Honda HR-V Forum banner

Dasaita Android Head Unit Upgrade

160K views 340 replies 55 participants last post by  Dr. Toboggan  
#1 · (Edited)
Ze adverteren deze unit als volledig functioneel met beide camera's en functies. Ik kan met plezier zeggen dat het precies is wat ze zeggen dat het is. Ik heb veel te zeggen, dus lees aandachtig als je overweegt deze unit aan te schaffen. Hopelijk kan ik helpen.

Korte samenvatting:
Alle camera's werken en de unit behoudt zelfs de MPG- en trip-MPG-geschiedenis functies. De unit voegt ook enkele functies toe, zoals grafische deur-open-indicatoren. Plug and play met enige configuratie via een met een wachtwoord beveiligd fabrieksinstellingenmenu. (wachtwoord is 126). Stuurwielknoppen werken en zijn programmeerbaar. Dit ding is LEGIT!

Camera's:
Met een beetje configuratie werken ze allebei prima. De Lane Assist-camera heeft de afstandslijnen erin geprogrammeerd, zodat ze automatisch worden weergegeven. De instellingen van de achteruitrijcamera omvatten opties om traject en een afstandsliniaal weer te geven.
Om het signaal voor de Lane Assist-camera in een USDM HRV EX correct te routeren, moest ik het volgende doen:
"Ga naar Instellingen > Auto > Fabrieksinstelling (wachtwoord 126) > Overig > Klantversie > Versie 2"
In "Instellingen > Auto > Extra instellingen > Achteruitrijvolume > Aan" of stel het achteruitrijvolume in op de gewenste demping. Anders wordt de audio, zoals geconfigureerd door de fabriek, uitgeschakeld wanneer de achteruitrij- of Lane Assist-camera's actief zijn.
(Het menu "Fabrieksinstelling" heeft veel andere configureerbare opties die voertuigspecifiek zijn. Wachtwoord: 126)

Installatie:
De Dasaita is plug and play met een beetje gezond verstand. Enorme bundel draden die moeten worden vastgezet met tie-wraps en netjes moeten worden gehouden, misschien verpakt in schuim om rammelen te voorkomen. Twee kabelbomen pasten nergens in, een met twee groene draden en een grote grijze stekker en de andere was een kleine blauwe DA-stekker (bevestigd niet nodig door supportmedewerker.)
De dashboardbekleding komt er gemakkelijk af en slechts 3 bouten houden de originele unit in het dashboard. Mijn eerste poging doet me denken dat de nieuwe unit bedoeld is om gewoon in de holte te worden geperst waar de originele stereo uit kwam. De metalen kooi van de originele stereo paste niet op de nieuwe Dasaita-unit, maar ik zou het prettiger vinden als dat wel zo was. De Dasaita wordt na korte tijd behoorlijk heet en een metalen koellichaam op het chassis zou de voorkeur hebben. Ik kan er uiteindelijk een kleine ventilator inbouwen om de unit te koelen.
GPS-antenne: Hoewel mijn HRV slechts een EX is, had hij toch een GPS-antenne geïnstalleerd. Hij bevond zich direct boven de stereo-unit op een metalen beugel met een korte pigtail-kabel. Ik verwijderde de originele antenne van de beugel en installeerde de nieuwe Dasaita-antenne in plaats daarvan. Dit werkte geweldig en ik had geen problemen om een snelle en nauwkeurige GPS-fix met Google Maps te krijgen.
Wifi: koop een grotere wifi-antenne. Het maakte een groot verschil in snelheid en ontvangst nadat ik hem had verwisseld voor een die ik had liggen. Je hebt ofwel een SMA Male Connector-antenne nodig of doe wat ik deed en knip een stukje korte massieve kerndraad af om als de middelste pin te fungeren. DE MEESTE wifi-antennes zijn SMA FEMALE, dus je zult waarschijnlijk geen Male hebben liggen.
USB: Meegeleverd, maar niet weergegeven in de productbeschrijving, is een adapter met het label "Toyota usb adapter" waarmee je een van de usb-poorten van de unit kunt aansluiten op de dashboardpoorten van de HRV. Doe jezelf een plezier en bestel er een tweede van Amazon om de tweede poort aan te sluiten. Het past niet perfect, maar als je de oriëntatie dubbel controleert en de stekkers gewoon in elkaar duwt, werkt het. Getest en geverifieerd.
HDMI: er is geen HDMI, dus de grotendeels nutteloze poort onder je middenconsole zal niet functioneren. Ik zou geïnteresseerd zijn om te zien of men een extra USB-poort voor deze locatie zou kunnen verkrijgen om de derde usb-aansluiting van de Dasaita beter te benutten.
Snelheid en responsiviteit:
De specificaties lijken overeen te komen met de gebruikerservaring, het reageert erg snel, het snelste Android-apparaat dat ik ooit heb gehad. Maar nogmaals, ik bezit sowieso meestal telefoons van 2+ jaar oud.

