Honda HR-V Forum banner
121 - 140 of 341 Posts
Misschien is het gewoon een heel ongelukkig toeval dat de circuits die blauw aansturen onstabiel zijn (gebrek aan B in RGB maakt Y, ik had hetzelfde probleem met mijn vorige RGB-toetsenbord)
Geen waarschuwingen op de verpakking of iets dergelijks, ik weet niets van deze "RGB", maar heb mijn lesje wel geleerd.

RGB is rood/groen/blauw. De LED's binnenin (de Dasaita) mengen die drie kleuren in verschillende gradaties om vrijwel elke kleur te maken die de ontwerpers willen aanbieden.

Dus, als je aan/uit-knop geel leek, komt dat omdat het blauw niet werkt. Als je alleen rood en groen hebt, krijg je geel. Je hebt alle drie nodig om wit licht te maken (zonder een gewone witte LED te gebruiken). Kan een defecte blauwe LED zijn. Kan een beschadigd circuit zijn. Kan interferentie zijn... wie weet.

Ik heb over je input nagedacht en gecontroleerd en ja, het blauw werkt niet (zoals op de foto te zien is). Toen dacht ik dat als dat RGB USB omgevingslicht het uitschakelde, het het misschien weer zou inschakelen. Dus ik heb het RGB USB omgevingslicht opnieuw geïnstalleerd en op blauw gezet… bam! het blauwe licht op de Dasaita ging weer aan en toen heb ik de RGB USB verwijderd en de Dasaita-lampjes van blauw naar wit veranderd en ze zijn nu allemaal aan en allemaal wit. Het flikkerde even een beetje, maar ik heb de motor op toeren gebracht en het ging fel aan. Ik ben er nu absoluut zeker van dat dit probleem van die RGB USB omgevingslichten kwam. Ik had ze nooit moeten installeren. Leven en leren, ik ben het type persoon dat de head unit zou vervangen omdat één lampje niet werkte.

Nou... zelfs als de LED-stekker het heeft getriggerd, zou ik vermoeden dat de Dasaita op dit punt beschadigd is.
Ja, ik ook. Het is mijn schuld. Het leek allemaal zo simpel. Deze auto's zijn nu echt ingewikkeld. Ik heb al meer dan 20 jaar alle 12V-accessoire-installaties op alle auto's van mijn familie (radio's, alarmen, enz.) gedaan en dit is de eerste fout/probleem die ik tot nu toe heb gehad. Dasaita zei dat ze het gratis zouden repareren, maar wees me er ook op dat de verzendkosten op mijn kosten naar China het doel zouden overschrijden.

Je moet je bericht hier bewerkt hebben, maar ik heb de originele kopie in mijn e-mail ontvangen. Je zei dat ik geel moest proberen om het blauw te activeren. Ik heb alle lichten en alle combinaties van alle lichten geprobeerd om het blauw weer aan te krijgen en het enige dat werkte, was toen ik het RGB USB omgevingslicht terug plaatste en het daarmee activeerde.

Je moet je bericht hier bewerkt hebben, maar ik heb de originele kopie in mijn e-mail gekregen. Je zei dat ik geel moest proberen om het blauw te activeren. Ik heb alle lichten en alle combinaties van alle lichten geprobeerd om het blauw weer aan te krijgen en het enige dat werkte was toen ik het RGB USB-omgevingslicht terug plaatste en het daarmee activeerde.
Oh, ik dacht dat je het had gerepareerd.

Dasaita zei dat ze het gratis zouden repareren, maar wees me er ook op dat de verzendkosten op mijn kosten naar China het doel zouden overschrijden.
Het lijkt vreemd dat ze al hebben uitgewerkt wat het probleem is, en de kosten ervan hebben berekend, wat toevallig minder is dan de verzendkosten - ik vraag me af wat hun reparatieopname is met verre buitenlandse kopers??!! Er kan een afzonderlijke fout zijn opgetreden rond de tijd dat u de USB-lampjes installeerde, en kan volledig losstaan ​​van wat u hebt gedaan, en mogelijk duurder zijn dan ze hebben berekend.

