heb geen idee waar dat willekeurige relais voor dient.

#15 ·
Update 17-10-2021
Ik merkte dat zelfs als de bestuurdersdeur openstaat, de sleutelhanger de auto kan vergrendelen. Maar elke andere deur, behalve de achterklep, die openstaat, zal de auto NIET via de sleutelhanger kunnen vergrendelen.
Zou het probleem met de bestuurdersdeur iets in het systeem activeren dat in feite mijn auto zou kortsluiten en het alarm zou activeren?
Mijn verloofde heeft gezegd dat de bestuurdersdeur al maanden zo is.

#17 ·
Afgaande op je berichten klinkt het alsof je aan het gokken bent, in plaats van een logische, stapsgewijze aanpak om het probleem op te lossen.
Ik hoop dat dit niet het geval is.

Wat vertelt je voltmeter je over de accuspanning?
Je voltmeter vertelt je of je de accu wel of niet moet vervangen.

Wat vertelt je OBDII-scanner je over de in de ECU opgeslagen diagnostische foutcodes?
DTC's kunnen je in de juiste richting wijzen of naar het exacte probleem.

Verwijs je naar een HRV Field Service Manual?

Het oplossen van elektrische problemen in de auto zonder de FSM is erg moeilijk, zelfs als je een ervaren autotechnicus bent.
De HRV FSM is beschikbaar om te downloaden met een Google-zoekopdracht.

Een screenshot van de HRV FSM om je vraag over het relais in het motorcompartiment te beantwoorden:

Image

Ik hoop dat je het probleem kunt oplossen.

• Like
Reactions: John35g
#20 ·
Te oordelen naar je berichten, klinkt het alsof je aan het gokken bent, in plaats van een logische, stapsgewijze aanpak van het probleem.
Ik hoop dat dit niet het geval is.

Wat vertelt je voltmeter je over de accuspanning?
Je voltmeter vertelt je of je de accu al dan niet moet vervangen.

Wat vertelt je OBDII-scanner je over de in de ECU opgeslagen diagnostische foutcodes?
DTC('s) kunnen je in de juiste richting wijzen of naar het exacte probleem.

Verwijs je naar een HRV Field Service Manual?

Het oplossen van elektrische problemen in de auto zonder de FSM is erg moeilijk, zelfs als je een ervaren autotechnicus bent.
De HRV FSM is te downloaden via een Google-zoekopdracht.

Een screenshot van de HRV FSM om je vraag over het relais in het motorcompartiment te beantwoorden:

View attachment 32779

Ik hoop dat je het probleem kunt oplossen.
Ik heb hier en daar gewoon veelvoorkomende problemen opgelost. Accu vervangen, een paar relais verwisseld, etc. Het ging ongeveer vier dagen goed zonder het probleem en begon vandaag weer...
Honda wilde $140 om diagnoses uit te voeren, maar ik werd pas vandaag betaald.

#18 ·
2018 Honda HRV EX
30.000 mijl

Onlangs heeft onze 2018 Honda HRV EX een probleem waarbij het voertuig zichzelf probeert in te schakelen wanneer we het parkeren en vergrendelen. Ik heb gemerkt dat het alleen echt gebeurt op de dag dat het regent. Ik heb er veel video's van dat het doet wat het doet, maar kan niet achterhalen waarom.
Het hele dashboard licht op alsof het voertuig probeert aan te gaan, maar de sleutelhanger is nergens in de buurt van de auto. Dit zet dan mijn alarm af en irriteert de buurt. We zijn begonnen met het loskoppelen van de batterij 's nachts. Omdat we direct naast mijn slaapkamerraam geparkeerd staan, maak ik me ook niet al te veel zorgen dat iemand inbreekt.
Ik heb naar de stekkers in het schuifdak gekeken en ze lijken niet verstopt te zijn en er verzamelt zich nergens water in het voertuig op het tapijt.
Mijn stressniveau is maximaal geworden sinds ik net ben verhuisd en een nieuw appartement en een nieuwe baan heb genomen. Met een zeer klein banksaldo kan ik het me gewoon niet veroorloven dat deze gloednieuwe auto dit op dit moment doet...
De geplaatste foto's zijn screenshots van de video. De sleutelhanger zat niet in de auto, maar de auto gedroeg zich nog steeds alsof ik op de startknop drukte zonder mijn voet op de rem te hebben om de auto daadwerkelijk te starten. View attachment 32768 View attachment 32769 View attachment 32770
Ik vraag me af of het te maken kan hebben met het start/stop-knop probleem dat ze hebben. Omdat je voet niet op de rem staat, kan hij niet starten, maar de lichten gaan nog steeds branden op het dashboard alsof hij alleen de accessoires aanzet. Heb je ooit de melding van Honda gekregen over het vervangen van de start/stop-knop? Ik heb een 2016 EX en heb beide meldingen hiervoor en voor de CVT ontvangen, hoewel ik nog niet naar de dealer ben geweest.