Geluids kwaliteit:
Laat me dit voorafgaan door te onthullen dat ik audio-engineer ben en het grootste deel van een decennium heb besteed aan het uitvoeren van wijzigingen aan audioapparatuur om het audiopad en de kwaliteit op commercieel niveau te verbeteren. Ik heb een zeer veeleisend oor, maar ik koop geen waanzinnig dure HI-FI-apparatuur vanwege mijn praktische aard en de wet van afnemende meeropbrengsten. Een geweldige geluidskwaliteit kan worden bereikt zonder de bank te breken. Bovendien heb ik de luidsprekers in mijn HRV al geüpgraded, dus ik profiteer volledig van een nieuwe headunit.
Met uitzondering van Bluetooth (zie hieronder), is de geluidskwaliteit waar de unit zich voor mij heeft bewezen. De originele stereo heeft te allen tijde een vreselijk egalisatieprofiel op de audio toegepast of het analoge audiopad bestaat uit rommelcomponenten. Met alleen bas- en treble-regelaars kun je de slechte geluidskwaliteit in de originele hrv headunit niet corrigeren. De Dasaita-unit heeft een grafische 9-punts EQ die volledig vlak kan worden ingesteld en redelijk transparant is bij het snijden en versterken van frequenties. Mijn advies zou zijn om meestal te snijden, niet te boosten. Als je bijvoorbeeld meer bas wilt, draai dan de bas niet omhoog, maar draai de treble omlaag. Dit helpt met headroom en dynamiek. Ik denk dat de unit geweldig klinkende audio produceert naar de luidsprekers via de interne versterker. Zoals bij de meeste interne versterkers laat de headroom echter te wensen over. Wanneer je het volume begint op te draaien tot waar de muziek "luid" wordt, wordt het dynamische bereik gecomprimeerd en begint het uiteindelijk te vervormen. Dit geldt voor de meeste interne versterkers van auto-headunits. Het goede is dat de Dasaita over de juiste RCA-uitgangen voor voor en achter beschikt voor het aansluiten van een 4-kanaals versterker en sub. Ik zal waarschijnlijk in de toekomst een versterker installeren, maar de geluidskwaliteit van de Dasaita zal me tot die tijd zeker helpen! De ruisvloer is iets hoger dan ik zou willen, maar slechts een lichte sis die alleen merkbaar is als je stilzit, als de auto in beweging is, wordt deze meestal gemaskeerd door weggeluid. Ik denk dat ik er in de toekomst achter zal komen of dit het audiopad of de ruisvloer van de versterker is.
Bluetooth-audio: Ik heb deze unit nog niet getest met een ander Bluetooth-audioapparaat, maar met mijn originele HTC One M8 was de Bluetooth-audiostreamingkwaliteit COMPLETE ROMMEL! Onhoorbare hoeveelheden ruis, gekraak en vervorming. Update: getest met een iPhone, hetzelfde resultaat. Ik zal verschillende software proberen.. Tot nu toe is dit mijn enige klacht.

Software:
Dit is regelrecht ANDROID IN JE DASH! Geen beperkingen, elke app op elk moment.
De standaard muziekspeler is in feite een proof-of-concept-speler. Download zo snel mogelijk een betere.
De unit werd vooraf geladen met iGo Navigation, die werd geladen met Frans als de standaardtaal. Ik heb geen tijd besteed aan het gebruik van deze applicatie, want als ik moet navigeren, gebruik ik Google Maps, dan Sygic Maps en dan Sygic Car Navigation (in die volgorde van voorkeur).
De standaard launcher is rommel, maar ze bevatten een volledig gelicentieerde versie van "Car Launcher AG" en ik vind het erg leuk! Eenmaal geconfigureerd, is het een geweldige dashboardinterface.