Je moet uitzoeken of je het kunt verdragen dat de aan/uit-knop een andere kleur heeft dan de rest van het paneel (ik denk dat ik dat zou kunnen), of dat je wilt dat het is zoals je het hebt gekocht. Als de verzendkosten veel lager zijn dan de prijs van de head unit, kan het de moeite waard zijn om de knoop door te hakken en hem terug te sturen.

Als het je een beter gevoel geeft, de pre-facelift-versie van mijn vorige voertuig had geen probleem met het monteren van aftermarket (IIRC) HID-kits, maar toen de facelift uitkwam, veranderde VW in hun oneindige wijsheid de BCM-instellingen waardoor dezelfde HID-kits het frituurden, wat resulteerde in reparaties van meerdere £000's. Het gebeurde niet bij elke FL-lift, maar het was een enorm risico om te nemen om te zien of uw voertuig getroffen was of niet.

Onnodig te zeggen, ik heb het risico niet genomen.

Het lijkt vreemd dat ze al hebben uitgevogeld wat het probleem is
Oh, ze hebben het probleem niet opgelost. Ik heb ze verteld wat ik vermoed dat het probleem is. Toen boden ze aan het gratis te repareren. De retourzending zou meer dan $200 kosten. Ik zou het ook een paar maanden zonder CarPlay moeten doen en CarPlay is de enige reden dat ik deze head unit überhaupt heb gekocht.
Je moet uitzoeken of je het kunt verdragen dat de aan/uit-knop een andere kleur heeft dan de rest van het paneel (ik denk dat ik dat wel zou kunnen)
De prijs is vandaag $450 plus $50 verzendkosten, dus voorlopig zal ik het tolereren.

Als ik het gevoel had dat het hun schuld was, zou ik meer moeite doen om het terug te sturen, maar het feit dat het lampje op de head unit dit probleem ontwikkelde op het moment dat ik de RGB USB sfeerverlichting installeerde; nou ja, het is mijn schuld.

Een paar vragen Dr. T. Als u het niet erg vindt.
Ik heb uw berichten gelezen, maar wil absoluut zeker zijn voordat ik 750 dollar uitgeef aan de head unit. Ik heb een 2017 EX.

1. Heeft u functies (rijstrookassistent, stuurwielbediening) verloren? Na installatie?

2. Is er een rand nodig?

3. Zijn er bedradingswijzigingen of -harnassen?

4. Software-updates vereist?

5. Beoordeling van 10 nu u het al een tijdje hebt.

Bedankt!

voordat ik 750 dollar uitgeef aan de head unit. Ik heb een 2017 EX.
Tenzij het Canadese dollars zijn, was het de laatste keer dat ik het controleerde ongeveer 500 dollar en aangezien uw auto uit 2017 komt, kunt u de Maxca proberen als u geld wilt besparen, maar het is niet zo volledig uitgerust (maar heeft wel CP/AA).

1. Heeft u functies verloren (rijstrookassistentie, bediening op het stuurwiel? Na installatie?
Geen, alles werkt op mijn 2020. Toen ik het voor het eerst kreeg, werkte de achteruitrijcamera niet, maar ik nam contact met hen op en ze stuurden me een andere kabelboom en het probleem was opgelost.

2. Is er een rand nodig?
De rand wordt geleverd met de head unit, het is volledig plug-and-play.

3. Zijn er wijzigingen aan de bedrading of kabelbomen?
Geen, alle connectoren zijn aangesloten op de fabriekskabelboom, inclusief de USB, maar de microfoon is gewijzigd in de aftermarket-microfoon.

4. Software-updates vereist?
Er waren geen updates voor het systeem van de auto vereist. De mijne werd geleverd met Android 10 en 11 is nu uit, ik weet zeker dat je het kunt updaten als je dat wilt doen, update het net als elk ander Google-apparaat via Wi-Fi.

5. Beoordeling van 10 nu je het al een tijdje hebt.
De Dasaita zelf (hardware) een 10, de Android 10 (besturingssysteem) een 10 omdat het snel laadt, de Google Play (apps) een ? omdat ik ze niet gebruik en de CarPlay een 9, daarom gebruik ik de head unit echt.

