Honda HR-V Forum banner
61 - 71 of 71 Posts
Ik had vorig jaar hetzelfde model vanaf nieuw, dat water begon te verzamelen in de achterdeur en de bandenbak bij de emmers, elke keer als het regende. Ik bracht de auto met 3 jaar en 38.000 mijl naar Honda, aangezien het een carrosseriedefect is om regenwater binnen te laten na 3 jaar en 38.000 mijl. Honda vertelde me dat ze $250,00 aan arbeidskosten en $80 aan onderdelen wilden om te beginnen met het vervangen van afdichtingen om te proberen te bepalen welke lekte. Ik vertelde de dealer dat ik in 41 jaar auto's kopen voor het eerst een auto had die na 3 jaar zoveel water lekte. Ik weigerde het te laten repareren, Honda weigerde het te repareren. Deze feiten gaven me aan dat vakmanschap en materialen goedkoop en onbetrouwbaar waren. Omdat Honda het niet repareerde en ik het niet zou laten repareren uit principe dat het een 3 jaar oude auto is, heb ik de auto ingeruild.
De Honda-dealer zei dat ze het probleem hadden gevonden, wat de afvoer/buizen van het zonnedak lijken te zijn, maar het kost me $15.000 om ze te laten repareren en omdat het interieur is beschimmeld door de lekkage. Ik rijd zelden, daarom ben ik te laat met dit probleem en heeft het water het interieur verpest. Ze moeten beoordelen hoeveel schade er is aangericht. Maar ik wil eigenlijk alleen dat ze de lekkage repareren, wat $15.000 gaat kosten, klopt dat?

15.000 dollar om het interieur te repareren? Dat lijkt buitensporig, is uw auto dat überhaupt wel waard?

De afvoerkanalen van het zonnedak zijn waarschijnlijk niet beschadigd, ze zijn gewoon verstopt. Ik weet zeker dat er ergens in deze thread iemand een link heeft over hoe je ze kunt schoonmaken met perslucht. Voor mij is dat geen fabricagefout, behalve dan misschien dat Honda grotere afvoeren had kunnen specificeren.

Een schadeherstelbedrijf zou absoluut onderdelen van uw interieur goedkoper kunnen vervangen. Tenzij u te maken heeft met een garantieclaim waarvoor ze iets betalen, zou ik rondkijken.

Het is niet verstandig om een waterlek (in uw auto, huis, hut, bijgebouw, uw schoenen, enz.) zo lang te laten zitten dat het zich ontwikkelt tot schimmel en het is een leerzame les geworden.

Ik vermoed dat de dealer u een schatting van US$15.000 heeft gegeven omdat ze gewoon alles hebben opgeteld wat mogelijk is voor de reparatie en er niet mee te maken willen hebben.

Als uw HRV vol schimmel zit, dan moet u er helemaal niet in zitten. Dat kan gevaarlijk zijn.
Het repareren van het lek helpt niet tegen de bestaande schimmel en de schimmel kan nog steeds groeien in uw HRV.

Afhankelijk van uw verzekeringsdekking kunt u dat proberen na te streven.

Het verkrijgen van andere reparatie-offertes kan een uitdaging zijn als u uw voertuig naar een andere garage moet slepen.
U kunt de technicus vragen om naar het voertuig te gaan om het te controleren. Of neem gewoon een heleboel goede foto's van hoge kwaliteit en laat ze die bekijken om het proces te starten.

Succes..

• Like
Reactions: Phalkon30
Dit is precies wat er vanmorgen met mij is gebeurd! Ga morgenochtend voor de deur van de Honda-dealer staan.
Helaas doet de mijne hetzelfde. Het kostte me even om erachter te komen. Bleef maar denken dat ik het raam open had laten staan of water had gemorst. Met de regen die we net hebben gehad, is het zo erg geworden dat ik een plasje aan de passagierskant had. Kan niet achterhalen waar het naar binnen komt. Heeft iemand een reactie van Honda gekregen?