Scherm:
Het 8"-scherm vult bijna de hele opening op het dashboard, dit is GLORIEUS! Geen zwarte balk meer rond het scherm! Het scherm is verzonken in de dashboardbekleding door een glanzend zwarte rand. Ik heb de indruk dat de hoek is ontworpen voor rechtsgestuurde voertuigen, maar het ziet er mooi en schoon uit. De kleur en het contrast van het scherm zijn geweldig, zoveel beter dan standaard.

Telefoonintegratie:
De meegeleverde apps en instellingen maken het mogelijk om telefoongesprekken te voeren via Bluetooth, maar ik heb niet veel meer gedaan dan een testgesprek te voeren om mijn voicemail te controleren.
Ik heb niet veel tijd besteed aan het gebruik van de nieuwe unit, dus ik kan terugkomen met updates als ik er meer bekend mee ben.
Ik zou dit aan iedereen met een HRV en genoeg vertrouwen om het te installeren, aanbevelen. ZEER VEEL DE MOEITE WAARD.

#3 ·
Hé, bedankt voor deze uitwerking. Het klinkt allemaal een stuk beter dan de standaard headunit. Ik gebruik Bluetooth niet veel, dus dat is geen probleem voor mij, maar wel voor sommige mensen. Heeft u besteld bij Aliexpress of rechtstreeks van de Dasaita-website? Kunt u ook een Amazon-link geven naar de adapter waar u het over heeft?

Wat betreft de HDMI-vervanging, ik geloof dat het een directe vervanging zou zijn met een USB-stekker. Het onderdeel van Honda nieuw kost ongeveer 45 dollar, maar dit zou een goede zaak zijn om naar een sloop te gaan en te pakken.

#4 ·
Hé, bedankt voor deze handleiding. Het klinkt allemaal veel beter dan de standaard headunit. Ik gebruik Bluetooth niet veel, dus dat is geen probleem voor mij, maar wel voor sommige mensen. Heeft u besteld via Aliexpress of rechtstreeks via de Dasaita-website? Kunt u ook een Amazon-link plaatsen naar de adapter waar u het over heeft?

Wat betreft de HDMI-vervanging, ik geloof dat het een directe wissel zou zijn met een USB-stekker. Het onderdeel van Honda nieuw is ongeveer 45 dollar, maar dit zou een goede zaak zijn om naar een sloop te gaan en te pakken.
Ik heb via AliExpress gekocht. Ze vroegen om foto's van het standaard dashboard en de achterkant van de headunit en connectoren. (Ik heb net een foto gevonden van een op eBay voor de foto van de achterkant/connector. Het modelnummer staat rechtsboven op de voorkant van de standaard unit.)

Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant via het AliExpress-berichtensysteem om de Lane Assist-camera te configureren. Er was een kleine taalbarrière, maar de supportmedewerker was erg behulpzaam.

dit is de USB-adapter die ik heb besteld Ik heb hem nog niet ontvangen, maar hij ziet er hetzelfde uit als degene die werd meegeleverd. Ik zal hier ook op terugkomen.

eBay kan mijn bron zijn voor een gebruikte USB. Of misschien is het een standaard Honda-schakelaar/accessoiregatgrootte en werkt een generieke. Hmmm...

#13 ·
Uitstekende uiteenzetting, ik zou geïnteresseerd zijn als het bedrijf reageert op een vraag over Bluetooth-vervorming. Dat is voor mij een dealbreaker, zo ongeveer het enige dat ik op mijn apparaat gebruik.

Ik ben verbaasd dat het de brandstofkilometers behoudt!

#14 ·
Uitstekende uiteenzetting, ik zou geïnteresseerd zijn als het bedrijf reageert op een vraag over Bluetooth-vervorming. Dat is voor mij een dealbreaker, zo'n beetje het enige dat ik op mijn apparaat gebruik.

Ik ben verbaasd dat het de brandstofverbruikding behoudt!
Ik heb een reactie ontvangen, maar we zijn pas begonnen met het oplossen van problemen. Nog niets opgelost.