Ik mag deze berichten over Dasaita met enthousiasme maken, maar het is echt de Apple CarPlay waarvoor ik de head unit gebruik en er zijn andere head units die het aanbieden. Dasaita lijkt gewoon de beste hardware te zijn met de minste compatibiliteitsproblemen, maar ik denk nog steeds dat het een beetje te duur is.

Tenzij dat Canadese dollars zijn, de laatste keer dat ik keek was het ongeveer US$500 en aangezien uw auto uit 2017 komt, zou u de Maxca kunnen proberen als u geld wilt besparen, maar het heeft niet zoveel functies (maar wel CP/AA).

Niets, alles werkt op mijn 2020. Toen ik het voor het eerst kreeg, werkte de achteruitrijcamera niet, maar ik nam contact met hen op en ze stuurden me een andere kabelboom en het probleem was opgelost.

De rand wordt geleverd met de head unit, het is volledig plug-and-play.

Niets, alle connectoren zijn aangesloten op de fabriekskabelboom, inclusief de USB, maar de microfoon is gewijzigd in de aftermarket-microfoon.

Er waren geen updates voor het systeem van de auto nodig. De mijne werd geleverd met Android 10 en 11 is nu uit, ik weet zeker dat u het zou kunnen updaten als u dat zou willen, update het net als elk ander Google-apparaat via Wi-Fi.

De Dasaita zelf (hardware) een 10, de Android 10 (besturingssysteem) een 10 omdat het snel laadt, de Google Play (apps) een ? omdat ik ze niet gebruik en de CarPlay een 9, daarom gebruik ik de head unit echt.

Ik mag deze berichten over Dasaita met enthousiasme maken, maar het is echt de Apple CarPlay waarvoor ik de head unit gebruik en er zijn andere head units die het aanbieden. Dasaita lijkt gewoon de beste hardware te zijn met de minste compatibiliteitsproblemen, maar ik denk nog steeds dat het een beetje te duur is.
Ja, het is in CDN. Ik zou de Dasaita-website direct kunnen proberen in plaats van Ali. Lijkt goedkoper te zijn voor 498 US.

Ik wil iets beters dan de standaard HU voor geluid, AA zou geweldig zijn en als ik die met de rijstrookbewaking en achteruitrijcamera werkend kan krijgen, perfect!

UPDATE: Het nieuwste model bevat nu de USB-adapter, heeft HDMI en het scherm is 9 inch in plaats van 8 inch groot.

Ze adverteren deze unit als zijnde volledige voorraadfunctionaliteit met beide camera's en functies. Ik kan met plezier zeggen dat het precies is wat ze zeggen dat het is. Ik heb veel te zeggen, dus lees aandachtig als je overweegt deze unit aan te schaffen. Hopelijk kan ik helpen.

Korte samenvatting:
Alle camera's werken en de unit behoudt zelfs de MPG- en trip-MPG-geschiedenis. De unit voegt ook enkele functies toe, zoals grafische indicatoren voor deuren. Plug and play met enige configuratie via een met een wachtwoord beveiligd fabrieksinstellingenmenu. (wachtwoord is 126). Stuurwielknoppen werken en zijn programmeerbaar. Dit ding is LEGITIEM! Camera's:
Met een beetje configuratie werken ze allebei prima. De Lane Assist-camera heeft de afstandslijnen erin geprogrammeerd, zodat ze automatisch worden weergegeven. De instellingen van de achteruitrijcamera bevatten opties om de traject en een afstandsliniaal weer te geven.

Om het signaal voor de Lane Assist-camera in een USDM HRV EX correct te routeren, moest ik het volgende doen:
"Ga naar Instellingen > Auto > Fabrieksinstelling (wachtwoord 126) > Overig > Klantversie > Versie 2"

In "Instellingen > Auto > Extra instellingen > Achteruitrijvolume > Aan" of stel het achteruitrijvolume in op de gewenste demping. Anders wordt de audio, zoals geconfigureerd door de fabriek, uitgeschakeld wanneer de achteruitrij- of Lane Assist-camera's actief zijn.