Helaas doet de mijne hetzelfde. Het kostte me even om erachter te komen. Bleef maar denken dat ik het raam open had laten staan of water had gemorst. Met de regen die we net hebben gehad, is het zo erg geworden dat ik een plas aan de passagierskant had. Kan niet achterhalen waar het naar binnen komt. Heeft iemand een reactie van Honda gekregen?
heeft u een zonnedak??????

heeft u een zonnedak??????
Ik heb geen zonnedak. We hebben alles aan de passagierskant op de vloer uit elkaar gehaald en kunnen niet achterhalen hoe er water binnenkomt. Ik zou het op prijs stellen als iemand die hetzelfde probleem had zonder zonnedak en erachter is gekomen waar het water binnenkomt, het me wil laten weten. Ik wil eraan toevoegen dat de airconditioning momenteel niet draait, dus dat kan ook het probleem niet zijn. Het is altijd na een flinke regenbui als mijn vloer nat wordt. Ik haal zoveel mogelijk water eruit met onze kleine Bissell tapijtreiniger, wat enorm helpt.

Mijn dochter heeft de 2017 HRV en ze heeft plotseling hetzelfde probleem ontwikkeld: ze vindt een grote hoeveelheid water op de vloer aan de passagierskant. En als ik zeg een grote hoeveelheid, het was ongeveer een liter of meer dat ik heb opgezogen. Op basis van een YouTube-video opende ik het zonnedak en maakte ik het gebied bij de ventilatiebuisopening schoon en blies ik de ventilatiebuis door. Maar ik denk echt niet dat er zoveel water kan komen van de rubberen afdichtingen die water in het zonnedakraam lekken. Waarschijnlijker is dat de afvoerbuis onder de plastic afdekking die onder de ruitenwissers ligt, verstopt is en water de cabine binnenlaat via het gebied van het schone lucht/interieurfilter. Vanwege de hoeveelheid water die binnenkomt, denk ik dat het van de voorruit afkomstig moet zijn en niet correct afvoert. Maar die reparatie overstijgt mijn mogelijkheden, dus we zullen een monteur vragen om het te repareren.
CaboJim,

Ik kwam uw bericht uit 2020 tegen over de lekkage in de 2017 HR-V van uw dochter, en ik ben het eens met uw redenering over de oorzaak van de lekkage. Ik heb een 2018 HR-V die onlangs een aanzienlijke hoeveelheid water had verzameld op de vloer aan de voorkant van de bestuurderskant; het probleem deed zich voor na een regenbui.

De afvoeren voor het zonnedak zijn niet verstopt en werken zoals ze zijn ontworpen. Evenzo, afgezien van het feit dat de airconditioning niet is gebruikt, wordt, wanneer de airconditioning wordt gebruikt, condensaat (d.w.z. water) correct onder de auto afgevoerd. Dus, net als u, heb ik afgeleid dat "mijn" lekkage te wijten is aan een soort afvoer onder de voorruitkap die verstopt is. Het feit dat mijn plas zich aan de bestuurderskant voordeed, komt waarschijnlijk doordat de plug aan die kant degene is die verstopt is.

Ik realiseer me dat het al een tijdje geleden is, maar bent u tot de kern van uw probleem gekomen en wat is er gedaan om de situatie te verhelpen?

Bedankt,
JustJim

Dat klopt. Verstopte afvoerkanalen van het schuifdak en een verstopte aircodrain kunnen dat probleem veroorzaken.
Ik heb een 2016 LX dus geen schuifdak en het probleem begon afgelopen lente voordat de airconditioning werd gebruikt. Veel water aan de bestuurderskant dat het tapijt doorweekt. Dus het moest een lek zijn in de voorruitkap, het schutbord of de voorruitafdichting. Het vervangen van de voorruit samen met een nieuwe afdichting lijkt het probleem voor mij te hebben opgelost. Veel wasbeurten en hevige regen en geen lekkages meer.
Ik heb een honda hrv 2022 en ik heb net gemerkt dat het me een paar keer is overkomen. Ik laat mijn ramen of zonnedak nooit open. Ik ben van plan om het naar de dealer te brengen, aangezien ik 7 jaar garantie heb

Hetzelfde is deze week twee keer gebeurd met de 2016 HRV van mijn moeder. Water aan beide kanten op de vloer. Open dak geopend en beide voorste afvoeren van het open dak waren verstopt, schoongemaakt, hopelijk is dat de oplossing.

na is de bovenste foto, ervoor is de onderste. Je kunt het gat zien dat is vrijgemaakt op de eerste foto. Kijk eens of dit hetzelfde is bij uw voertuig.