Zou een standaard 1/8" aux-ingang voldoende zijn?

#18 ·
Sommige mensen hebben gezegd dat een deel van de slechte videokwaliteit van het oem-camerasysteem te wijten was aan de lage resolutie van de head unit. U schreef dat de kleur en het contrast op deze unit er veel beter uitzien dan op de OEM head unit. Verandert het de videokwaliteit van de camera of is deze hetzelfde?

#20 ·
Sommige mensen hebben gezegd dat een deel van de slechte videokwaliteit van het oem-camerasysteem te wijten was aan de lage resolutie van de head unit.
U schreef dat de kleur en het contrast op deze unit er veel beter uitzien dan op de OEM head unit. Verandert het de videokwaliteit van de camera of is deze hetzelfde?
Het helpt wel een beetje, het ziet er zeker beter uit, maar we hebben hier te maken met een SD-resolutiecamera, dus verwacht niet veel verbetering. Omdat het scherm een hoger contrast heeft, geven de achter- en zijkamera iets donkerder weer dan de originele unit. Gelukkig is er voor de achteruitrijcamera een instelling in de instellingen (mogelijk in de met een wachtwoord beveiligde "Factory"-sectie, ik kan me het niet precies herinneren) waarmee je de helderheid kunt aanpassen. Ik heb zo'n instelling voor de zijkamera niet gevonden, maar ik heb het helemaal geen probleem gevonden, gewoon anders.

#21 ·
Hebben een van deze aftermarket-eenheden te maken met XM?

Ik ben over het algemeen geen fan van XM, maar ik houd het aan omdat het een vrij goedkope manier is om op de hoogte te blijven van sportprogramma's terwijl ik onderweg ben. Ik denk dat ik altijd naar de app zou kunnen overschakelen als dat nodig is...
Deze dingen worden door apps aangestuurd, dus de app zou de beste route zijn. U kunt ook een standalone XM-eenheid aanschaffen en deze in de aux-ingang plaatsen.

#23 ·
Ik heb niet veel gedaan om de bluetooth-kant van de dingen te verkennen. Ik ben blij dat de camera's werken en ik heb nu HIGH QUALITY AUDIO in mijn auto. TEN TWEEDE heb ik een ENORM navigatiescherm zonder beperkingen. Dit ding is geweldig.
De mijne arriveerde een paar dagen geleden en ik heb hem gisteren geïnstalleerd. Het is verbazingwekkend hoe flexibel het is. Vind je de navigatie die met de unit is meegeleverd niet leuk? Geen probleem, ga gewoon naar de app store. Vind je de muziekspeler die bij de unit is geleverd niet leuk? Geen probleem, ga naar de app store. Vind je de launcher niet leuk? Ga naar de app store. De geluidskwaliteit tussen hem en de standaard headunit is dag en nacht. Ik had de luidsprekers al geüpgraded. Ze hebben zeker een verbetering in de helderheid gebracht, maar het geluid voelde leeg aan.

#28 ·
Ik ben nieuw op dit forum, sorry ik ben Frans... Ik heb vorige week dezelfde Dasaita op mijn HRV geïnstalleerd (jullie discussies hebben me overtuigd...) en heb een speciale probleemoplossing: elke keer als ik de rechter richtingaanwijzer aanzet (niet links) wordt het scherm zwart met een gele waarschuwing in het midden, de geluidssluiting en soms de app die ik gebruik. Weet iemand hier iets van? Probleem met canbus-parameters, of iets anders? (geen informatie in de Dasaita aliexpress help)

#43 ·
Sorry, ik heb een verkeerde parameter gevonden:
instelling -car -factory setting =password 126 -canbus -right view-hidden. en herstart: het is OK
Dit heeft geholpen! Bedankt, maar ik kan mijn rijstrookassistentcamera in de eerste plaats niet verbinden. Ik had een soortgelijk probleem met een leeg scherm met gele waarschuwing. Hoe heb je dit opgelost en hoe zag je bedrading eruit? Bedankt!