(Het menu "Fabrieksinstelling" heeft veel andere configureerbare opties die voertuigspecifiek zijn. Wachtwoord: 126)

Installatie:
De Dasaita is plug and play met een beetje gezond verstand. Enorme bundel draden die met ritsbanden moeten worden vastgezet en netjes moeten worden gehouden, misschien verpakt in schuim om rammelen te voorkomen. Twee harnassen pasten nergens in, een met twee groene draden en een grote grijze stekker en de andere was een kleine blauwe DA-stekker (bevestigd door een supportmedewerker dat deze niet nodig was).

De dashboardbekleding komt er gemakkelijk af en slechts 3 bouten houden de originele unit in het dashboard. Mijn eerste poging doet me denken dat de nieuwe unit gewoon in de holte moet worden geperst waar de originele stereo uitkwam. De metalen kooi van de originele stereo paste niet in de nieuwe Dasaita-unit, maar ik zou het prettiger vinden als dat wel zo was. De Dasaita wordt na korte tijd behoorlijk heet en een metalen koellichaam naar het chassis zou de voorkeur hebben. Ik kan er uiteindelijk een kleine ventilator in installeren om de unit te koelen.

GPS-antenne: Hoewel mijn HRV slechts een EX is, had hij nog steeds een GPS-antenne geïnstalleerd. Het zat direct boven de stereo-unit op een metalen beugel met een korte pigtail-kabel. Ik verwijderde de originele antenne van de beugel en installeerde de nieuwe Dasaita-antenne in plaats daarvan. Dit werkte geweldig en ik had geen problemen om een snelle en nauwkeurige GPS-vergrendeling met Google Maps te krijgen.

Wifi: Koop een grotere wifi-antenne. Het maakte een groot verschil in snelheid en ontvangst nadat ik het had verwisseld voor een die ik had liggen. Je hebt ofwel een SMA Male Connector-antenne nodig of doe wat ik deed en knip een stukje korte massieve kerndraad af om als middenpin te fungeren. DE MEESTE wifi-antennes zijn SMA FEMALE, dus je zult waarschijnlijk geen Male-antenne hebben liggen.

USB: Meegeleverd, maar niet weergegeven in de productbeschrijving, is een adapter met het label "Toyota usb-adapter" waarmee je een van de usb-poorten van de unit kunt aansluiten op de HRV-poorten onder het dashboard. Doe jezelf een plezier en bestel er een tweede van Amazon om de tweede poort aan te sluiten. Het past niet perfect, maar als je de oriëntatie dubbel controleert en de stekkers gewoon in elkaar duwt, werkt het. Getest en geverifieerd.

HDMI: er is geen HDMI, dus de grotendeels nutteloze poort onder je middenconsole zal niet functioneel zijn. Ik zou erin geïnteresseerd zijn om te zien of men een extra USB-poort voor deze locatie zou kunnen verkrijgen om de derde usb-aansluiting van de Dasaita beter te benutten.

Snelheid en responsiviteit:
De specificaties lijken overeen te komen met de gebruikerservaring, het reageert erg snel, het snelste Android-apparaat dat ik ooit heb gehad. Maar nogmaals, ik bezit over het algemeen toch al 2+ jaar oude telefoons.

Geluidskwaliteit:
Laat me dit vooraf laten gaan door te onthullen dat ik een audio-engineer ben en het grootste deel van een decennium heb besteed aan het uitvoeren van wijzigingen aan audioapparatuur om het audiopad en de kwaliteit op commercieel niveau te verbeteren. Ik heb een zeer veeleisend oor, maar ik koop geen waanzinnig dure HI-FI-apparatuur vanwege mijn praktische aard en de wet van afnemende meeropbrengsten. Een geweldige geluidskwaliteit kan worden bereikt zonder de bank te breken. Bovendien heb ik de luidsprekers in mijn HRV al geüpgraded, dus ik profiteer volledig van een nieuwe headunit.