View attachment 35230
View attachment 35231
Ik heb ook een 2016 HR-V. Ik kreeg uiteindelijk een $4.200,00 reparatierekening voor de waterschade in mijn auto. Het lekte uit het achterklepgebied. Ze denken dat het kit was die gekrompen of gescheurd was, waardoor er water binnenkwam. Ik heb een zaak geopend bij Honda Corporate. Dat kan online of telefonisch. Helaas werd mijn verzoek om een coulancevergoeding afgewezen omdat het buiten de garantieperiode viel en er geen actieve campagnes waren voor een reparatie.

Hoewel het een bekend probleem is voor de generatie van dit model van 2016-2021, zeiden ze dat er niet genoeg gevallen zijn om een campagne te starten met een mogelijke reparatie/vergoeding. Wat teleurstellend en frustrerend! Ze vertelden me dat het op een gegeven moment kan worden aangepakt als er genoeg mensen zaken indienen. Dus, start een zaak, indien mogelijk. Dan staat het bij hen geregistreerd en hebben ze uw informatie als ze ooit schade vergoeden.

Succes!

Hoi. Ik heb een 2016 HRV die ik gloednieuw heb gekocht bij een Honda-dealer. Dit jaar, na de regen, zit er een grote plas water in de auto op de voorste vloerbedekking van de passagier. Dit is al een paar keer gebeurd. Ik heb het raam niet open laten staan als iemand zich dat afvraagt. Ik heb hem naar de Honda-dealerservice gebracht en ze zeiden in feite dat het een verstopte airconditioner was. Ze hebben het blijkbaar gerepareerd en ik heb $150 betaald voor de diagnose en reparatie uit eigen zak, hoewel ik nog steeds binnen mijn garantie van 3 jaar zat. 3 weken later, na de regen, zit er nog steeds een plas in mijn auto. Het interieur heeft nu een vieze geur door de waterschade. Ik breng de auto terug naar dezelfde Honda-service. Het is ruim anderhalve week geleden en ze nemen nooit contact met me op om me op de hoogte te stellen. Ik bel en de monteur zegt dat hij de bron nog steeds niet kan vinden. Mijn garantie verloopt over een paar dagen.
Is er iemand die dit probleem met de lekkage heeft gehad? Ik heb Honda gebeld en een klacht ingediend. Ik weet op dit moment niet wat ik moet doen. Help alsjeblieft.
Ik heb ook een 2016 HR-V. Ik kreeg uiteindelijk een $4.200,00 rekening voor de reparatie van de waterschade in mijn auto. Het lekte uit het achterklepgebied. Ze denken dat het kit was die gekrompen of gescheurd was, waardoor er water binnenkwam. Ik heb een zaak geopend bij Honda Corporate. Dat kan online of door ze te bellen. Helaas werd mijn verzoek om een Goodwill-vergoeding afgewezen omdat het buiten de garantieperiode viel en er geen actieve campagnes waren voor een reparatie.

Hoewel het een bekend probleem is voor de generatie 2016-2021 van dit model, zeiden ze dat er niet genoeg gevallen zijn om een campagne te starten met een mogelijke reparatie/vergoeding. Wat teleurstellend en frustrerend! Ze vertelden me dat het op een gegeven moment kan worden aangepakt als er genoeg mensen zaken indienen. Dus, start een zaak, indien mogelijk. Dan staat het bij hen geregistreerd en hebben ze uw informatie als ze ooit schade vergoeden.

Succes!

61 - 71 of 71 Posts