#31 ·
Installatieproblemen

Hallo, ik heb net dit model Android 8.0 auto met ingebouwde GPS gekocht voor Honda Vezel HR-V HRV 2015 2016 2017 met 8" Display Octa Core 32GB ROM auto Stereo Multimedia van aliexpress en ik heb een honda vezel rs 2016 en rechtsgestuurd. Echter, wanneer ik probeer de unit te installeren, heb ik wat problemen omdat ik de cover in het dashboard niet kan sluiten die verwijderd moest worden voor de installatie. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en hij vertelde me dat het model zou moeten passen en dat anderen het hebben kunnen installeren. Iedereen die dit model al op een rechtsgestuurde honda vezel rs heeft geïnstalleerd, zou me kunnen helpen, ik zou erg dankbaar zijn.

#35 ·
Hallo, ik heb net dit model Android 8.0 auto met ingebouwde GPS gekocht voor Honda Vezel HR-V HRV 2015 2016 2017 met 8" Display Octa Core 32GB ROM auto Stereo Multimedia van aliexpress en ik heb een Honda Vezel RS 2016 en rechtsgestuurd. Echter, toen ik probeerde de unit te installeren, had ik wat problemen omdat ik de afdekking in het dashboard die verwijderd moest worden voor de installatie niet kon sluiten. Ik nam contact op met de verkoper en hij vertelde me dat het model zou moeten passen en dat anderen het wel hebben kunnen installeren. Iedereen die dit model al heeft geïnstalleerd op een rechtsgestuurde Honda Vezel RS zou me kunnen helpen, ik zou erg dankbaar zijn.
Ik hoefde geen bouten te gebruiken om de unit aan het dashboard te bevestigen. De dashboardafdekking houdt hem vast.

#34 ·
Bedankt voor al het werk!
Vraag: Gebruikt de GPS actieve data of voorgeladen kaarten?
Bedankt,
Kris
PS: Dit zou op de Vaderdaglijst kunnen komen!
De GPS-kaarten die zijn inbegrepen, gebruiken voorgeladen kaarten, maar om eerlijk te zijn, zijn ze niet zo geweldig. Ik gebruik Sygic als ik offline kaarten nodig heb, en Google Maps gekoppeld aan mijn telefoon als ik snel iets wil zoeken en weg wil. Je kunt Google Maps via wifi cachen als je dat nodig hebt, maar ze vereisen af en toe updates.

#36 ·
Ik heb deze set onlangs gekocht, maar het is niet helemaal wat ik wilde! Ik was eigenlijk alleen maar op zoek naar een head unit om mijn telefoon op aan te sluiten en Android Auto met real-time verkeer te hebben, maar dit lijkt zo ongeveer alles te kunnen BEHALVE dat. Daarom, als iemand geïnteresseerd is, wil ik deze head unit verkopen met de Carplay USB-dongle. Alles in nieuwstaat, heeft nog steeds de plastic bescherming op het scherm. Net geen $450 betaald voor beide, verkoop het voor $350. Ik dacht dat ik het hier zou proberen voordat ik het op eBay plaats.

Als dit ergens anders hoort, laat het me dan weten, de link "advertenties" werkt niet meer! Bedankt!

#38 ·
Ik heb zojuist de aftermarket head unit ontvangen. Ik heb de Honda-connector besteld, maar deze verschilde van mijn HR-V. Dus, als iemand me kan helpen met het aansluiten van de draad zodat deze met mijn auto kan werken.

*Mijn fabrieksaansluiting:
30141

*Dasaita Head Unit connector wordt geleverd met:
30142

30143

30148

30144

30149

30150

30145

*Bedradingsschema van Dasaita Head Unit:
30146

Attachments

#40 ·
Dasaita (hot-audio.com) HA5248-V840-8
8" Android 8.0 radio-upgrade

Ze adverteren deze unit als zijnde volledig functioneel met beide camera's en functies. Ik kan met plezier zeggen dat het precies is wat ze zeggen dat het is. Ik heb veel te zeggen, dus lees aandachtig als je overweegt deze unit aan te schaffen. Hopelijk kan ik helpen.

Korte samenvatting:
Alle camera's werken en de unit behoudt zelfs de MPG- en trip-mpg-geschiedenis. De unit voegt ook enkele functies toe, zoals grafische deuraanwijzingen. Plug-and-play met enige configuratie via een met een wachtwoord beveiligd fabrieksinstellingenmenu. (wachtwoord is 126). Stuurwielknoppen werken en zijn programmeerbaar. Dit ding is LEGIT!