Met uitzondering van Bluetooth (zie hieronder), is de audiokwaliteit de plek waar de unit zichzelf voor mij heeft bewezen. De originele stereo heeft te allen tijde een vreselijk egalisatieprofiel op de audio toegepast of het analoge audiopad bestaat uit rommelcomponenten. Omdat je alleen bas- en treble-regelaars hebt, kun je de slechte audiokwaliteit in de originele hrv-headunit niet corrigeren. De Dasaita-unit heeft een grafische 9-punts EQ die volledig vlak kan worden ingesteld en redelijk transparant is bij het snijden en versterken van frequenties. Mijn advies zou zijn om meestal te snijden, niet te boosten. Als je bijvoorbeeld meer bas wilt, zet dan de bas niet hoger, maar zet de treble lager. Dit helpt met headroom en dynamiek. Ik denk dat de unit geweldig klinkende audio naar de luidsprekers produceert via de interne versterker. Zoals bij de meeste interne versterkers laat de headroom echter te wensen over. Wanneer je het volume zo ver opdraait dat de muziek "luid" wordt, wordt het dynamische bereik gecomprimeerd en begint het uiteindelijk te vervormen. Dit geldt voor de meeste interne versterkers van auto-headunits. Het goede is dat de Dasaita over de juiste RCA-uitgangen voor en achter beschikt voor het aansluiten van een 4-kanaals versterker en sub. Ik zal waarschijnlijk een versterker installeren, maar de audiokwaliteit van de Dasaita zal me tot die tijd zeker helpen! De ruisvloer is iets hoger dan ik zou willen, maar slechts een lichte sis die alleen merkbaar is als je stilzit, als de auto in beweging is, wordt deze meestal gemaskeerd door weggeluid. Ik denk dat ik er later achter zal komen of dit het audiopad of de versterkerruisvloer is.

Bluetooth-audio: Ik heb deze unit nog niet getest met een ander Bluetooth-audioapparaat, maar met mijn originele HTC One M8 was de Bluetooth-audiostreamingkwaliteit VOLLEDIGE ROTZOOI! Onhoorbare hoeveelheden ruis, gekraak en vervorming. Update: getest met een iPhone, hetzelfde resultaat. Ik zal verschillende software proberen.. Tot nu toe is dit mijn enige klacht.

Software:
Dit is rechtstreeks ANDROID IN JE DASH! Geen beperkingen, elke app op elk moment.
De standaard muziekspeler is in feite een proof of concept-speler. Download er zo snel mogelijk een betere.
De unit werd vooraf geladen met iGo Navigation, die werd geladen met Frans als de standaardtaal. Ik heb geen tijd besteed aan het gebruik van deze applicatie, want als ik moet navigeren, gebruik ik Google Maps, dan Sygic Maps en dan Sygic Car Navigation (in die volgorde van voorkeur).
De standaard launcher is rotzooi, maar ze bevatten wel een volledig gelicenseerde versie van "Car Launcher AG" en ik vind het erg leuk! Eenmaal geconfigureerd, is het een geweldige dashboardinterface.

Scherm:
Het 8"-scherm vult bijna de hele opening op het dashboard, dit is PRACHTIG! Geen zwarte balk meer rond het scherm! Het scherm is verzonken in de dashboardbekleding door een glanzend zwarte rand. Ik heb de indruk dat de hoek is ontworpen voor rechtsgestuurde voertuigen, maar het ziet er mooi en schoon uit. De kleur en het contrast van het scherm zijn geweldig, zoveel beter dan standaard.

Telefoonintegratie:
De meegeleverde apps en instellingen maken het mogelijk om telefoongesprekken te voeren via bluetooth, maar ik heb niet veel meer gedaan dan een testgesprek voeren om mijn voicemail te controleren.

Ik heb niet veel tijd besteed aan het gebruik van de nieuwe unit, dus ik kan terugkomen met updates zodra ik er meer bekend mee ben.
Ik zou dit aan iedereen met een HRV en voldoende vertrouwen om het te installeren, aanbevelen. ZEER DE MOEITE WAARD.

Dasaita kan het je vertellen. Ik heb een LX zonder die camera, dus ik kan niet helpen. Maar in de eerste post (die je citeerde), heb je onder “camera's” gelezen, want hij legde uit hoe het moest.

121 - 140 of 341 Posts