#19 ·
Ik vraag me af of het te maken kan hebben met het start/stop-knop probleem dat ze hebben. Omdat je voet niet op de rem staat, kan hij niet starten, maar de lichten gaan wel aan op het dashboard alsof je alleen de accessoires aanzet. Heb je ooit een bericht van Honda ontvangen over het vervangen van de start/stop-knop? Ik heb een 2016 EX en heb beide meldingen ontvangen voor dit en de CVT, hoewel ik nog niet naar de dealer ben geweest.
We zijn naar de dealer gegaan en de enige terugroepactie die ze hebben aangeboden was voor het gaspedaalprobleem dat modellen uit 2018 hebben met acceleratie.

#25 ·
2018 Honda HRV EX
30.000 mijl

Onlangs heeft onze 2018 Honda HRV EX een probleem waarbij het voertuig zichzelf probeert in te schakelen wanneer we het parkeren en vergrendelen. Ik heb gemerkt dat het alleen echt gebeurt op de dag dat het regent. Ik heb genoeg video's van wat het doet, maar kan niet achterhalen waarom.
Het hele dashboard licht op alsof het voertuig probeert aan te gaan, maar de sleutelhanger is nergens in de buurt van de auto. Dit zet dan mijn alarm af en irriteert de buurt. We zijn begonnen met het loskoppelen van de batterij 's nachts. Omdat we direct naast mijn slaapkamerraam geparkeerd staan, ben ik ook niet al te bezorgd dat iemand inbreekt.
Ik heb naar de stekkers in het schuifdak gekeken en ze lijken niet verstopt te zijn en er verzamelt zich nergens water in het voertuig op het tapijt.
Mijn stressniveaus zijn maximaal geworden sinds ik net ben verhuisd en een nieuw appartement en een nieuwe baan heb aangenomen. Met een zeer klein banksaldo kan ik het me gewoon niet veroorloven dat deze gloednieuwe auto dit op dit moment doet...
De geplaatste foto's zijn screenshots van de video. De sleutelhanger zat niet in de auto, maar de auto gedroeg zich nog steeds alsof ik op de startknop drukte zonder mijn voet op de rem om de auto daadwerkelijk te starten. View attachment 32768 View attachment 32769 View attachment 32770
Ja, de mijne doet dat nu, hij start maar beweegt om de een of andere reden niet, alle lichten gingen aan en gingen toen uit

#27 ·
2018 Honda HRV EX
30.000 mijl

Onlangs heeft onze 2018 Honda HRV EX een probleem waarbij het voertuig zichzelf probeert in te schakelen wanneer we hem parkeren en vergrendelen. Ik heb gemerkt dat het alleen echt gebeurt op de dag dat het regent. Ik heb genoeg video's van wat het doet, maar kan niet achterhalen waarom.
Het hele dashboard licht op alsof het voertuig probeert aan te gaan, maar de sleutelhanger is nergens in de buurt van de auto. Dit zet dan mijn alarm af en irriteert de buurt. We zijn begonnen met het loskoppelen van de batterij 's nachts. Omdat we direct naast mijn slaapkamerraam geparkeerd staan, ben ik ook niet al te bezorgd dat iemand inbreekt.
Mijn stressniveaus zijn maximaal geworden sinds ik net ben verhuisd en een nieuw appartement en een nieuwe baan heb aangenomen. Met een zeer klein banksaldo kan ik het me gewoon niet veroorloven dat deze gloednieuwe auto dit op dit moment doet...
De geplaatste foto's zijn screenshots van de video. De sleutelhanger zat niet in de auto, maar de auto deed nog steeds alsof ik op de startknop drukte zonder mijn voet op de rem om de auto daadwerkelijk te starten. View attachment 32768 View attachment 32769 View attachment 32770
Kunt u het probleem vinden? Ik heb een 2017 hrv en ben net begonnen dat geluid te maken en niet te werken