Camera's:

Met een beetje configuratie werken ze allebei prima. De Lane Assist-camera heeft de afstandslijnen erin geprogrammeerd, zodat ze automatisch worden weergegeven. De instellingen van de achteruitrijcamera bevatten opties om de traject en een afstandsliniaal weer te geven.

Om het signaal voor de Lane Assist-camera in een USDM HRV EX correct te routeren, moest ik het volgende doen:
"Ga naar Instellingen > Auto > Fabrieksinstelling (wachtwoord 126) > Overig > Klantversie > Versie 2"

In "Instellingen > Auto > Extra instellingen > Achteruitrijvolume > Aan" of stel het achteruitrijvolume in op de gewenste demping. Anders wordt de audio, zoals geconfigureerd door de fabriek, uitgeschakeld wanneer de achteruitrij- of Lane Assist-camera's actief zijn.

(Het menu "Fabrieksinstelling" heeft veel andere configureerbare opties die voertuigspecifiek zijn. Wachtwoord: 126)

Installatie:
De Dasaita is plug-and-play met een beetje gezond verstand. Enorme bundel draden die met kabelbinders moeten worden vastgezet en netjes moeten worden gehouden, eventueel verpakt in schuim om rammelen te voorkomen. Twee harnassen pasten nergens in, een met twee groene draden en een grote grijze stekker en de andere was een kleine blauwe DA-stekker (bevestigd niet nodig door de supportmedewerker.)

De dashboardbekleding komt er gemakkelijk af en slechts 3 bouten houden de standaard unit in het dashboard. Mijn eerste poging doet me denken dat de nieuwe unit bedoeld is om gewoon in de holte te worden gedrukt waar de originele stereo uitkwam. De metalen kooi van de originele stereo paste niet in de nieuwe Dasaita-unit, maar ik zou het prettiger vinden als dat wel zo was. De Dasaita wordt na korte tijd behoorlijk heet en een metalen koellichaam naar het chassis zou de voorkeur hebben. Ik kan eindigen met het installeren van een kleine ventilator om de unit te koelen.

GPS-antenne: Hoewel mijn HRV slechts een EX is, had hij toch een GPS-antenne geïnstalleerd. Het bevond zich direct boven de stereo-unit op een metalen beugel met een korte pigtail-kabel. Ik verwijderde de originele antenne van de beugel en installeerde de nieuwe Dasaita-antenne in plaats daarvan. Dit werkte geweldig en ik had geen problemen om een snelle en nauwkeurige GPS-vergrendeling te krijgen met Google Maps.

Wifi: Koop een grotere wifi-antenne. Het maakte een groot verschil in snelheid en ontvangst nadat ik het had verwisseld voor een die ik had liggen. Je hebt ofwel een SMA Male Connector-antenne nodig of doe wat ik deed en knip een stukje korte massieve kerndraad af om als middenpin te fungeren. DE MEESTE wifi-antennes zijn SMA FEMALE, dus je zult waarschijnlijk geen Male-antenne hebben liggen.

USB: Meegeleverd, maar niet weergegeven in de productbeschrijving, is een adapter met het label "Toyota usb-adapter" waarmee je een van de usb-poorten van de unit kunt aansluiten op de standaard HRV-poorten onder het dashboard. Doe jezelf een plezier en bestel een tweede van Amazon om de tweede poort aan te sluiten. Het past niet perfect, maar als je de oriëntatie dubbel controleert en de stekkers gewoon in elkaar duwt, werkt het. Getest en geverifieerd.

HDMI: er is geen HDMI, dus de meestal nutteloze poort onder je middenconsole werkt niet. Ik zou geïnteresseerd zijn om te zien of men een extra USB-poort voor deze locatie zou kunnen verkrijgen om de derde usb-aansluiting van de Dasaita beter te benutten.

Snelheid en responsiviteit:
De specificaties lijken overeen te komen met de gebruikerservaring, het reageert erg snel, het snelste Android-apparaat dat ik ooit heb gehad. Maar nogmaals, ik heb over het algemeen toch 2+ jaar oude telefoons.

Geluidskwaliteit:
Laat me dit voorafgaan door te onthullen dat ik audio-engineer ben en het grootste deel van een decennium heb besteed aan het uitvoeren van aanpassingen aan audioapparatuur om het audiopad en de kwaliteit op commercieel niveau te verbeteren. Ik heb een zeer veeleisend oor, maar ik koop geen waanzinnig dure HI-FI-apparatuur vanwege mijn praktische aard en de wet van afnemende meeropbrengst. Een geweldige geluidskwaliteit kan worden bereikt zonder de bank te breken. Bovendien heb ik de luidsprekers in mijn HRV al geüpgraded, dus ik krijg de volledige voordelen van een nieuwe headunit.

Met uitzondering van Bluetooth (zie hieronder), is de audiokwaliteit waar de unit zich voor mij heeft bewezen. De standaard stereo heeft te allen tijde een vreselijk egalisatieprofiel op de audio toegepast of het analoge audiopad bestaat uit junk-componenten. Omdat je alleen bas- en treble-regelaars hebt, kun je de slechte audiokwaliteit in de standaard hrv-headunit niet corrigeren. De Dasaita-unit heeft een grafische 9-punts EQ die volledig vlak kan worden ingesteld en redelijk transparant is bij het snijden en versterken van frequenties. Mijn advies zou zijn om meestal te snijden, niet te boosten. Als je bijvoorbeeld meer bas wilt, zet dan de bas niet hoger, maar zet de treble lager. Dit helpt met headroom en dynamiek. Ik denk dat de unit geweldig klinkende audio naar de luidsprekers produceert via de interne versterker. Zoals de meeste interne versterkers laat de headroom echter te wensen over. Wanneer je het volume zo hoog begint te zetten dat de muziek "luid" wordt, wordt het dynamische bereik gecomprimeerd en begint het uiteindelijk te vervormen. Dit geldt voor de meeste interne versterkers van auto-headunits. Het mooie is dat de Dasaita over de juiste RCA-uitgangen voor en achter beschikt voor het aansluiten van een 4-kanaals versterker en sub. Ik zal waarschijnlijk in de toekomst een versterker installeren, maar de audiokwaliteit van de Dasaita zal me tot die tijd zeker doorstaan! De ruisvloer is iets hoger dan ik zou willen, maar slechts een lichte sis die alleen merkbaar is als je stilzit, wanneer de auto in beweging is, wordt deze meestal gemaskeerd door weggeluid. Ik denk dat ik er in de toekomst achter zal komen of dit het audiopad of de ruisvloer van de versterker is.

Bluetooth-audio: Ik heb deze unit nog niet getest met een ander Bluetooth-audioapparaat, maar met mijn standaard HTC One M8 was de Bluetooth-audiostreamingkwaliteit VOLLEDIGE PRULLEN! Onhoorbare hoeveelheden ruis, gekraak en vervorming. Update: getest met een iPhone, hetzelfde resultaat. Ik zal verschillende software proberen.. Tot nu toe is dit mijn enige klacht.

Software:
Dit is rechtstreeks ANDROID IN JE DASH! Geen beperkingen, elke app op elk moment.
De standaard muziekspeler is in feite een proof of concept-speler. Download zo snel mogelijk een betere.
De unit werd vooraf geladen met iGo Navigation, die werd geladen met Frans als de standaardtaal. Ik heb geen tijd besteed aan het gebruik van deze applicatie, want als ik moet navigeren, gebruik ik Google Maps, dan Sygic Maps en dan Sygic Car Navigation (in die volgorde van voorkeur).
De standaard launcher is rommel, maar ze bevatten wel een volledig gelicentieerde versie van "Car Launcher AG" en ik vind het erg leuk! Eenmaal geconfigureerd is het een geweldige dashboardinterface.

Scherm:
Het 8" scherm vult bijna de hele opening op het dashboard, dit is GLORIEUS! Geen zwarte balk meer rond het scherm! Het scherm is verzonken in de dashboardbekleding door een glanzend zwarte rand. Ik heb de indruk dat de hoek is ontworpen voor rechtsgestuurde voertuigen, maar het ziet er mooi en schoon uit. De kleur en het contrast van het scherm zijn geweldig, zoveel beter dan standaard.

Telefoonintegratie:
De meegeleverde apps en instellingen maken het mogelijk om telefoongesprekken te voeren via Bluetooth, maar ik heb niet veel meer gedaan dan een testgesprek te voeren om mijn voicemail te controleren.

Ik heb niet veel tijd besteed aan het gebruik van de nieuwe unit, dus ik kan terugkomen met updates zodra ik er meer bekend mee ben.
Ik zou dit aanbevelen aan iedereen met een HRV en voldoende vertrouwen om het te installeren. ZEER VEEL WAARD.
Hey geweldig informatief overzicht, ik wilde mijn headunit in mijn 18 hrv exl al upgraden, hey, je lijkt meer dan deskundig, ik ben begonnen met het toevoegen van een paar subs en versterkers in de mijne met de fabrieksunit, het klinkt geweldig, maar ik heb dat probleem waar veel mensen mee te maken hebben, ik heb dat vervelende motorgezoem dat van subs komt, ik heb al mijn draden gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd, ruisfilters toegevoegd aan unline RCA's, het is er nog steeds, ik word gek en probeer erachter te komen waar het vandaan komt, ik onderzoek, iedereen zegt aarde, dus ik heb er zelfs een nieuwe op een andere locatie geïnstalleerd, hetzelfde, hey, ik ben aan het einde van mijn verstand, ik zou echt, echt alle hulp of advies kunnen waarderen, HELP ALSJEBLIEFT, Dave, je kunt me hier of op tatzz65@aol.com e-mailen, bedankt

#44 ·
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar ik wilde vragen of iemand toevallig een kopie heeft van het bedradingsschema voor de 2017 OEM headunit? Ik heb de nieuwste dasaita head unit gekocht voor onze 2020 hrv midden-oosten versie, maar het lijkt nog niet volledig compatibel te zijn. Ik probeer de kabelboom opnieuw op te bouwen om de fabrieksmatige multi-angle camera te laten werken en de stuurwielbediening te repareren, maar ik kan geen kopie vinden van het bedradingsschema voor het 2017-model. De verkoper probeert het uit te zoeken, maar reageert erg traag...

#45 ·
Hallo. Ik heb hetzelfde probleem. Heb een dubbel din Android gekocht, maar kon de OEM-camera niet aan de praat krijgen. Dus ik moest de camera vervangen door een aftermarket-camera omdat de kabel niet overeenkwam. Kon ook de canbus niet aan de praat krijgen. Laat me weten of het lukt om de jouwe te repareren. Ter info: ik moest een andere kabelboom kopen voor mijn HRV 2019 (Saoedi). Degene die bij de Android zat, was niet compatibel.

#46 ·
@Vitreous86

Houd er rekening mee dat mijn unit de 1din dasaita px6 voor HRV is. De verkoper moest me een aangepaste kabelboom sturen, omdat de stekkers die bij de unit zaten niet compatibel waren met mijn fabrieksstekkers. Het is me gelukt om het op de een of andere manier aan de praat te krijgen na wat opnieuw bedraden en knutselen met canbus-instellingen. De camera van de fabriek werkt nu zoals geadverteerd met 4 hoeken in plaats van 3 hoeken met de fabriekshoofdeenheid. Ik heb nog steeds problemen met de audiobediening op het stuur, omdat deze alleen goed werkt als de parkeer-/koplampen aan staan. Ik wacht nog steeds op wat input van de verkoper, maar voorlopig werkt mijn unit zoals bedoeld.

#54 ·
Het is me gelukt om het op de een of andere manier aan de praat te krijgen na wat herbedrading en geknutsel met canbus-instellingen. De fabriekscamera werkt nu zoals geadverteerd met 4 hoeken in plaats van 3 hoeken met de fabriekshoofdeenheid.
Hallo, kunt u specifieker zijn over hoe u de achteruitrijcamera in uw 2020 aan de praat hebt gekregen? Ik heb de mijne vandaag geïnstalleerd en alles werkt behalve de achteruitrijcamera.

#47 ·
Ik overweeg nu deze head unit (nadat de Maxca-kopie voor de helft van de prijs niet werkte in mijn 2020, zie mijn thread). Ik heb ze via eBay een bericht gestuurd over de pasvorm voor 2020 en wacht op antwoord. Heeft iemand een link naar de Aliexpress-webpagina om te kopen?